• 1
  • 2
2010-08-20, 12:28
Medlem
Doffhausens avatar
Tills jag hittar ett jobb.

Såklart så har jag glömt vad jag skulle visa upp på mötet.

Kontoutdrag för dom senaste 3 månaderna kom jag ihåg. Sen då?

Kom även ihåg nånting om "Intyg på att jag ej deklarerat skatt) vilket jag aldrig har gjort heller.
Citera
2010-08-20, 12:32
Medlem
ljummen_biras avatar
Id-kort och hyresavi kan vara bra med
Citera
2010-08-20, 12:34
Medlem
Doffhausens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljummen_bira
Id-kort och hyresavi kan vara bra med
Jag betalar inte för lägenheten.

Bor hemma som alla andra tillfälligt otursamma gymnasie studenter.
Men ID kort ska jag självklart ta med mig.

Kontoöversikt kanske det är jag har glömt?
Citera
2010-08-20, 12:34
Medlem
supermassives avatar
Behöver du inte ha lapp från Arbetsförmedligen om att du är inskriven där? Har för mig att du kanske skulle kunna behöva det, men är inte säker!
Citera
2010-08-20, 12:40
Medlem
Doffhausens avatar
Till mig så nämnde hon i telefonen bara 3 saker. Och det var kontoutdrag, nånting med Kontoöversikt (kanske vilka sorters konton jag har osv) och så nånting om skattedeklaration. Men jag betalar ju inte skatt så då skulle jag ha nått intyg om det.

Fan har inte en susning.
Citera
2010-08-20, 12:50
Bannlyst
ja, gå till din bank och be om en fullständig utskrift av dina tillgångar, vad du har på banken nu, eventuella sparkonton, autogiron som du har osv osv, räkningar som du har e faktura på, kontohistorik och lite sånt.

Dom vill se allt sånt.
Citera
2010-08-20, 13:02
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doffhausen
Till mig så nämnde hon i telefonen bara 3 saker. Och det var kontoutdrag, nånting med Kontoöversikt (kanske vilka sorters konton jag har osv) och så nånting om skattedeklaration. Men jag betalar ju inte skatt så då skulle jag ha nått intyg om det.

Fan har inte en susning.

Ta med:
-leg

-kontoutdrag, 3 månader bakåt, kontosammanställning/utdrag från samtliga banker där du har konton

-Att du anmält dig till AF, de kollar detta, utan det så kan du glömma biistånd.

-Databild 155 (hette det på min tid), fås hos skatteförvaltningen och visar dina inkomster som låg till grund för din senaste deklaration. Kopia på din deklaration kan duga också om du har den kvar. Det är här de ser vilka konton, räntan och på vilka banker du har dem om det skulle vara så.

Tror det var allt, givetvis kopior på ev räkningar om du tänkte söka något specifikt.
Senast redigerad av felstavadd 2010-08-20 kl. 13:04.
Citera
2010-08-20, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Ta med:
-leg

-kontoutdrag/sammanställning från samtliga banker där du har konton

-Att du anmält dig till AF, de kollar detta, utan det så kan du glömma biistånd.

-Databild 155 (hette det på min tid), fås hos skatteförvaltningen och visar dina inkomster som låg till grund för din senaste deklaration. Kopia på din deklaration kan duga också om du har den kvar. Det är här de ser vilka konton, räntan och på vilka banker du har dem om det skulle vara så.

Tror det var allt, givetvis kopior på ev räkningar om du tänkte söka något specifikt.

Det va ju precis det jag skrev här innan.

suck
Citera
2010-08-20, 13:08
Bannlyst
Citat:
Tills jag hittar ett jobb.

Såklart så har jag glömt vad jag skulle visa upp på mötet.

Kontoutdrag för dom senaste 3 månaderna kom jag ihåg. Sen då?

Kom även ihåg nånting om "Intyg på att jag ej deklarerat skatt) vilket jag aldrig har gjort heller.

Ta med så många dokument du kan, gärna mer än vad dom ber om. Och glöm inte att lämna in lista över sökta jobb. Den är viktig, du ska ha sökt minst 20 jobb i månaden om inte AVSLAG direkt.
Citera
2010-08-20, 13:11
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parau
Det va ju precis det jag skrev här innan.

suck

Ta det lugnt (suck) inte riktigt samma svar, TS kan ha t.ex. pensionsspar, sparande hos försäkringsbolag andra banker, ja du fattar, databilden eller motsvande är ju den som de vill se. Folk har inte alltid bara en bank eller ett sparande nuförtiden.
Citera
2010-08-20, 13:18
Bannlyst
Citat:
Jag betalar inte för lägenheten.

Bor hemma som alla andra tillfälligt otursamma gymnasie studenter.
Men ID kort ska jag självklart ta med mig.

Kontoöversikt kanske det är jag har glömt?

Om jag förstår dig rätt så menar du att du bor hemma hos dina föräldrar fortfarande och är student. Då kan du glömma ekonomiskt bistånd ifrån soc. Dom kommer hävda att dina päron har försörjningsplikt....sorry
Citera
2010-08-20, 13:38
Medlem
Doffhausens avatar
Studerar inte för tillfället.
Dv.s får inga ett enda öre för tillfället.

Menade som klar student. Alltså har gått ut tredje året och tagit examen osv.

Samt så har inte farsan försörjningsplikt eftersom jag inte går i skolan längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in