Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-15, 19:51
  #1
Medlem
Tjena grabbar, har bara en snabb fråga som jag undrar om det är myt eller inte. Enligt vissa personer ska man kunna bygga muskler och förbränna fett snabbare när man har diabetes (?) Är detta sant och vad har det isåfall med att göra ? Insulinet man doserar eller avsaknaden av det? Är även tacksam för svar om man eventuellt skulle kunna använda sig av det

Jag har själv diabetes sen 10 år tillbaka och har tillgång till Insulin i alla dess former och vet hur kroppen reagerar så inga posts om att det är farligt. Tack
Citera
2010-08-15, 19:53
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FaKKaD.
Tjena grabbar, har bara en snabb fråga som jag undrar om det är myt eller inte. Enligt vissa personer ska man kunna bygga muskler och förbränna fett snabbare när man har diabetes (?) Är detta sant och vad har det isåfall med att göra ? Insulinet man doserar eller avsaknaden av det? Är även tacksam för svar om man eventuellt skulle kunna använda sig av det

Jag har själv diabetes sen 10 år tillbaka och har tillgång till Insulin i alla dess former och vet hur kroppen reagerar så inga posts om att det är farligt. Tack

Korspostning är inte tillåtet.
https://www.flashback.org/t1269933

mixa med insulin hör inte till vardagen på flashback.

"Firstly, the insulin works in the same way as it does in endurance athletes – increasing the volume of glycogen and leading to an increase in muscle bulk."

Du injekterar insulinet i muskeln du vill ska växa, + mycket stort proteinintag = resultat.


__________________
Senast redigerad av Flashycrash 2010-08-15 kl. 19:55.
Citera
2010-08-15, 19:55
  #3
Medlem
Hur tar jag bort tidigare existerande tråd då? eller ber admin deleta / flytta?

Det innebär alltså att man behöver rätt så stora nålar och injicera direkt in i muskeln? Vilka mängder snackar vi då? ryms runt 300 ( enheter ) i en kanyl och en normaldos vid kost ligger runt 20 för mig
__________________
Senast redigerad av FaKKaD. 2010-08-15 kl. 19:57.
Citera
2010-08-15, 20:44
  #4
Medlem
Pallevantes avatar
Om du har diabetes bör du veta att du inte ska hålla på och mixa för mycket med dina doser. Om du inte har något konstig form eller använder tabletter antar jag att du har sprutor med novomix eller liknande du tar en fast dos av varje dag med novorapid eller annan snabbverkande vid för höga värden. Om du börjar trycka i dig för mycket av ditt långverkande insulin kommer du bara behöva äta mer över dagen eftersom ditt sockervärde går ner. Om du kör i dig en massa snabbverkande kommer du gå i golvet och behöva väckas med honung på läpparna av en vän.

Du kan ju förstås ha en helt annan plan du medicineras efter, men gemensam nämnare vid för höga doser av insulin över lång tid är att du blir motståndskraftig och behöver höja din dos ännu mer. Inte att föredra.
Citera
2010-08-15, 21:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashycrash
Du injekterar insulinet i muskeln du vill ska växa, + mycket stort proteinintag = resultat.
[/spoiler]

Nej det gör man inte,man injicerar i bukfettet och inte i muskeln - definitivt inte i "muskeln du vill ska växa" - på sin höjd i axlarna (med samma minimala insulinnål som i bukfettet) då det tas upp aningen snabbare än om du injicerar i bukfettet.

-

Nu vet jag inte hur det är med er som har diabetes (och jag rekommenderar det inte heller..) men insulin är bland de bästa du kan använda om du vet vad du gör (och det vet inte du vilket kommer resultera att du blir fet eller får utstående buk,speciellt när du har diabetes då ni redan brukar ha en lite underhudsfett)

slin post-workout kommer väl hjälpa till lite granna men det som verkligen bygger är insulin under träning - men som sagt har du inte det minsta koll och jag har inte en aning om vad reglerna för folk med diabetes är och vill inte uppmana dig att göra saker du inte begriper dig på.
Citera
2010-08-15, 21:28
  #6
Medlem
Är van användare av insulin både under kur och pct.

Man kan både injicera i muskeln eller subkutant.

Resultat? viktuppgång och mer styrka.
Under pct funkar det bra tillsammans med kreatin för att behålla massa och styrka.
Citera
2010-08-15, 21:31
  #7
Medlem
Glömde lägga till att det är dödligt farligt med att laborera.

Har blivit rädd både 1 o 2 ggr, dvs även om man är fullstoppad med kolhydrater kan det bli ett blodsockerfall.
Man ska alltid se till att ha riktigt snabba kolhydrater till hands om man får minsta känning. ex apelsinjuice, läsk, godis.
Citera
2010-08-15, 22:38
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ordna
Nej det gör man inte,man injicerar i bukfettet och inte i muskeln - definitivt inte i "muskeln du vill ska växa" - på sin höjd i axlarna (med samma minimala insulinnål som i bukfettet) då det tas upp aningen snabbare än om du injicerar i bukfettet.

2007 mixa jag lite med insulin,små doser och jo du kan injektera i muskeln.
Citera
2010-08-15, 22:41
  #9
Medlem
Heavyassloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashycrash
2007 mixa jag lite med insulin,små doser och jo du kan injektera i muskeln.


så du har me haft näven i syltburken

Upplevde du nån skillnad?

mvh
Citera
2010-08-15, 23:48
  #10
Medlem
Ja just det syltburken har jag varit med om också

Var en idiot och la mej för att vila 5 min efter en injektion. Vaknade upp efter en timme, kallsvettig och yr. Jag vinglade ut till köket och slet upp kylskåpsdörren och sleva i mej sylt det första jag gjorde.

Tog ett tag innan pulsen gick ner och man blev lugnare plus kände sej allmänt dränerad på energi.
Citera
2010-08-15, 23:55
  #11
Medlem
Heavyassloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders__
Ja just det syltburken har jag varit med om också

Var en idiot och la mej för att vila 5 min efter en injektion. Vaknade upp efter en timme, kallsvettig och yr. Jag vinglade ut till köket och slet upp kylskåpsdörren och sleva i mej sylt det första jag gjorde.

Tog ett tag innan pulsen gick ner och man blev lugnare plus kände sej allmänt dränerad på energi.
'
'

ja fy fan.. ja har gjort liknande när ja va yngre.. drog både långtids o snabb-verkande i de mest olägliga tillfällen.. Där kunde de nog gått illa.

Körde mycket igf-1 för två år sen o fick sjuka socker fall efter det (efter avslutad kur) och tror min ålderdiabetes härstammar en del ur såna kurer. Fast ja vet ej.

mvh
Citera
2010-08-16, 00:00
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heavyassloaded
så du har me haft näven i syltburken

Upplevde du nån skillnad?

mvh

ja lite men jag vågade inte mixa med några speciellt bra doseringar utan det var små doseringar. min polare har diabetes, fick tag från det av honom. Jag blev orolig att jag skulle få diabetes av det så sket i det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback