Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-08-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Jo den där artikeln har jag redan läst, och jag vet precis vad det är. Men vill att du ska svara på det jag fråga endå!! och inte ge mig en gammal länk.. Bra länk men som sakt, jag fick inget svar av dig.

Jag vill inte påstå att Gainomax är skapat för detta syfte, men att det är detta syftet den uppfyller. Och om jag har fel ber jag så mycket om ursäkt, plockade detta spontant ur minnet och jag är just nu väldigt trött.

Citat:
Ursprungligen postat av moreroidstothepeeps
Träna samma muskler efter 24timmar är nonsens, när tror du att musklerna ska få tid att byggas och inte brytas ner?

Jag vet att det är nonsens, och att muskler behöver 48-96 timmars vila mellan varje pass, beroende på storlek.
Citera
2010-08-19, 19:23
Medlem
Thomaspunkts avatar
Deffa ner dig mer, du är fetare än vad du tror bara. Om du inte inser det så får du lov att bulka samtidigt du kör cabelcrunches. Jag kör mage var 5e dag blir då 8set 8-10reps.
Citera
2010-08-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Deffa ner dig mer, du är fetare än vad du tror bara. Om du inte inser det så får du lov att bulka samtidigt du kör cabelcrunches. Jag kör mage var 5e dag blir då 8set 8-10reps.
a fan. då är det inte du på dina avatar
Citera
2010-08-19, 20:25
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rage1
a fan. då är det inte du på dina avatar
Har bara lite fett i vägen, annars har jag cm djupa abs.
Citera
2010-08-19, 20:27
Medlem
Nu börjar det ramla in lite! Ja, självklart har jag tänkt att gå till ett gym, det är inte bara magen som ska tränas denna höst/vinter, men det är magen som jag känner mig mest osäker på vad gäller typ av övningar. Tillskott ska också brukas, Whey100 heter det. Nu är det helt utrett.

Cablecrunches verkar alltsa vara en bra övning. Jag har provat den förr, tycker att den känns lite mysko, men det beror antagligen på min teknik. Är det något särskilt man ska tänka på vid cablecrunches?

Har vi några fler varianter? Jag hade ju tänkt mig ca 3 övningar, varav en ska vara för sidorna. Tips mottages som sagt mycket gärna!

Hederliga situps/crunches med säg en viktskiva i händerna framför bröstet, är det något att hurra för?

Tillägg: Nej, jag har inte en massa fett, jag är säker. Mer deff snarare stjälper än hjälper. Ser ju för fasen blodkärl upp mot magen redan nu.
Citera
2010-08-19, 21:07
Medlem
Lexzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicabananer
Särskilt knulla rekommenderas, gärna med en tjockis så att det blir mer motstånd. Repsantal 400-2000
Men de där måst väl vara för uthålligheten? Kan det inte tänkas att bruden ligger ovan och man på något sätt involverar magen för att få styrkan. Däremot kanske det är tråkigt att köra 6 reps, vila, 6 reps, vila, osv.

Skämt å sido så tror jag du har en poäng. Knulla kan vara jobbigt som fan för magen.
Citera
2010-08-19, 22:04
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Har bara lite fett i vägen, annars har jag cm djupa abs.

Teeheehee

Citat:
Ursprungligen postat av Fishy

Cablecrunches verkar alltsa vara en bra övning. Jag har provat den förr, tycker att den känns lite mysko, men det beror antagligen på min teknik. Är det något särskilt man ska tänka på vid cablecrunches?

Har vi några fler varianter? Jag hade ju tänkt mig ca 3 övningar, varav en ska vara för sidorna. Tips mottages som sagt mycket gärna!

Hederliga situps/crunches med säg en viktskiva i händerna framför bröstet, är det något att hurra för?

Cablecrunches är en bra övning. Se till så att du får bra kontakt med magen (och inte med höften). Isolera inte sidorna, det är relativt onödigt.

Personligen tycker jag "hederliga situps/crunches" är fullständigt värdelöst. Inledde med att göra dom utan vikt, och avancerade sedan till 20kg~, vilket var besvärligt och klumpigt att cruncha med. Har således lämnat den övningen (samt övningar för specifikt obliques) för att enbart köra cablecrunches.

Hitta din väg
Citera
2010-08-20, 01:10
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexzer
Men de där måst väl vara för uthålligheten? Kan det inte tänkas att bruden ligger ovan och man på något sätt involverar magen för att få styrkan. Däremot kanske det är tråkigt att köra 6 reps, vila, 6 reps, vila, osv.

Skämt å sido så tror jag du har en poäng. Knulla kan vara jobbigt som fan för magen.

Ja och det kan vara jobbigt för fingrarna att skala banan i 45 minuter.
Du kommer dock inte bygga muskler om du inte successivt ökar motståndet, vare sig i fingrarna, magen, eller någon annanstans
Citera
2010-08-20, 10:06
Medlem
Lexzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Du kommer dock inte bygga muskler om du inte successivt ökar motståndet, vare sig i fingrarna, magen, eller någon annanstans
Okej du har en poäng där. Men knulla som cardio då?
Citera
2010-08-20, 18:24
Medlem
Jamaicabananers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexzer

Jo, lite tramsigt var det allt, men några rediga stötar upp mot livmodertappen på en fyllig kvinna som rider av en känns faktiskt lite i magen.

Många propagerar för cable-crunches.. kanske borde börja jag med, så slipper jag knulla. Eller hur var det?
Citera
2010-08-20, 19:34
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano

Har du någon studie på det? (Vill bara ha studien att läsa igenom).
Citera
2010-08-20, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior

[EDIT]:

Är du seriös?

Citat:
Ursprungligen postat av moreroidstothepeeps

Gainomax är skit, köp dig hellre en "vanlig" gainer och blanda med mjölk.

Mvh
Trodde min ironi gick fram
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här