Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-09, 04:14
  #157
Medlem
MelTorments avatar
Ocarina of Time meets Unreal Engine 4 - Kakariko Village

https://www.youtube.com/watch?v=FTfrKOQFPNA

Citera
2016-11-09, 04:56
  #158
Medlem
Fett överskattat spel.
Inte dåligt, men väldigt generiskt medelspel.
Wind waker är det mest lyckade resultatet med 3D Zelda, eller möjligtvis Majora's mask, båda de spelen har en egen identitet, även om Majora's mask utseendemässigt många gånger ser ut som en fan-hack av Ocarina of time.
Ett annat fett överskattat Zelda som bara gjorde sitt bästa att efterapa ocarina of time, som i sin tur gjorde sitt bästa att efterapa A link to the past, är Twilight princess, alltså en efterapning av en efterapning.
Citera
2016-12-30, 01:40
  #159
Medlem
No6s avatar
Lol, detta är ju min tråd.

Har iaf kopplat datorn till teven och lirar igenom Ocarina of Time just nu, har inte spelat igenom det ordentligt sedan 90-talet tror jag. Blev riktigt bra bild faktiskt. Tänkte klara igenom alla Zelda-spel innan det nya kommer under kommande år, Majoras Mask klarade jag aldrig ens.

Är på ett av mina favorittempel just nu, Forest Temple. Soundtracket ger mig rysningar varje gång:
https://www.youtube.com/watch?v=hmsZyC0UXUU

Underbart att spela igenom detta när man är lagom påverkad. Nostalgi + rus
Citera
2017-01-09, 09:52
  #160
Medlem
Är det någon som vet var jag kan få tag på sparfiler för spelet? Jag spelade igenom trädet och tog mig till slottet och pratade med Zelda. Sparade minst 10 gånger under tiden men Retroarch kraschade och jag ser ingen sparfil i mapparna.

Spelar ingen roll om sparfilen är ämnad för retroarch eller Project 64. Jag vill alltså inte ha en sparfil där allt är färdigspelat, utan bara där trädet är klart och eventuellt slottet.

Edit: Om någon ska påbörja en ny session får ni jättegärna spara ner en fil efter det stadiet och ladda upp det. Hade varit super!
Citera
2017-01-12, 18:25
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Lol, detta är ju min tråd.

Har iaf kopplat datorn till teven och lirar igenom Ocarina of Time just nu, har inte spelat igenom det ordentligt sedan 90-talet tror jag. Blev riktigt bra bild faktiskt. Tänkte klara igenom alla Zelda-spel innan det nya kommer under kommande år, Majoras Mask klarade jag aldrig ens.

Är på ett av mina favorittempel just nu, Forest Temple. Soundtracket ger mig rysningar varje gång:
https://www.youtube.com/watch?v=hmsZyC0UXUU

Underbart att spela igenom detta när man är lagom påverkad. Nostalgi + rus

Förstår dig til 100 %! Zelda Ocarina of Time var tillsammans mez Goldeneye, Perfect Dark, Donkey Kong 64 samt Mario 64 de bästa spelen på Nintendo 64!
Citera
2018-05-12, 20:38
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokkakim
var det bara jag som fick rysningar när man fick hästen? man levde liksom som symbios med hästen, väldigt märkligt. musiken i spelet är nog världens bästa spelmusik! punkt



Nej det var inte bara du som fick rysningar, haha.
Citera
2018-05-12, 21:22
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
någon som kommer ihåg sarias eller eponas sång nu efter alla dessa år....?

var det upp-ner-vänster-höger-b-a?




Jag kan vissla den
Citera
2018-05-25, 00:57
  #164
Medlem
Sjukt bra spel. Ett av mina favorit spel genom tiderna. Minns känslan av att rida omkring i solnedgången på Hyrules fält och att fiska i den stora sjön längs ner på kartan.
Citera
2018-06-03, 08:11
  #165
Medlem
Lillstarks avatar
Jag har aldrig spelat MM eller OoT men blev sugen på att testa MM när jag såg den här tråden så jag laddade hem Project 64 och båda spelen och började spela MM igår kväll med Xbox 360 kontroll.

Jag besegrade Skull Kid uppe på tornet men insåg då att jag kanske spelar i fel ordning eftersom OoT släpptes före MM, hänger de ihop storymässigt eller kan jag lika gärna spela MM först och sen OoT? Jag tänkte spela båda så det kanske är lika bra att spela i ordningen de släpptes?

Finns det några kända buggar att se upp med i dessa roms?
Är Xbox 360-kontrollen bra att spela med eller ska man köpa en N64 USB-kontroller?
Citera
2018-06-03, 08:58
  #166
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Jag har aldrig spelat MM eller OoT men blev sugen på att testa MM när jag såg den här tråden så jag laddade hem Project 64 och båda spelen och började spela MM igår kväll med Xbox 360 kontroll.

Jag besegrade Skull Kid uppe på tornet men insåg då att jag kanske spelar i fel ordning eftersom OoT släpptes före MM, hänger de ihop storymässigt eller kan jag lika gärna spela MM först och sen OoT? Jag tänkte spela båda så det kanske är lika bra att spela i ordningen de släpptes?

Finns det några kända buggar att se upp med i dessa roms?
Är Xbox 360-kontrollen bra att spela med eller ska man köpa en N64 USB-kontroller?


Det spelar ingen roll i vilken ordning du spelar spelen, de hänger inte alls ihop.
Citera
2018-06-03, 18:33
  #167
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Det spelar ingen roll i vilken ordning du spelar spelen, de hänger inte alls ihop.

Ok tack, jag kom på att det ändå är bättre att börja med OoT eftersom MM är bättre enligt många, så sparar jag det bästa till sist.
Citera
2018-06-03, 22:16
  #168
Medlem
Trots att jag bara lirat detta via emulator på datorn så är det bland det bästa jag har spelat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback