Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-13, 14:30
  #1
Medlem
Jag använder Windows 7 och Internet explorer.
När jag öppnar upp ett nytt fönster/flik och sätter muspekar markören i ett textfält för att skriva en Url eller söka på Google så hoppar markören upp till Url fältet och allt börjar blinka. Då måste jag trycka på ESC för att allt ska sluta och sedan sätta markören på det ställe den skulle vara på. Dett händer farje gång jag tar upp ett nytt fönster/flik. Riktit störande är det.
Några tips?
Mvh Fredrik
Citera
2010-08-13, 15:40
  #2
Medlem
Testat andra webbläsare?
Citera
2010-08-13, 15:41
  #3
Medlem
Roidzens avatar
Låter lite skumt!

Om jag var du skulle jag skaffa Mozilla eller Google Chrome, men alla är inte som mig
Citera
2010-08-13, 15:42
  #4
Medlem
Lethass avatar
Inte för att vara dryg men, byt webbläsare till chrome, firefox, opera eller nån annan. Mina erfarenheter av IE är att det är nog det sämsta som har hänt.

I övrigt så har jag ingen aning om vad som kan vara fel. Börjar allt blinka? Hela skärmen och alla andra fönster också?
Citera
2010-08-13, 22:45
  #5
Avstängd
MedecineMans avatar
Internet Explorer är ett virus, eller åtminstone det värsta som MS har tvingat på mänskligheten. Byt!
Citera
2010-08-14, 00:08
  #6
Medlem
saken är den att ja har haft både IE och firefox installerat.. men nu har jag tagit bort Firefox. Ja tänkte att det kanske va nått som störde varandra eller nått.. men problemet kvarstår.. Aldrig vart me om detta problemet.. Vet inte om det kan va nått me tangetnbordet lr nått.. Har ett trådlöst Logitech k340. Men har för mig att inte problemet uppstod direkt när ja köpte det. Ja hela fönstret kan börja blinka. Det är inte bara i IE som det händer. Kan även hända i ett "vanligt" mapp fönster. eller när man spelar FM (Fotball Manager) eller liknande. blinkar tills ja trycker ESC =).. Lösningen är väll att formatera om men skulle gärna undvika det...
Citera
2010-08-14, 01:08
  #7
Medlem
vonOlofs avatar
Det här är ett långskott, men det kanske funkar:

Ladda ner senaste versionen av SetPoint (applikation och drivrutin för trådlösa Logitech-enheter). Avinstallera de gamla, byt batterier i de trådlösa enheterna samt installera den nya versionen av SetPoint.
Citera
2010-08-14, 02:35
  #8
Medlem
927s avatar
självklart så är det inte webbläsaren som är orsaken...!

musen är inte trådlös?
Citera
2010-08-18, 10:29
  #9
Medlem
Nu har jag bytt batteri och avinstallerat/installerat Setpoint och det verkar som att det funkar än så länge. Hoppas det håller i sig nu Tack för hjälpen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback