Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-16, 02:38
  #1
Medlem
puissants avatar
Tjena!

De senaste veckorna har jag virrat runt hemma och tänkt på vad jag ska göra med mitt liv?

Jag är en grabb på 21 år. Har alltid älskat "säkerhetsjobb"(Polis,väktare etc). Hade tänkt söka in till polishögskolan nu i januari MEN problemet är att jag och morsan nu ska flytta till Chicago nästa år. Allt är ordnat med greencard osv.

Anledningen till att vi flyttar nu är för att vi har hela släkten där, så problemet nu är att jag är orolig över hur saker och ting kommer se ut? Jag har absolut inget med ekonomi att göra, är idag säljescoach och kvalitéansvarig på ett företag (sitter på ett kontor och pillar på datorn) känner att det inte är min grej trots en grym lön.

I USA har jag släktingar som driver eget lastbilsföretag där de transporterar allt möjligt genom hela landet. Även 2 morbröder i armén nere i Irak.

Behöver hjälp med att hitta något som kan göra det lättare för mig, någon kurs som kan leda till jobb där eller så? Dröjer flera år innan jag kan bli polis där iaf.

Uppskattar alla tips! Betalutbildningar osv, kan tänka mig som mäklare eller så.

Ty & Godnatt på er!
Citera
2010-08-16, 02:43
  #2
Avstängd
Mysteriumets avatar
Ok...ska inte pappan med då?
I USA:s storstäder får man jobb busenkelt så du behöver inte vara orolig! Be släktingarna kontakta närmaste Dunkin' Donuts sen är allt frid och fröjd.
Citera
2010-08-16, 02:43
  #3
Medlem
Min-Mammas avatar
Vill du bli polis i US eller jobba med säkerhetstjänster så hade jag nog sökt mig till Armén/USMC... Det kan nog fungera som en språngbräda in i sådana jobb... Tror jag. Med ett Greenvard i näven blir du antagen direkt.
Citera
2010-08-16, 02:44
  #4
Avstängd
Uncle-Bens avatar
Köp en Glock lite hip hop kläder och börja sälj crack.

Är inte ekonomin sämst i USA? Svårt att få jobb?
Citera
2010-08-16, 03:05
  #5
Medlem
Aebischers avatar
Åk till USA och ta första bästa jobbet, sen byter du upp dig med tiden
Citera
2010-08-16, 03:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriumet
I USA:s storstäder får man jobb busenkelt så du behöver inte vara orolig!
Men skojar du eller? USA har värsta arbetslösheten (tror rikssnitt ligger runt 14-15%) och Chicago verkar inte vara något undantag: Chicago Unemployment 11.6% In January: Highest In Almost 27 Years.
Citera
2010-08-16, 03:53
  #7
Avstängd
Mysteriumets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
Men skojar du eller? USA har värsta arbetslösheten (tror rikssnitt ligger runt 14-15%) och Chicago verkar inte vara något undantag: Chicago Unemployment 11.6% In January: Highest In Almost 27 Years.

Sådana som mig får alltid jobb.
Citera
2010-08-16, 11:04
  #8
Medlem
puissants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriumet
Ok...ska inte pappan med då?
I USA:s storstäder får man jobb busenkelt så du behöver inte vara orolig! Be släktingarna kontakta närmaste Dunkin' Donuts sen är allt frid och fröjd.

Haha Dunkin Donuts ;D någon som vet vad lönen ligger på?

Citat:
Ursprungligen postat av Min-Mamma
Vill du bli polis i US eller jobba med säkerhetstjänster så hade jag nog sökt mig till Armén/USMC... Det kan nog fungera som en språngbräda in i sådana jobb... Tror jag. Med ett Greenvard i näven blir du antagen direkt.

Jo jag har tänkt en hel del på det, har en vän från Sverige som starta ett säkerhetsbolag nere i arabemiraterna. Funkar prima, ska faktiskt titta upp det där med armén, men är itne kriget påväg mot sitt slut nere i Irak?

Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Ben
Köp en Glock lite hip hop kläder och börja sälj crack.

Är inte ekonomin sämst i USA? Svårt att få jobb?

Bästa svaret! Funderar på att skjuta mig sj ett par gånger så att man kan komma in i musikindustrin och börja rappa, skryta om hur G man är.

Citat:
Ursprungligen postat av Aebischer
Åk till USA och ta första bästa jobbet, sen byter du upp dig med tiden

Får bli som Aebischer säger
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback