Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-11, 13:10
  #1
Medlem
Hur pass vanligt är det att man känner sig naturlig att visa sig naken inför sina syskon ?
Och upplever ni att det är lätt att visa er nakna inför ett syskon med motsatt kön?

Jag har själv två halvsystrar varav den ena är 2 år yngre och den andra är 3 år yngre.
På senare år har vi inte känt oss bekväma att visa oss naken oss emellan alla tre men det beror nog mest på att vi är i 20 års åldern allihopa nu.

Men däremot så sent som när min yngsta halvsyster var 11-12 år var det inte ovanligt att hon bara gick i trosor från duschen till sitt rum, men bara när våra föräldrar inte var hemma för inför dem vela hon absolut inte visa sig, och då hade hon redan börjat få små bröst. Och vid ett få antal gånger har hon även gått helt naken från duschen i den åldern.

Vid andra tillfällen när vi varit ute vid en stuga och badat har vi kunna byta om alla tre i samma rum till badkläder så sent som när jag har varit 12-13 år, den ena systern 10-11 år och den yngsta 9-10 år.

Upplever ni det också att det känns naturligare att visa sig naken inför syskon än vad det är att göra det inför föräldrarna ?

Vore bara kul och veta hur det ligger till i andra familjer.
Citera
2010-08-11, 13:12
  #2
Medlem
RosaRutigPennas avatar
när vi var yngre än 10 år så kunde vi duscha/bada badkar tillsammans utan att det kändes konstigt, nu när alla är i tonåren så visar sig ingen naken för någon
Citera
2010-08-11, 13:49
  #3
Medlem
Mummies avatar
Här går det tonåringar nakna i och ur duschen och även barn o vuxna.
Ingen som skäms här.

Ha en naturlig inställning så följer fler efter.
Citera
2010-08-11, 15:27
  #4
Avstängd
Extremistens avatar
Jag har 2 småsyskon, 4 och 6 år. Dessa är förstås nakna innan dush, vid ombyte osv.
Detta är normalt, ser inga problem med det. Jag har också en bror som är 13. Han visade sig naken tills han var 11-12 år, men inte längre. Själv är jag 18 och visar mig inte naken för någon, endast för flickvänner, vilket jag inte har.
Citera
2010-08-11, 22:19
  #5
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mummie
Här går det tonåringar nakna i och ur duschen och även barn o vuxna.
Ingen som skäms här.

Ha en naturlig inställning så följer fler efter.

Så har det varit i min familj också och är fortfarnade fast vi nu har egna barn nakenhet är något naturligt och inget konstigt för oss.
Citera
2010-08-12, 02:56
  #6
Medlem
nakenhet inför sammkönad är ju aldrig nått problem (:
Citera
2010-08-12, 04:20
  #7
Medlem
Nolarts avatar
Jag brukar duscha med farsan i duschkabin ibland när jag hälsar på hos dom. Tycker inte det är något konstigt med de, dock brukar jag säga ifrån om han börjar få bånge.

God natt!
Citera
2010-08-12, 17:44
  #8
Medlem
Camakas avatar
Vad är det konstiga i att visa sig naken för sitt syskon av samma kön? mest naturliga som finns.
Citera
2010-08-12, 19:16
  #9
Medlem
Jag och morsan brukar bada bastu nakna tillsammans ibland. En gång så kom min kusin in i bastun, hon är sjukt snygg och jag fick halvbånge.

Pinsamt var ordet!!
Citera
2010-08-12, 19:18
  #10
Medlem
dekanmis avatar
Jag har inga problem med att visa mig naken för mina systrar eller min mamma. Om det är pappa eller mina bröder så skymmer jag självklart mig själv, det känns inte lika naturligt. Jag kan gå runt i trosor och linne, men inte mindre än så.
Citera
2010-08-12, 19:32
  #11
Medlem
Theomanias avatar
När man var barn så var det inga problem alls, då kunde man sitta och bada och allt möjligt nakna. Men sedan fick man fjun på sin lilla snok och det var väl ungefär då som man slutade tycka det var okej.
Citera
2010-08-12, 20:12
  #12
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mummie
Här går det tonåringar nakna i och ur duschen och även barn o vuxna.
Ingen som skäms här.

Ha en naturlig inställning så följer fler efter.

En bra inställning. I mitt umgänge badar vi bastu som Gud skapade oss och det gäller
alla mellan 80 och 0 år. Nakenhet är inget konstigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback