Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-16, 11:31
  #1
Medlem
Vet inte om detta är rätt forum del, men bästa ja kunde hitta för detta. Är så här att har varit 18 i cirka 6 månader, och har sedan dess försökt söka ett jobb. Men det är helt omöjligt att få ett jobb. Spelar egentligen ingen roll vad det är, så länge det inte är trädgårdsarbete. Men Några tips på hur man ska gå till väga och vilka ställen jag had ekunnat söka på, vilka branscher med andra ord..
Citera
2010-08-16, 11:36
  #2
Medlem
Deviance88s avatar
Försäljningsjobb kan _ALLA_ få som kan prata för sig, kan tänka mig allt i allo också eller plock&pack lager fungerar alltid om du inte har truckkort.

Finns alltid något "skitjobb" du kan ta.
Citera
2010-08-16, 11:44
  #3
Medlem
Verpines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maoampop
Vet inte om detta är rätt forum del, men bästa ja kunde hitta för detta. Är så här att har varit 18 i cirka 6 månader, och har sedan dess försökt söka ett jobb. Men det är helt omöjligt att få ett jobb. Spelar egentligen ingen roll vad det är, så länge det inte är trädgårdsarbete. Men Några tips på hur man ska gå till väga och vilka ställen jag had ekunnat söka på, vilka branscher med andra ord..
Rensa fisk, bilindustrin.
Citera
2010-08-16, 13:24
  #4
Avstängd
kstroms avatar
Ta vilket skit jobb som helst, jobba 6-12 månader. Säg sedan upp dig och sök nytta arbete som passar dig bätttre. Får du inte något bättre arbete så ta ett sjit arbbete igen i ett år eller så! Du bygger upp en cv och är du glad och dukti så syns det på slutbetyget och du får lättare arbete. Det är mest för att visa att du kan arbeta, ppassa tider, ingå i en grupp och fungera som du ska och inte sjukanmäler dig titt som tätt osv, Så börja bygga upp din cv till just ditt drömjobb! Själv arbetade jag på mcdonalds när jag var 15-18 år på helgerna. Skit arbete men jag fick bra referenser och fick sedan ett bättre arbete osv osv sen måste man betala räkningarna på något sätt!
Citera
2010-08-16, 15:04
  #5
Medlem
Jack.Dogs avatar
Ett av de största problemen idag verkar vara att folk tror att det är omöjligt att få jobb, efter enbart tre avslag. Man måste söka, söka och åter söka hela jävla tiden tills någon säger Ja. Fortsätt bara att söka (otroligt många) jobb så kommer du att få något. Och som någon skrev tidigare, var inte rädd för att ta skitjobb!
Citera
2010-08-16, 15:32
  #6
Avstängd
kstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Dog
Ett av de största problemen idag verkar vara att folk tror att det är omöjligt att få jobb, efter enbart tre avslag. Man måste söka, söka och åter söka hela jävla tiden tills någon säger Ja. Fortsätt bara att söka (otroligt många) jobb så kommer du att få något. Och som någon skrev tidigare, var inte rädd för att ta skitjobb!

Japp, man får vara berädd på att ta de flesta arbeten när man är arbetslös. Bara för man har sökt tre arbeten man skulle vilja ha betyder det inte man ska sluta söka för det finns inga arbeten. Arbeten finns, en del är jävligt otacksama men om det genererar pengar till hyran så får man ju bita ihop ett tag!

Jag brukar jobba 6-12 månader, spara ihop så mycket jag kan och om jag efter det inte gillar arbetet börja söka nytt arbete eller så säger jagbara upp mig så klarar jag mig på mina besparingar ett tag tills a-kassan "kickar" en och jobbsökandet fortsätter. För jag vägrar att gå till ett arbete där jag vantrivs eller direkt hatar. Då biter jag ihop sparar pengar och säger upp mig! Alla har vi våra sätt!
Citera
2010-08-16, 15:34
  #7
Medlem
Du får inget jobb genom att titta på internet, ut och visa upp dig som att du vill jobba, säger dem nej dit igen efter en månad. Man måste visa sitt intresse!
Citera
2010-08-16, 15:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filjon
Du får inget jobb genom att titta på internet, ut och visa upp dig som att du vill jobba, säger dem nej dit igen efter en månad. Man måste visa sitt intresse!

Precis, man tar sitt cv går till olika butiker frågar efter någon ansvarig och frågar om det finns några lediga tjänster.

Svårare än så är det inte och jag kan garantera dig på detta sätt kommer TS få jobb illa kvickt!
Citera
2010-08-24, 12:27
  #9
Medlem
Barn och familj -> Arbetsliv
//Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback