Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-28, 22:08
  #13
Medlem
blueskyhighs avatar
Har samma problem som flera av er. Har en ASUS G73J med ATI Mobility Radeon HD 5800-serie grafikkort. Uppdaterade mina drivrutiner till grafikkortet för några dagar sedan. Och igår, när jag spelade ett inte allt för krävande spel började datorn flimra till för att någon minut senare bli helt "gul-beige-randig". I hörlurarna hörde jag ett konstant "surr-oljud" samtidigt som fläktarna gick upp på högvarv. Var tvungen att stänga av datorn. Hänt en gång idag, även detta vid spel.

Första gången det hände testade jag att sänka grafiken, vilket idag visade sig inte spela någon roll då det som sagt hände igen. Någon som hittat någon lösning eller vet vad det kan tänkas bero på?

Mvh
Citera
2016-07-05, 01:38
  #14
Medlem
bobhnuds avatar
Bumpar tråden även jag, då jag har fått problem med min drygt 3 år gamla Acer V5 laptops skärm. Efter att ha sett en video hur man öppnar den för att försöka rätta till eventuellt glapp själv, är jag inte speciellt sugen på att testa, för jag tror inte att det kommer att sluta speciellt väl, faktiskt.

Är det någon som vet om någon tillförlitlig reparatör som man kan lämna in den hos i Sthlm? Och vad det kan tänkas att kosta att byta ut skärmen, om det nu är värt det. Det fungerar ju bra att använda en annan skärm genom hdmi, men då blir ju inte datorn speciellt bärbar...
Citera
2017-03-16, 09:58
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RainbowChild
Det är Windows 10 som är problemet med flimrande skärmar

Låter jävligt långsökt. Hur skulle ett operativsystem kunna skapa flimmer ?
Citera
2017-03-16, 10:02
  #16
Medlem
Jag gissar på kabeln som går från skärmen via ena gångjärnet ner till anslutningen på moderkortet.

Bara dela på höljet till skärmen, brukar sitta med två skruv i nederkant och är sedan fixerat med
plastclips, ungefär samma som på en mobil.

Ta bort tangentbord och dela på datorn så att moderkortet blir synligt, då bör hela kabeln vara
blottad.

Kolla att kabeln är ordentligt ansluten i skärmdelen, på min ASUS så hade kontaktstycket
glidit ur lite så det glappade, och jag hade samma fel.
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2017-03-16 kl. 10:06.
Citera
2017-03-16, 11:01
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RainbowChild
https://answers.microsoft.com/sv-se/...2-713a8c11f52a

Det är windows 10:s värdelösa appar som är problemet.

Låter mer hårdvara relaterat . Möjligtvis någon form av drivrutin konflikt. Men för o testa säkert kanske de e bra i slänga in ett win 7 o se om symtomen e kvar. Men de garanterar jag nästan
"reglera skärmens lutning lite och då få en okej bildskärm igen" vad tusan har de med Windows 10 o göra ? Absolut ingenting
__________________
Senast redigerad av Jens86 2017-03-16 kl. 11:18.
Citera
2017-03-16, 14:49
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Låter mer hårdvara relaterat . Möjligtvis någon form av drivrutin konflikt. Men för o testa säkert kanske de e bra i slänga in ett win 7 o se om symtomen e kvar. Men de garanterar jag nästan
"reglera skärmens lutning lite och då få en okej bildskärm igen" vad tusan har de med Windows 10 o göra ? Absolut ingenting

Håller med.....

Funkar skärmen intermittent när du vinklar skärmen så är det garanterat ovan kabel som spökar.

Finns inga genvägar, bara skruva isär burken och kolla.
Citera
2017-03-16, 16:14
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Håller med.....

Funkar skärmen intermittent när du vinklar skärmen så är det garanterat ovan kabel som spökar.

Finns inga genvägar, bara skruva isär burken och kolla.


Hur komplext är inte detta då ? Jag menar finns de någon garanti kvar på datorn ? Vill inte att personen i frågan ska skriva loss saker o annat o sedan får personen inte ihop det igen
__________________
Senast redigerad av Jens86 2017-03-16 kl. 16:22.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback