Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-08-18, 12:33
Medlem
Eight08s avatar
Har du nyaste drivrutinerna på grafikkortet?

Laggar spelen mycket när du kör, eller flyter det på bra?

Kolla temperaturen medans du spelar, borde du ha gjort innan du ens gjorde den här tråden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FirstAids
Kan ju vara något knas med grafik(chip?)kortet. Funkade spelen när du hade vista så är det förmodligen någon drivrutin som saknas. Ge oss lite mer information om din dator så blir det lättare att hjälpa. Hur dör datorn? Stänger den bara av sig eller blir det någon konstig bild eller så?
hur kan jag kolla om de e fel på grafikkortet o de då ? jag spelen funkade när jag hade vista . det är en asus (något) 3 gb ram typ de enda jag vet
datorn bara slocknar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eight08
Har du nyaste drivrutinerna på grafikkortet?

Laggar spelen mycket när du kör, eller flyter det på bra?

Kolla temperaturen medans du spelar, borde du ha gjort innan du ens gjorde den här tråden
det flyter på bra haha jag är inte den bästa på datorer så förklara hur jag kna göra de
Citera
2010-08-18, 12:39
Medlem
Västgötens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theproman
det flyter på bra haha jag är inte den bästa på datorer så förklara hur jag kna göra de

Gå hit: http://fileforum.betanews.com/detail/ASUS-PC-Probe/1053033598/1

Ladda ner programmet och installera. Öppna programmet och notera normaltemperaturen när datorn står i idle-mode (när du inte gör någonting) och börja därefter spela. Avbryt spelandet med jämna mellanrum och undersök återigen temperaturen. Om du märker av en markant temperaturökning så är problemet troligtvis just överhettning och datorn stänger av sig i förebyggande syfte.

Försök att leta reda på tillverkaren och modellen på ditt grafikkort och undersök om det går att uppdatera drivrutinerna. Detta kan hjälpa något.
Citera
2010-08-18, 12:49
Medlem
Simonlols avatar
kolla vad det är för grafik-kort du har sen tankar du dom senaste drivrutinerna och om inte det funkar så är det bara och dammsuga datorn. annars har jag inte en aning? instalera eller formatera om datorn
Citera
2010-08-18, 18:16
Medlem
så, nu ha rjag kollat temperaturen på gpu:n och den ligger på 69-70 grader :O låter mycket ! hur kan jag göra ? öka fläkthastigheten ?

snälla hjälp nu! datorn är en asus x59gl med intel pentium dual processor 2.0 ghz 2.00 ghz 3 gb ram minne och 32 bitars win 7 operativsystem.

/A
Citera
2010-08-18, 18:35
Medlem
Västgötens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theproman
så, nu ha rjag kollat temperaturen på gpu:n och den ligger på 69-70 grader :O låter mycket ! hur kan jag göra ? öka fläkthastigheten ?

snälla hjälp nu! datorn är en asus x59gl med intel pentium dual processor 2.0 ghz 2.00 ghz 3 gb ram minne och 32 bitars win 7 operativsystem.

/A

Återigen, leta reda på nya drivrutiner till grafikkortet. Gör oss som försöker att hjälpa dig här en tjänst och skriv här vilken modell det är på grafikkortet.

(Startknappen - högerklicka på "den här datorn" - egenskaper - enhetshanteraren - bildskärm {eller nåt liknande}).

Gäller 69-70 grader när du spelar eller i normalläge när datorn bara står och surrar? Det låter nästan lite för lågt för att datorn ska självdö i mina öron. När jag led av överhettningsproblem så dog min dator först långt över 70 grader.
Citera
2010-08-18, 18:40
Medlem
warp10s avatar
Prövat göra rent processorfläkten? min dator dog förut av samma symptom du verkar ha, allt funkar sen börjar man spela och allt dör :/

mitt nuvarande grafikkort ligger på stabilt 70 grader utan fläkt, och 40-50 med fläkt, och funkar felfritt hela tiden, så där borde inte problemet ligga.
Senast redigerad av warp10 2010-08-18 kl. 18:43.
Citera
2010-08-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västgöten
Återigen, leta reda på nya drivrutiner till grafikkortet. Gör oss som försöker att hjälpa dig här en tjänst och skriv här vilken modell det är på grafikkortet.

(Startknappen - högerklicka på "den här datorn" - egenskaper - enhetshanteraren - bildskärm {eller nåt liknande}).

Gäller 69-70 grader när du spelar eller i normalläge när datorn bara står och surrar? Det låter nästan lite för lågt för att datorn ska självdö i mina öron. När jag led av överhettningsproblem så dog min dator först långt över 70 grader.
det är en nvidia geforce 8200 m g om jag inte minns fel. har provat att installera senaste drivrutiner men de hjälper inte.
Citat:
Ursprungligen postat av warp10
Prövat göra rent processorfläkten? min dator dog förut av samma symptom du verkar ha, allt funkar sen börjar man spela och allt dör :/
alt för klent nätagg, har haft problem med det också, datorn orkade inte riktigt med någonting när jag hade drivrutiner installerade.....
processorfläkten är rengjord. nätagg ? det är en laptop

mitt nuvarande grafikkort ligger på stabilt 70 grader utan fläkt, och 40-50 med fläkt, och funkar felfritt hela tiden, så där borde inte problemet ligga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in