Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-10, 22:56
  #4741
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuteness
Xiaomi är trevliga. Speciellt nya Mi 6. Däremot skulle jag nog invänta OnePlus 5 som tidigare nämnt i tråden.

Eller kanske en Surface Phone, håller tummarna för nåt nytt den 23e, Surface-event i Dubai
Citera
2017-05-11, 21:22
  #4742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Ok. På min zoomar den märkligt. Förra vecka började den krångla och låste sig hela tiden. Oftast när någon ringde. Jag körde en fabriksåterställning och sen har det blivit bättre. Men ibland när jag ska skriva så kan det se ut såhär jfbfjfjfjfkkdekeekekekekkeekkekekekekdkdkfjfbb.
Den bara matar på med bokstäver som jag inte har tryckt på.

Jag trivs väldigt bra med systemet men är jävligt trött på Microsofts ointresse i telefoner. Känns som de skiter totalt i allt nu.
Jag vill nog byta till något annat system men det känns inte som att något annat kommer passa. Ni som har bytt, vilket föredrog ni efter windows phone?
Bytte först till Iphone, vi fann aldrig varandra. Bytte till en Samsung som är helt karaktärslös, har vant mig nu men saknar 930. Alla appar finns och kompatibel med det mesta.

Om något inte har en android app så är det "deras' fel. När det saknades en app till WP så var det WPs "fel". Varför blev det så?
Citera
2017-05-11, 22:04
  #4743
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Om något inte har en android app så är det "deras' fel. När det saknades en app till WP så var det WPs "fel". Varför blev det så?

Mest för att Apple och Google har trott på och stått bakom sina mobildivisioner hela vägen, något som Microsoft verkligen inte har gjort
Citera
2017-05-15, 01:51
  #4744
Medlem
Cutenesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Eller kanske en Surface Phone, håller tummarna för nåt nytt den 23e, Surface-event i Dubai
Jag skulle vara förvånad om det hände. Verkligen. Men glad.

Fluent Design på Windows 10 Mobile... kan vara något. Det kommer att implementeras har det sagts.
Citera
2017-05-15, 22:35
  #4745
Medlem
De hade väl ett program för att porta appar till wp. Men detta gjorde att apparna såg ut som Android eller Iphone appar. Därför ville de inte fortsätta med det projektet. Min åsikt är att de skulle ignorerat stoltheten tills wp var etablerat på marknaden.
Jag är nog inte redo att byta os än.

Är det någon som vet om ett dåligt batteri kan göra så telefonen fungerar sämre? Typ hänger sig..
Citera
2017-05-24, 22:42
  #4746
Medlem
Cutenesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
De hade väl ett program för att porta appar till wp. Men detta gjorde att apparna såg ut som Android eller Iphone appar. Därför ville de inte fortsätta med det projektet. Min åsikt är att de skulle ignorerat stoltheten tills wp var etablerat på marknaden.
Jag är nog inte redo att byta os än.

Är det någon som vet om ett dåligt batteri kan göra så telefonen fungerar sämre? Typ hänger sig..
Facebook och Instagram är portade till Windows 10 Mobile från iOS.

De dumpade möjligheten att porta från Android då det inte fungerade lika väl som de hade hoppats.

Idag använder man Windows Bridge (finns även ett par andra alternativ) om man vill porta en existerande app för iOS - annars rekommenderas Xamarin om du vill utveckla från scratch för båda plattformar.

Mer information finns här: https://docs.microsoft.com/en-us/win...pp-development
Citera
2017-05-31, 17:52
  #4747
Medlem
Något nytt på gång igen?
http://www.phonearena.com/news/Micro...Mobile_id94616
Citera
2017-06-03, 10:19
  #4748
Medlem
Det blev en s8 för mig...
Den är snabb och skön men batteritiden är ingen att hurra över. Jag saknar även flashback appen som fanns till wp. Nu är jag väldigt sällan inne på flashback. Jag saknar även det mörka temat och hur enkelt och överskådligt windows var. Att betala räkningar var ju iofs kul med denna telefonen med tanke på haklappen. Jävla rättstavning som krånglar på denna telefonen också. Naturligtvis så skulle det stå bankappen. Jag är nöjd men hade förväntat mig mer. Windows var inte så illa som jag på slutet trodde.
Citera
2017-06-03, 14:05
  #4749
Medlem
w8m8s avatar
Eftersom Microsoft är så inne på att alla typer av system ska integrera med varann, de drar in massa inkomster på sina officepaket på andra OS, inga företag av rang engagerar sig i att göra windows-appar... Borde de inte bara flytta sin verksamhet till att göra android-OS mobiler och sedan lägga sina programmeringskunskaper till att modda OS:et efter sitt eget tycke?
Alltså göra som samsung och de andra och göra sina modifieringar av Android OS och bygga sina lurar runt det?
Bara en tanke.
Citera
2017-07-15, 22:04
  #4750
Medlem
bl-gr-ns avatar
Microsoft dödar WP8.1 denna sommar!
Citat:
Microsoft took another step away from the smartphone business after it announced stopping all kind of support for Windows Phone 8.1. Users of the mobile OS will no longer receive updates or support, the company announced.

WP8.1 var sista versionen Winphone.
Som nu tar plats bland andra Microsoft produkter från förr som Pocket PC (phone edition), Windows Mobile, WP7.x och Dator-Windows som Win7 och WinXP med flera.

Det är cirka 80% av Microsoft mobil ägare som nu fått sina mobiler deklarerade "Föråldrade".

Microsoft säger dock att de inte upphört satsa på mobilmarknaden.

Citat:
Med facit i hand har Microsoft själva dock erkänt Windows Phone som ett misslyckande, med låga marknadsandelar under hela livstiden och ett begränsat utbud av applikationer.

Grattis! Nokia 2011 hoppade ni i säng med Microsoft för fördömt projekt...
Trots alla varningar som Nokias ledning fick, både före och under Nokias snabba hädanfärd med Microsofts WinPhone mobilsatsning

Får också tacka all Nokia och Microsoft Fanboys som enfaldigt gick på finten om att Winphone skulle ha 20% av mobilmarknaden 2015
Citera
2017-12-30, 15:07
  #4751
Medlem
w8m8s avatar
Frågan är om denna kommer räknas som en telefon eller som en platta, samt om det kommer gå att ringa med den?
Citera
2018-01-05, 17:15
  #4752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w8m8
Frågan är om denna kommer räknas som en telefon eller som en platta, samt om det kommer gå att ringa med den?
...och hur långt bort är denna. Man får väl bestämma sig om man ska lägga ner eller inte? 😉
https://m.youtube.com/watch?v=4ejammym5kY&sns=fb
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback