Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-05, 12:41
  #133
Medlem
zaturn87s avatar
Man måste ändå påpeka att det är skamligt att denna konsol efter så lång tid ännu inte lyckats bli knäckt med tanke på hur snabbt alla andra "latest generation" konsoler blev knäckta...

Vad är det hackarna gör nuförtiden?
Ligger på latsidan?

Det var ju allt det där snacket med Pandora projektet som man skulle kunna spela PS3 spel direkt från PS3:ans HDD, vad hände med det projektet?

Sen tror jag faktiskt till motsats till de flesta här i tråden att om den inte knäcks snart och om alla stora exklusiva spel till PS3:an hinner släppas innan ett hack då tror jag hackarna lika gärna kommer låta det vara...

Jag menar oavsett vad så kommer inte folk sitta och vänta på ett hack för PS3:an när Castlevania - Lord Of Shadows, God Of War III, Kingdom Hearts III osv osv släpps...

Dessa spel och många andra har ju varit den tyngsta anledningen till att köpa konsolen och nu ska spel och fildelningsentusiaster som kan detta med hackning sitta och vänta medan resten av världen spelar dessa spel?

Nej säger jag, finns inget hack så köper jag dessa spel. Att hacka konsolen är ändå mer för att man vill spela de lite mer "gaya" och okända spelen utan att behöva punga ut 600 eller 700 kr. Man vill ju inte köpa "grisen i säcken", men lågbudget spel kommer knappast att rättfärdiga ett 1000 kr chipp för PS3:an om 1 eller 2 år.

Dessa lågbudget spel skulle man ändå aldrig ha köpt från första början och det är oftast dem spelen man vill testa på varpå man hackar konsolen.

Sen finns ju såklart de som piratar allting men poängen är ändå att om dessa grupper ska sitta och vänta i evigheter för att få sitt godis lite billigare så kommer det helt mista sin poäng eftersom de största anledning enligt min uppfattning har väl ändå varit att man vill spela tunga och hårda spel realesear ASAP utan att behöva vänta på att det ska komma till ens land eller spara ihop i veckor...

Nej, nu med en gång ska det vara och kommer det inget hack snart då kan de fan vara...

Jag kommer då inte hacka min PS3 oavsett vad....

PS: Fast det är därför att jag redan blivit bannad från LIVE och vill inte mista min enda konsol med online möjligheter
__________________
Senast redigerad av zaturn87 2009-06-05 kl. 12:46.
Citera
2009-06-05, 12:43
  #134
Medlem
Självklart tjänar SONY på att konsolen inte blir hackad. De går i förlust med varje PS3:a som sälj och för att gå i vinst är deras mål att sälja så mycket spel och tillbehör som möjligt, såklart.

Att SONY skulle tjäna mer PS3-enheterna (och samtidigt förlora flera hundra kronor, per enhet!) om konsolen hade blivit hackat är falskt.
__________________
Senast redigerad av Mameluken 2009-06-05 kl. 12:46.
Citera
2009-06-05, 16:23
  #135
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mameluken
Självklart tjänar SONY på att konsolen inte blir hackad. De går i förlust med varje PS3:a som sälj och för att gå i vinst är deras mål att sälja så mycket spel och tillbehör som möjligt, såklart.
Sony har ju missat en sak där...att få exklusiva titlar till sin konsol.

Ok, visst det finns en del titlar men inte tillräckligt många. Man måste ju ha en anledning att köpa en konsol och sedan spela på den. Där har Sony missat en del känns det som.

Men vad jag hört så kommer det en del schyssta titlar.

Citera
2009-06-05, 22:16
  #136
Medlem
parskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mameluken
Självklart tjänar SONY på att konsolen inte blir hackad. De går i förlust med varje PS3:a som sälj och för att gå i vinst är deras mål att sälja så mycket spel och tillbehör som möjligt, såklart.

Att SONY skulle tjäna mer PS3-enheterna (och samtidigt förlora flera hundra kronor, per enhet!) om konsolen hade blivit hackat är falskt.

Har du nya siffror på det? Jag vet att Sony förlorade en hel del för varje konsol de sålde vid launch, men att producera PS3ans komponenter blir ju bara billigare och de hittar alltid nya alternativ för att byta ut de dyrare delarna. Till exempel när de tog bort PS2 kompabiliteten i de nyare PS3orna. Detta samtidigt som de inte sänker priserna så misstänker jag att de antingen inte förlorar alls lika mycket eller att de i smyg börjar gå lite plus för varje såld konsol. I vilket fall som helst står självklart mjukvara för de största intäkterna. Helt klart.
Citera
2009-06-06, 01:26
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parski
Har du nya siffror på det? Jag vet att Sony förlorade en hel del för varje konsol de sålde vid launch, men att producera PS3ans komponenter blir ju bara billigare och de hittar alltid nya alternativ för att byta ut de dyrare delarna. Till exempel när de tog bort PS2 kompabiliteten i de nyare PS3orna. Detta samtidigt som de inte sänker priserna så misstänker jag att de antingen inte förlorar alls lika mycket eller att de i smyg börjar gå lite plus för varje såld konsol. I vilket fall som helst står självklart mjukvara för de största intäkterna. Helt klart.

Har just nu bara den här källan:

http://www.joystiq.com/2009/05/15/re...0-on-each-ps3/
Citera
2009-06-06, 10:35
  #138
Medlem
Tehshaggies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormulla
Äger själv en PS3 och är helnöjd. Jag hoppas faktiskt att de inte lyckas knäcka den, som de gjorde med XBOX360. Varför? Jag anser att det är skönt att slippa krångla. Kan låta simpelt, men ändå. Hade vanliga XBOX förut och hundratals spel som startades från HDD efter mycket trassel. Inte blev jag gladare för det. Då gick spelandet ut på att jaga nya spel, inte att spela dem. Nu måste jag köpa spelen, vilket är bra för spelbranschen, och även för mig. Nu spelar jag dem med mer glädje än förut. Måhända att spelen numera är bättre men att det inte går att spela piratkopierade spel på PS3 var faktiskt ett starkt argument för att jag köpte konsolen.

Det där är så sant, jag håller med dig fullt ut.
Citera
2009-06-06, 21:33
  #139
Medlem
zaturn87s avatar
Jag undrar bara nu..

Lite OT, men finns det någon annan konsol i historien som inte blivit hackad eller blivit knäckt för att kunna köra egen eller piratmjukvara på etc etc?

PS: Odyssey som exempel räknas inte...

http://www.gametrailers.com/video/an...48329?type=wmv
Citera
2009-06-07, 15:32
  #140
Medlem
parskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mameluken
Har just nu bara den här källan:

http://www.joystiq.com/2009/05/15/re...0-on-each-ps3/

Shit, jag hade ingen aning om att de fortfarande förlorade så mycket! Jag visste att det skulle vara mindre än förut, men jag trodde det skulle vara mycket mindre än $40! Det är väl blue-ray som kostar som satan att producera fortfarande antar jag... Ingen som hört något om när Sony förväntar sig sluta gå back för varje konsol de säljer?
Citera
2009-06-10, 18:35
  #141
Medlem
zaturn87s avatar
Bumpar här för att få fart på diskussionen igen eftersom det är ett väldigt intressant ämne...

Sen fick jag inga kommentarer gällande frågan om det fanns andra konsoller som man aldrig har lyckats hacka trots hög popluläritet.

Sen undrar jag också ni med mer kännedom vad är det som gör att PS3:an inte kan knäckas för närvarande? (förklara gärna på ett språk som vi dödliga förstår)
Citera
2009-06-10, 21:36
  #142
Medlem
codRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
Bumpar här för att få fart på diskussionen igen eftersom det är ett väldigt intressant ämne...

Sen fick jag inga kommentarer gällande frågan om det fanns andra konsoller som man aldrig har lyckats hacka trots hög popluläritet.

Sen undrar jag också ni med mer kännedom vad är det som gör att PS3:an inte kan knäckas för närvarande? (förklara gärna på ett språk som vi dödliga förstår)

Vad jag har förstått så är allt i ps3an krypterat, så där är ett problem,

det andra ligger väl just med att det är blueray skivor och inte DVD-R. Xboxen använder sig av en vandlig dvd läsare i princip medans sony har deras egna unika.

Man har inte lyckats hacka XMB "menyn i ps3n" än och resten vet jag faktist inte.
Citera
2009-06-13, 10:52
  #143
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codR
Vad jag har förstått så är allt i ps3an krypterat, så där är ett problem,

det andra ligger väl just med att det är blueray skivor och inte DVD-R. Xboxen använder sig av en vandlig dvd läsare i princip medans sony har deras egna unika.

Man har inte lyckats hacka XMB "menyn i ps3n" än och resten vet jag faktist inte.

Men har inte alla konsoler någon form av kryptering, hur kunde man knäcka Wii och 360:n så enkelt men inte PS3:an?

Vad är det för information som hackerna behöver för att fortsätta framåt när det kommer till PS3:an?
Citera
2009-06-13, 23:20
  #144
Medlem
Är det inte lättare att ha nåt system likt N64, Då går det väl inte att bränna spel, eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback