Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 11:43
  #121
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Kan rekommendera Man on the rocks plattan från 2014,djävulskt skön platta

Lyssnade på första låten CD1 och fick vibbar av Svensk dansbandsmusik typ vikingarna..
Men skall ge hela alstret en genomlyssning. Jag har inte handlat någon Oldfield sedan Crisis..
Men har samtliga innan Albumet Crisis
Citera
2018-04-21, 14:44
  #122
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Lyssnade på första låten CD1 och fick vibbar av Svensk dansbandsmusik typ vikingarna..
Men skall ge hela alstret en genomlyssning. Jag har inte handlat någon Oldfield sedan Crisis..
Men har samtliga innan Albumet Crisis

Haha ja det är inte typiska Mike Oldfield om man är ute efter det utan mer bra melodier som man kan sjunga med i och drömma sig bort i
Citera
2018-04-22, 00:07
  #123
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Lyssnade på första låten CD1 och fick vibbar av Svensk dansbandsmusik typ vikingarna..
Men skall ge hela alstret en genomlyssning. Jag har inte handlat någon Oldfield sedan Crisis..
Men har samtliga innan Albumet Crisis

Har du missat "nyare" Mike Oldfield tror jag "Tubular Bells II" (1992), "Guitars" (1999), Music of the Spheres (2008) och Return to Ommadawn (2017) kan vara något.
Citera
2018-05-15, 09:22
  #124
Medlem
Geomeisters avatar
God morgon Flashback! Här kommer låten Man On The Rocks: https://www.youtube.com/watch?v=2nGqoY9Ngy0. Inte dum alls tycker jag.

Vad har ni lyssnat på för Mike Oldfield på sistone?
Citera
2018-05-21, 07:05
  #125
Medlem
Geomeisters avatar
Igår gav jag mig ut på okänd mark och köpte Mike Oldfields Islands. Det känns spontant som att vissa verk är väl daterade, men då skivan har en riktigt lång låt tycker jag den är värd ett försök. Tankar om den skivan? Någon som hört den?
Citera
2018-07-02, 00:57
  #126
Medlem
Geomeisters avatar
Islands hade jag inga problem alls att lyssna igenom, men ärligt talat känns den mest lämpligt som bakgrundsmusik. Skön musik att t.ex. har när man jobbar. Annat tycker jag om Return to Ommadawn som jag dragit igenom två gånger nyligen. Fantastisk skiva. Håller den på samma nivå som Tubular Bells II.
Citera
2018-07-27, 13:56
  #127
Medlem
Geomeisters avatar
En entusiast till progressiv musik gjorde en lista över 2017 års topp album. Mike Oldfields Return To Ommadawn hamnade på första placeringen. Inte illa pinkat!

https://www.youtube.com/watch?v=nu0elIJXbmo
__________________
Senast redigerad av Geomeister 2018-07-27 kl. 14:02.
Citera
2019-03-01, 21:28
  #128
Medlem
Geomeisters avatar
Hörde idag rykte om nästa album.. Tubular Bells IV !
Någon som kan säga om detta är sant eller ej ?
Citera
2019-03-04, 11:20
  #129
Avstängd
Oilkinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Hörde idag rykte om nästa album.. Tubular Bells IV !
Någon som kan säga om detta är sant eller ej ?

Inget som jag har sett något om. Jag hoppas inte att det stämmer. Det räcker med varianter av Tubular Bells nu!
Citera
2019-03-05, 02:35
  #130
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Inget som jag har sett något om. Jag hoppas inte att det stämmer. Det räcker med varianter av Tubular Bells nu!

Ha! Läste igenom tråden och såg att du skrivit om det redan för fler år sedan. Svårt att inte hålla med dock. Att han gjorde Tubular Bells II har jag full förståelse för, men med orkester? III? Millenium? Blir lite väl mycket.

Däremot tycker jag att Mike Oldfield känns mer fokuserad "idag" med Man On The Rocks, Return to Ommadawn och Music of the Spheres än under stora delar av sin karriär. Kan han släppa något i klass med Tubular Bells II igen? Hoppas på det!
Citera
2019-03-21, 01:17
  #131
Medlem
Geomeisters avatar
Diskussion med Simon Phillips is cirka 30 minuter. Några minuter tillägnas Mike Oldfield: https://www.youtube.com/watch?v=GFq4AEJjCeg
Citera
2019-06-27, 00:56
  #132
Medlem
Geomeisters avatar
I höst kommer skivan " Mike Oldfield - Live Then & Now, Poland Broadcast 1999" att släppas. Håll ögon och öron öppna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback