Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-12, 16:33
  #1
Avstängd
Eeriiks avatar
Ursäkta den krångliga rubriken.

Men ibland när jag stänger av ljudet på min tv med kontrollen till digitalboxen via "mute"knappen tycker jag fortfarande att jag hör ett svagt ljud.

Ligger det i något det jag tror att jag hör eller är det helt obefogat och inbillning?
Citera
2010-08-12, 16:36
  #2
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
Ursäkta den krångliga rubriken.

Men ibland när jag stänger av ljudet på min tv med kontrollen till digitalboxen via "mute"knappen tycker jag fortfarande att jag hör ett svagt ljud.

Ligger det i något det jag tror att jag hör eller är det helt obefogat och inbillning?

Kan säkert ligga något i det du säger! Har du ingen inställning för hur mycket ljudet ska dämpas när du trycker på mute?

edit: vad har du för digitalbox?
Citera
2010-08-12, 16:39
  #3
Avstängd
Eeriiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Kan säkert ligga något i det du säger! Har du ingen inställning för hur mycket ljudet ska dämpas när du trycker på mute?

edit: vad har du för digitalbox?
Motorola, ingen aning om jag har någon särskild inställning.
Citera
2010-08-12, 16:51
  #4
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
Motorola, ingen aning om jag har någon särskild inställning.

Motorola!? vad heter modellen?
Citera
2010-08-12, 16:58
  #5
Medlem
micaeles avatar
Det är inte inbillning. Även jag har upplevt det många gånger, att saker och ting låter lite grann trots mute eller volym på noll.
Förklaringen jag fått, från hårdvaruexperter och ljudtekniker jag pratat med, är att inställningen i princip alltid ligger i mjukvaran på enheterna - dvs mute är samma sak som att dra volymen till noll.
Och eftersom hårdvarukopplingen aldrig kapas helt mellan in- och utgångar smiter det alltid förbi lite ljud, även om mjukvaran gör vad som är möjligt för att dämpa signalen.
Citera
2010-08-12, 17:11
  #6
Avstängd
Eeriiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Motorola!? vad heter modellen?
Vad modellen heter? Ingen aning, har Canal Digital och fick ny box för ett halvår sen om det hjälper något.
Citera
2010-08-12, 20:05
  #7
Avstängd
Kekambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Kan säkert ligga något i det du säger! Har du ingen inställning för hur mycket ljudet ska dämpas när du trycker på mute?

edit: vad har du för digitalbox?
Upplever det du säger och kan även säga att det stämmer på samtliga tv-apparater här hemma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback