Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 12:27
  #121
Medlem
Kaustis avatar
Nu är tråden gammal, men jag tycker minsann att Pollys Ahlgrens bilar-variant är värd att kvala in på en sån här lista. Det måste vara den bästa godisfusionen som någonsin gjorts, och dom kompletterar varandra så sinnessjukt bra.
Citera
2017-06-21, 12:51
  #122
Avstängd
moluskens avatar
Skulle nog säga surisar då, i andra länder är dom inte vana med sånt, ta med såna där surskallar och sura flaskor, vi svenskar är väldigt vana vid surisar men en finne skulle nog göra väldigt roliga miner av dom
Citera
2017-10-09, 12:42
  #123
Avstängd
Skulle nog säga att just mjölkchoklad är svenskt. Har svårt att hitta det i andra länder, det är också mycket dyrare än "vanlig choklad" där.
Citera
2017-11-04, 18:16
  #124
Moderator
rotadents avatar
Prestera gärna mer än ett ord per inlägg. Ett antal oneliners utan motivering raderade.

//Mod
Citera
2017-11-05, 08:24
  #125
Medlem
Salta grodor hett kart. käka dom 1980 för första gången och för mig att syrran käka dom 1977.
Så de är helt klart svenskt godis och dom är sjukt goda ännu.

mvh
Citera
2018-01-24, 04:56
  #126
Medlem
bongsongs avatar
Ahlgrens Bilar är både goda o svenska. Minns man käka dom för första gången 1978.
Citera
2018-01-26, 16:51
  #127
Medlem
goseigens avatar
Tar en titt i godispåsen.

Bildäck, surisar och nappar.

Det finns annat där, bland annat många napoleonkulor med salmiak, men de är från Holland.

Där finns också hallonmumrikar , men var är de gjorda, och var är bildäcken gjorda?

Jag vet inte var man gör surisarna, men i varje påse jag köper är det nu ett antal sura små döskallar.

Fast först måste det förstås vara salmiak och annat

Vad jag skulle säga är att vi gillar godis, så det är typiskt svenskt MED godis,
Citera
2018-01-30, 18:27
  #128
Medlem
Isnatts avatar
Hur är det med marknadsgodis? På marknader finns godis som jag aldrig hittar i vanliga butiker och verkar sälja en massa på markaden!
Tänker på olika sorter som marknadsnougat och liknande typ smaksatt med päron, hallon, osv. Även brända mandlar (rosa och bruna), teaterkonfekt, mintkyssar, marknadsmarmelad osv.
Jag brukar köpa nåt kilo men tröttnar sen för resten av året. Längtar inte efter det på samma sätt som jag kan vilja ha en kexchoklad.
Citera
2018-01-30, 22:22
  #129
Medlem
Fruxo, ahlgrens bilar och zoo kan ju inte bli bättre än den kombinationen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback