Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-13, 01:41
  #1
Avstängd
Mysteriumets avatar
Ja, vad säger man om det här egentligen?

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle7610049.ab

Ska man kunna få kritisera domaren på sin fritid eller var det hela lite väl magstarkt av honom? Vad säger ni?


Artikeln i sin helhet:
__________________
Senast redigerad av Mysteriumet 2010-08-13 kl. 01:53.
Citera
2010-08-13, 01:47
  #2
Medlem
Det är ju bara barnsligt det idioten pysslar med. En avstängning sitter säkert fint
Citera
2010-08-13, 01:54
  #3
Avstängd
reyears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelarens blogg
Det gick så jävla långt att jag la hans registrerings nummer på minne när jag såg han kliva in i sin bil efter matchen, och gud vet vad som skulle kunna hända om jag inte hade varit en så snäll kille

För detta ska han bli avstängd för? Jävla töntigt
Citera
2010-08-13, 02:06
  #4
Medlem
Tlagnojs avatar
Var hittar dom det rasistiska i bloggtexten? Läst det tre gånger nu utan att lyckas.
Citera
2010-08-13, 02:16
  #5
Avstängd
Mysteriumets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Var hittar dom det rasistiska i bloggtexten? Läst det tre gånger nu utan att lyckas.


''1,49'' kanske?
Citera
2010-08-13, 02:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriumet
''1,49'' kanske?
Och hur är "1,49" rasistiskt?

Hur som helst så om domaren var så dålig som spelaren påstår så måste han varit riktigt kass. Då kan man väl bjuda på att bli kritiserad.
Citera
2010-08-13, 11:30
  #7
Medlem
FabioAugustos avatar
1,49 (meter) gör det ju tydligt att det handlar om en mörkhyad domare.

...
Citera
2010-08-13, 11:41
  #8
Avstängd
Vapendragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Var hittar dom det rasistiska i bloggtexten? Läst det tre gånger nu utan att lyckas.
Citat:
"Att det samma dag som våran match mot Lag X, fanns en artikel i Aftonbladet om att domare som begår grova missar ska kunna bli avstängda verkade inte bekomma denna underbegåvade figur, hade så varit fallet så hade han inte bara blivit avstängd utan förmodligen också utvisad från både planen och kanske även från landet för all framtid.

Här är hela blogginlägget
Citera
2010-08-13, 11:44
  #9
Medlem
Kesslers avatar
Haha va? Är det rasistiskt att säga att en människa är kort? Vad händer med det här landet?
Citera
2010-08-13, 12:18
  #10
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Här är hela blogginlägget

Herregud, snacka om långsökt. Sådär kan jag säga till mina helsvenska vänner.
Citera
2010-08-13, 13:09
  #11
Medlem
Harry_Palmers avatar
Domaren är adopterad från Indien så det gjorde väl det lite extra känsligt...
Citera
2010-08-13, 13:52
  #12
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Här är hela blogginlägget

Att det samma dag som våran match mot Lag X, fanns en artikel i Aftonbladet om att domare som begår grova missar ska kunna bli avstängda verkade inte bekomma denna underbegåvade figur, hade så varit fallet så hade han inte bara blivit avstängd utan förmodligen också utvisad från både planen och kanske även från landet för all framtid.

***
Jag vet att utan domare så skulle det inte bli några fotbolls matcher spelade i över huvud taget, och vid närmare eftertanke så funderar jag på om fan inte det hade varit bättre ändå. Det gick så jävla långt att jag la hans registrerings nummer på minne när jag såg han kliva in i sin bil efter matchen, och gud vet vad som skulle kunna hända om jag inte varit en så snäll kille men det värsta av allt jag kommer att ställas öga mot öga med denna domare minst 2 ggr till i sommar
***
Matchen då?? Ja den vann han åt Lag X med 1-0 Grattis till 3 poäng Lag X och grattis till domarn till den fina trippel du satte till Lag X som sista lag att jobba in (det sista helt taget ur luften men som det såg ut så är det inte omöjligt).

Det måste väl vara det i fetstil som de lyckats hävda är rasistiskt? Något annat kan det inte vara.. Helt ofattbart!

Citat:
Ett utspel som fick Svenska fotbollförbundet att reagera. Som första spelare någonsin stängs Sollefteå-spelaren av för ett inlägg på en blogg.

– På sitt sätt är det ett pilotfall och vi har funderat mycket på detta och det straffbara. Men när man tittar rent juridisk är det klockrent att bloggar inte faller under Yttrandefrihetsgrundlagen, säger Disciplinnämndens ordförande Khennet Tallinger.

Disciplinnämnden anser att det finns en klar koppling mellan blogginlägget och matchen.

– Du kan bli bestraffad innan, under eller efter match men det måste vara en klar referens mellan situationen och matchen. Det finns det här. Vi tycker också att det är ett väl avvägt straff för den här typen av rasistiska förolämpningar och även förtäckta hot. Vi ser allvarligt på det, säger Tallinger.


Är det verkligen möjligt att, enligt regelverket, stänga av någon fem (!!) matcher för en sak som uppenbarligen hänt så pass långt efter matchen att spelaren har kommit hem? Det har alltså blivit straffbart att som spelare uttala sig om fotbollsmatcher och domarens insats. Om det är förtal, hot eller liknande borde det väl bli exempelvis böter som "civilperson" och inte straffas sportsligt? Om Svenska fotbollsförbundet nu vill göra en markering, kunde de inte valt att straffa ett uttalande som faktiskt är hotfullt..?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback