Citat:
Ursprungligen postat av baaaltis
VARFR dubbla turbos? och varfr kompressor? jvligt nyfiken p hur du tnker dr...

tnker p min egen v8 och hur jag skall fixa till den sedan nr jag har lite strre ekonomisk trygghet hehe
ingen aning hur en volvo s40 motor funkar riktigt, min ligger p 6liter men antog att % borde ligga p ungefr samma.
Citat:
Ursprungligen postat av baaaltis
att bara byta avgassystemet efter katten r totalt ondigt (som personen ver mig skriver) byta grenrr r verkligen inge bra att gra om du r ute efter effekt per krona. Visst hade det varit en sugmotor s hade det varit vrt det men inte nr det r en turbo. S om du nu vill ha s mycket effekt som mjligt per krona, byt downpipe samt midpipe och kr utan katt. Sen sjlvklart ocks filter och chip.
som jag nmnde hr ovan s har jag inte s stor koll p volvo motorer, r mer en GM kille :P
grenrr, Kooks har testat flera ggr att dom ger ca 60 hstar extra p min ls2:a och kostar 7500:-
luftfilter gr p ca 2000:- ca 10 hst om man har tur
chippa har jag som sagt ingen koll p men kan ju kpa cd och programer fr 3000:- men ingen aning vad jag kan f ut av en tune p det sttet
s p jnkare brukar headers vara jkligt billiga hstar, antog samma sak var med volvo
kr han utan katt s ker han vll i en vanlig polis kontroll, funkar det inte bttre med en race katt eller polisen tar p det med ?