Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-05, 18:19
  #13
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Hillevi har nyligen gift sig borgerligt i hemlighet med en tvåbarnsfar från Lidingö.

Vem? Källa?
Citera
2012-07-11, 20:31
  #14
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Vem? Källa?

P*tr*k Kr*negård. Har min säkra källa.
Citera
2013-08-27, 17:55
  #15
Medlem
Tydligen har självaste arbetsminister Hillevi Engström hamnat i fläkten sedan hon avpolletterat GD:n Angeles Bermudez-Svankvist.

Citat:
Presskonferensen fick Birger Östberg, pr-konsult på Westander, att reagera.
– Jag blev oerhört förvånad över att Hillevi Engström levererade beskedet med en så fyrkantig innantilläsning, säger han.
Kriskonsulten Jeanette Fors-Andrée, på kommunikationsbyrån Hill Knowlton Strategies är inne på samma spår.
– Hon höll ett pinsamt anförande, och hamnade i den typiska krishanteringsfällan som vi kallar papegojmetoden, då man inte svarar på frågorna trots att journalisterna ställer dem om och om igen, utan bara upprepar något inövat.
Papegojmetoden gjordes känd när dåvarande finansministern Bosse Ringholm vid en presskonferens 1999 meddelade att Riksrevisionsverkets generaldirektör Inga Britt Ahlenius skulle avgå – och sedan besvarade alla följdfrågor med samma svar.
– Det är ett arrogant beteende mot väljarna. De får inget svar på frågorna som ställs. Usla politiker gör så för att inte säga för mycket, säger mediestrategen Paul Ronge.
Birger Östberg säger att det troligtvis fanns uppgifter som arbetsmarknadsministern inte kunde gå ut med, men att det är en bättre strategi att i så fall säga just det.
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17357548.ab
Citera
2013-08-27, 18:24
  #16
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Tydligen har självaste arbetsminister Hillevi Engström hamnat i fläkten sedan hon avpolletterat GD:n Angeles Bermudez-Svankvist.
Jag tycker att det är juste av henne. Hon tar smällen för fyrkantighet snarare än att hänga ut Bermudez-Svankvist mer än hon måste.
Citera
2013-08-29, 17:08
  #17
Medlem
Excentricas avatar
Har träffat henne. Hon gav ett mycket osympatiskt och lågintelligent intryck.
Citera
2013-08-29, 17:25
  #18
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excentrica
Har träffat henne. Hon gav ett mycket osympatiskt och lågintelligent intryck.

Det är det jag intrycket jag har fått också, fast jag aldrig träffat henne.
Sådana omnipotenta batikhäxor känner man igen avstånd och de får en genast att osäkra sin inre revolver...
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2013-08-29 kl. 17:33.
Citera
2013-08-29, 17:29
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excentrica
Har träffat henne. Hon gav ett mycket osympatiskt och lågintelligent intryck.

Lågintelligenta är dåliga på att uppskatta intelligens hos både sig själva och andra.
De överskattar ofta sin egen intelligens i förhållande till andras.
Citera
2013-09-16, 22:34
  #20
Medlem
OrakelSpektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Lågintelligenta är dåliga på att uppskatta intelligens hos både sig själva och andra.
De överskattar ofta sin egen intelligens i förhållande till andras.
En gång till, jag fattade inte riktigt....
Citera
2016-06-02, 13:41
  #21
Medlem
Hillevi Engström efterträder Mona Sahlin som regeringens nationella samordnare mot extremism.

"Hon har erfarenhet att leda verksamheter på absolut högsta nivå, säger demokratiminister Alice Bah Kuhnke"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback