Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-10, 19:04
  #1
Medlem
fums avatar
PPM är ju som bekant någonting som få bemödar sig att lägga ner någon tid på och ganska många har ju inte ens gjort något val.

Hur ser det ut här på flashback? Hur kör ni?
Jag tämligen genomgående tillväxtmarknader med tanke på att sparhorisonten är så pass lång att den riskjusterade avkastningen ändå blir helt ok.

min portfölj ser ut såhär:
Amundi Funds - Greater China
BlackRock Latin American Fund
East Capital Rysslandsfonden
Cicero World Wide
Citera
2010-08-10, 19:21
  #2
Medlem
kör på såfå dvs att jag orkar inte bry mig för tillfället
Citera
2010-08-10, 19:59
  #3
Medlem
micaeles avatar
Jag låter någon utomstående firma hantera mina placeringar för några kronor i månaden. Enda ordern jag givit är att satsa på vapen, olja och kärnkraft för att det är där pengarna finns.
Vilket troligen har slutat i massa Rysslands- och Asienfonder om jag minns senaste brevet rätt.
Citera
2010-08-11, 00:55
  #4
Medlem
fums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag låter någon utomstående firma hantera mina placeringar för några kronor i månaden. Enda ordern jag givit är att satsa på vapen, olja och kärnkraft för att det är där pengarna finns.
Vilket troligen har slutat i massa Rysslands- och Asienfonder om jag minns senaste brevet rätt.


Angående önskemål om inriktning, soft! och smart!

Vilka är det du anlitar? Monetar? Finns tyvärr en uppsjö med oseriösa aktörer bland PPM-förvaltarna.
Citera
2010-08-11, 11:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fum
Angående önskemål om inriktning, soft! och smart!

Vilka är det du anlitar? Monetar? Finns tyvärr en uppsjö med oseriösa aktörer bland PPM-förvaltarna.

Vilka är det som är oseriösa?
Citera
2010-08-11, 15:03
  #6
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fum
Angående önskemål om inriktning, soft! och smart!

Vilka är det du anlitar? Monetar? Finns tyvärr en uppsjö med oseriösa aktörer bland PPM-förvaltarna.

Jag undrar samma sak, nu vet jag inte vilka som är oseriösa i och för sig... Men när det ringer någon pratglad flicka i 20-års åldern och vill sälja den här typen av tjänst till mig så får jag inget bra intryck. Det kanske bara är jag som är fördomsfull mot telefonnasare...
Citera
2010-10-07, 00:04
  #7
Medlem
Jag har jobbat för ett företag som förvaltar folks ppm. Jag kan bara säga att man själv kan sköta jobbet mycket, mycket bättre. Så att låta någon göra jobbet åt dig för allt från gratis-tusenlappar per år/månad är löjligt. Ta dom pengarna och njut av ett besök på någon restaurang istället!
Citera
2010-11-24, 21:54
  #8
Medlem
Kalasflippens avatar
Bump!

Tunt intresse här. Dags för att lyfta tråden lite tycker jag.
Vad har ni i era portföljer (framförallt er som bemödar sig med att placera själv och gärna utanför såfa)?

Själv hoppas jag på Baltikum över vintern och styrde över de 47k till följande:
25% Skagen Kon-Tiki
25% FIM Russia
50% EC Baltikum

Hittills i år: +15,3%

Vad har ni gjort och tänkt och vad har ni för strategier?
Citera
2010-11-24, 22:22
  #9
Medlem
Blocket.ses avatar
jag har för ungefär ett halvår sedan satt mig in i detta (ekonomi över huvud taget)

men detta är min portfölj..

Avanza Zero 50%

SKAGEN Kon-Tiki 35%

Lannebo Småbolag 10%

SKAGEN Global 5%

Hade till för en månad sedan Länsförsäkringar Fastighetsfond.
Som jag tjänade en hacka på..

Sedan årsskiftet + 11,9 %
__________________
Senast redigerad av Blocket.se 2010-11-24 kl. 22:27.
Citera
2010-11-24, 22:25
  #10
Medlem
Continental Ops avatar
blackrock gold o jpm gnr
Citera
2010-11-24, 23:15
  #11
Medlem
100% SGAM Gold mines ~28% YTD
Citera
2010-12-16, 21:20
  #12
Medlem
theloins avatar
Satt och spanade på om man kanske skulle ta och byta ut sin ap7 mot någonting roligare. Kanske följa compustock ett sväng och se vart det leder + ta med BlackRock LA som liten extra krydda. Dock så tycker jag att det blir lite många, eller är en sådan riskspridning bara av godo i det långa loppet?

Låt höra.

BlackRock Latin American Fund
BL - Equities America
Nordea Selekta Europa
AMF Aktiefond Sverige
Öhman Penningmarknadsfond
FIM Russia Placeringsfond
__________________
Senast redigerad av theloin 2010-12-16 kl. 21:35.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback