Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-10, 00:03
  #1
Medlem
drums avatar
Fick nyss reda på att polarens lillebror med kompisar ska ut och tälta på egen hand i en skog långt från stan.
Självklart kan vi inte hålla våra fingrar i styr, utan vi vill göra den här natten till den värsta dom har varit med om (Eller kanske inte så alvarligt)
Vi vill att dom gärna ska bli lite rädda där dom ligger där i fislukt och chipspåsar i tältet.

Fast vi slår våra kloka hjärnor ihop kan vi inte komma på något "hyss" man kan göra mot dom här stackars 14-åringarna.
Så då tyckte jag att det var en utmärkt ide att vända sig till eliten på FB och få några tips och ideér på vad man kan hitta på för rackartyg

Har ni några tips?
Citera
2005-08-10, 00:07
  #2
Medlem
H.E.L.s avatar
Full stridsmundering. Överraska då de sover. Dra ut dem ur tälten och bind dem vid ett träd.
Det gjorde vi med kompisens lillebror som tältade med sina kompisar. Ännu mer än så, men jag vill inte uppmana till brott.
Citera
2005-08-10, 00:15
  #3
Medlem
Anemis avatar
En av de mest skrämmande scenerna i filmhistorien, enligt mig, är när gänget i Blair Witch Project låg i ett tält och hörde glada barnskratt utanför, mitt i natten. Fy fan vad äckligt.

Tänk dig att du och dina kompisar har legat och skrämt upp varandra som fan hela natten, och så, någon timme efter att mörkret fallit, så hör du ett glatt barnskratt som kommer närmare hela tiden... Jag får gåshud när jag skriver det här.

Sedan kan du berätta lite om Bodommorden för dem.

Att bara gå omkring lite utanför, på passligt avstånd, är jävligt mycket mera skrämmande än att hoppa in i tältet med blodig Hitlermask. Bäst blir det om du får några kompisar inkl. dig själv att ikläda er lakan och bara stå tysta och stilla runt tältet i en cirkel med 50m diameter, så att ni bara skymtar mellan träden/husen/mitt på gräsmattan. På så vis tar det en tid förrän de märker er, en stund till förrän de är säkra på att det faktiskt är en människa som står där, och så märker de en till, och en till.. De är inringade, mitt i natten...

Se bara till att de inte är beväpnade.
Citera
2005-08-10, 00:15
  #4
Medlem
Butchers avatar
Börja med att göra lite ljud. Dra med en pinne längs tältet, ta några högljudda steg, lys med en ficklampa mot tältet. När du har gjort dom riktigt rädda och medvetna om att någon är där ute, så avslutar du med att gå fram emot tältet, sakta börja dra ner dragkedjan på tältet om det nu är ett sådant, och försvinn sedan. De kommer inte våga sova på hela natten, och kan inte anklaga någon heller Viktigt att du bara drar ner dragkedjan en bit, eftersom dom då inte vet om du kommer tillbaka och drar ner resten, eller om det är över.

Butcher-skrämselexperten.
Citera
2005-08-10, 00:21
  #5
Medlem
drums avatar
Det där med stridsmundering funkar nog inte då jag nyss fick veta att det skulle vara flickor i tältet också

Barn-skratten skulle jag skita knäck om jag tältade och hörde det utanför. Men då måste man ha någon typ av bandspelare/cdspelare med skapligt ljud + en ljudfil med barnskratt

Så har du en sådan ljudfil så får du gärna skicka pm (barnskrick funkar också)


Vill ha mera tips =)
Citera
2005-08-10, 00:24
  #6
Medlem
Butchers avatar
Flickor i tältet? Se till att avbryta när de håller på som mest. Då kan det bli riktigt skoj. Glöm inte att spela in det på video
Citera
2005-08-10, 00:27
  #7
Medlem
drums avatar
Självklart ska allt bli bandat och sparas för all framtid =)

Själv har jag ingen lust att avbryta dom små liven när dom testar sig fram här i livet =9
Citera
2005-08-10, 00:28
  #8
Banned
asnans avatar
Ta med dig en förskärare hemmifrån (Den större varianten)
Smyg lite omkring tältet, när du hör dom säga "Vad är det som låter, jag tyckte jag hörde något"
stannar du upp, sen när dom lugnat ner sig fortsätter du.
Smyg sedan fram till tältet, och (om det finns drag-kedja) dra ner den lite försiktigt, sen kör du in kniven med darrig hand...
Helst ska hela bladet på förskäraren vara insmetat med körsbär`s saft.
Så det ser ut som om någon skvatt galen mördare försiktigt smyger in en blodig kniv igenom tältet.
Hugg lite i tomma intet som om du försökte träffa någon.
Citera
2005-08-10, 00:36
  #9
Medlem
P3tters avatar
Den största (fetaste) utav er springer bara och slänger sig på tältet, sen springer iväg, upprepa ungefär var 20e minut, skulle jag tycka var lite småirriterande.

Barnskratten låter dock som något som skulle skrämma mig.
Citera
2005-08-10, 00:40
  #10
Medlem
Anemis avatar
Ta en bandspelare med dig och åk in till byn, där söker du upp ett barn, kittlar den tills den skrattar och spelar in det. Efter en stund knäar du barnet i magen och får ett förvånat plågfyllt skrik på bandet också. Fy fan hur rädd jag skulle bli av att höra det bandet om jag skulle ligga i ett tält på natten, i synnerhet om det sakta kommer närmare..

Finns det inte barnskratt-ringsignaler att beställa?
Citera
2005-08-10, 00:42
  #11
Medlem
De kommer få psykiska men för livet om ni kommer på dem när de runkar av varandra som bäst i tältet.
Citera
2005-08-10, 00:42
  #12
Banned
asnans avatar
Barnskrik låter hittils jävligt bra, om personen i fråga inte har sett filmen?
Eller någon har sett filmen.
Använd ingen sunkig bandspelare, få ljudet i bra kvalitè, Mp3 bergsprängare eller dylikt.
Flytta bara sterion närmare och närmare...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback