Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-18, 00:39
  #1
Medlem
Danneskjölds avatar
För många är antagligen socialdemokraterna ett karriäristparti inom vilket man har gjort profession av maktutövning. Men, de där vanliga medlemmarna då? Jag roade mig med att gå in på S-bloggar, och finner resonemangen så makalöst korkade att det inte är sant..

Några exempel, alls utan urval:

Bengt Silfverstrand tycker att människor som anser att LO bör hålla sig utanför valpropagandan är puckon. Eftersom borgarna har tagit bort jobben är det ju självklart i medlemmarnas intresse att LO är engagerat i valet. Att det är just hans åsikter och att dessa inte ens nödvändigtvis delas av alla LO-medlemmar övergår hans förstånd. Snacka om att inte ens förstå principer och kunna föra ett resonemang utifrån dessa, oavsett vad han sedan kommer fram till.
http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1427&blogg=44537

Lukas Romson tycker Linda Bentzing är snudd på "odemokratisk" för att hon inte tycker att fackförbundet ska ta partipolitiska hänsyn i val av artist. Romson är förövrigt "egenanställd jämställdhetskonsult"
http://lukas-romson.blogspot.com/201...bengtzing.html

Rolf Lindell förstår inte alls varför folk är uppspelta över butlerförslaget. Tycker att de (99% av alla) som hånar förslaget är tråkiga borgare och tycker själv helt uppriktigt att förslaget verkligen är bra och föredömligt. När han svarar på kommentarer uppvisar han någon form av absurd asberger-dogma.
http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1670&blogg=44605

Dessa är de tre bloggare jag bara slumpmässigt kikade på. Alla framstår som urbota korkade, men jag är ganska övertygad om att man hade hittat riktiga skräckexempel om man kikat vidare. Så, min fråga är.. är gängse socialdemokrater på riktigt och i begreppets sanna innebörd korkade på riktigt? Är det helt enkelt en gigantisk samling med lätt förståndshandikappade människor i vilka ett antal karriärister tutat åsikter för att på ett genialiskt sätt underbygga sina egna maktpositioner?
Citera
2010-08-18, 00:43
  #2
Medlem
Awesomes avatar
Hört talas om den där Mona Sahlin?
Men för att svara på din fråga, ja, alla sossar är korkade på allvar. Dödsallvar.
Citera
2010-08-18, 00:48
  #3
Medlem
Politik innebär ibland att hora runt och stå för saker man egentligen kräks på.

Rolf Lindell kanske har en liten hemlig lapp på sitt skrivbord där det står...

"Butlers i T-banan är ett jävla skit
Men nu har vi baxat dom ända hit"
Citera
2010-08-18, 00:49
  #4
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneskjöld
Alla framstår som urbota korkade, men jag är ganska övertygad om att man hade hittat riktiga skräckexempel om man kikat vidare. Så, min fråga är.. är gängse socialdemokrater på riktigt och i begreppets sanna innebörd korkade på riktigt?

I vissa fall ja. Ofta har dom dock väldigt dålig insikt i hur samhället fungerar och vad som skapar dom resurser som dom själva är så glada i att dela ut (till sig själva och sina väljare). Man har också ofta en helt annan syn på det här med ägande och menar att alla resurser egntligen tillhör alla, men nu är fördelade på ett felaktigt sätt. Hur fördelningen har uppkommit historiskt har man i regel inte någon insikt i. Kort sagt: Sossen tilltalas av enkla lösningar och har svårt för resonemang som sträcker sig längre än ett led. Man har också en ideologisk inställning att alla ska ha det lika, oavsett arbetsinsatts, risktagande eller utbildning.
Citera
2010-08-18, 00:59
  #5
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Rolf Lindell kanske har en liten hemlig lapp på sitt skrivbord där det står...

"Butlers i T-banan är ett jävla skit
Men nu har vi baxat dom ända hit"


Faktiskt! Jag tror inte sossarna är mer korkade än de flesta andra politiker, däremot kan de vara mer förvirrade! Dom börjar bli såpass förvirrade att de knappt själva kan sätta ord på vad de själva vill. Därför spårar det ur, och debatten börjar handla om butlers och Linda Bengtzing.
Citera
2010-08-18, 03:30
  #6
Medlem
feinsteins avatar
Det finns fyra sorters sossar

Gråsossar - Personer som egentligen har 0% intresse för politik, som gynnas mer av borglit styre, men som inte vet bättre och röstar på S för att vara solidariska eller av tradition. Är oftast trevliga och goa människor som bara slagit in på fel väg.

(S)lackers - Namnet säger det mesta, folk som suger bidrag och röstar på S för att de tycker det är himla orättvist att vi andra produktiva medborgare nu betalar några få % mindre åt dem att slacka för i månaden.

Maktsossar - Politiker som Bodström och Persson som egentligen är ganska intelligenta och borgliga, men som är med i S eftersom det är den snabbaste vägen till makt och inflytande i Sverige.

Idioter - Ja du vet...
Citera
2010-08-18, 04:46
  #7
Medlem
Om man tittar på sossar om aktivt arbetar för partiet och som befinner sig en nivå under riksdagspolitikerna så är det ganska skrämmande. S-info är en bra sida för att upptäcka det.
Majoriteten av dem resonerar jättekonstigt och får Mona Sahlin att framstå som ett mindre geni.
Att folk på allvar vill sätta andra människor i fängelse för att de inte är sossar är inget ovanligt där.
Citera
2010-08-18, 06:58
  #8
Medlem
RedXs avatar
Kika på Monica Greens blogg i stället. Där har du ett riktigt geni.
Citera
2010-08-18, 10:42
  #9
Avstängd
Watchmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Kika på Monica Greens blogg i stället. Där har du ett riktigt geni.

Ja helt klart:
Är Monica Green (s) förståndshandikappad?
https://www.flashback.org/t1058133

en annan klockren-sappare är Afghan Talibanen Reza Javid som ville mörda Sverigedemokrater.
Sosse: kämpa mot sd tills dom är döda!
https://www.flashback.org/t652471

Sen ska man inte glömma stjärnskott som Anna Sjödin och hennes förskingrare till pojkvän, två riktiga sosse-broilers.
https://www.flashback.org/sok/anna+sj%C3%B6din

En annan sköning är Per "Knulla! Knulla för fan!" Svedberg:
Sexlarm på sossarnas julfest i Riksdagen! [Per Svedberg]
https://www.flashback.org/t1079305

Detta är partiet för att alla dessa stackare som man släppte ut från sinnessjukhusen.
SAP - Av dårar för dårar
Citera
2010-08-18, 10:53
  #10
Avstängd
Man blir fan mörkrädd när man kollar på s-bloggar
Citera
2010-08-18, 13:09
  #11
Medlem
Youngboyss avatar
Mona Sahlin framstår som en riktig rymdfysiker i jämfört med dom andra.
Citera
2012-09-16, 23:23
  #12
Medlem
Franz Bolzanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneskjöld
Alla framstår som urbota korkade, men jag är ganska övertygad om att man hade hittat riktiga skräckexempel om man kikat vidare. Så, min fråga är.. är gängse socialdemokrater på riktigt och i begreppets sanna innebörd korkade på riktigt?(

Kort svar: Ja, tyvärr är socialdemokratiska väljare de mest korkade hönshjärnor som någonsin beträtt svensk mark.

Längre svar: I botten på sossens narcissistiska psyke ligger ett tragiskt mindervärdeskomplex, och den äkta sossen uppvisar inte sällan inlärningssvårigheter.
Bristen på abstrakt tänkande och bristen på teoretisk begåvning, gör att sossen främst lämpar sig för enkla arbetsuppgifter som endast kräver nävarnas ingripande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback