2010-08-12, 03:51
Citat:
Jag vet inte vad du menar med "grafikproduktion" men sålänge vi inte snackar spel så spelar det väl ingen större roll vilket grafikkort som sitter i? Är det foton eller illustrationer osv så kvittar det ju.
Ursprungligen postat av Pulse82
Mac har egentligen INGET som en PC klarar av.
Logic är bäbis versionen av Cubase. Inga stora skillnader.
Många många vst/vsti som inte finns för Logic och Mac i sig... å andra sidan heter det AU för Mac.
Håll dig till Windows, Ableton - Cubase och Reason funkar väldigt bra på Windows.
Sen blir datorn i sig betydligt billigare och du kan satsa på ljudkort och annat coolt, istället
för att lägga alla pengar på en halvbiten äpple med skit ljudkort och grafikkort.
Jag äger en Mac, så jag vet verkligen vad jag pratar om...
Du kommer ångra dig ...bli inte hjärntvättad av "logic-snacket" för de va så ja köpte min Mac
och ångrar det varje dag.
samma sak gäller grafikproduktion. iMac, Macbook pro m.m har skit kort.
Riktiga B grafikkort, och man kan inte köpa nån grymme kort och lägga in ...
Logic är bäbis versionen av Cubase. Inga stora skillnader.
Många många vst/vsti som inte finns för Logic och Mac i sig... å andra sidan heter det AU för Mac.
Håll dig till Windows, Ableton - Cubase och Reason funkar väldigt bra på Windows.
Sen blir datorn i sig betydligt billigare och du kan satsa på ljudkort och annat coolt, istället
för att lägga alla pengar på en halvbiten äpple med skit ljudkort och grafikkort.
Jag äger en Mac, så jag vet verkligen vad jag pratar om...
Du kommer ångra dig ...bli inte hjärntvättad av "logic-snacket" för de va så ja köpte min Mac
och ångrar det varje dag.
samma sak gäller grafikproduktion. iMac, Macbook pro m.m har skit kort.
Riktiga B grafikkort, och man kan inte köpa nån grymme kort och lägga in ...
Däremot kommer ju säkert en del macnördar hävda att macar på något vis skulle vara bättre på mac. Men det enda macar har för sig är väl stödet för kalibrerade grejer/färgprofiler i OSet men jag antar att man kan matcha upp sin skärm och skrivare exempelvis på samma vis i Windows, möjligen med tredjepartsprogramvaror om det nu inte går att göra direkt i Windows.
Fast Photoshop och Lightroom och dylikt finns ju såklart till båda formaten, de kör ju samma processorer nu men på en PC lär du ju ha råd och möjlighet att köpa snabbare grejer för samma slant och snackar vi skärmar så har du ju mycket bättre möjlighet att välja vad du vill ha med en PC medan du är låst till det som står till buds från Apple (eller köra två ..) om du köper någon annan mac än mac pro.