Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-07, 12:01
  #1
Medlem
Otursförföljt brottsoffer tvingades bo på hotell-vem ligger bakom sådant här?

Om detta är möjligt-varför händer det inte 100ggr/dag?

Personnummer är ju inte omöjliga att komma över?
Citat:
För över tre år sedan fick Sherwan Suleman ett samtal från sin exfru. Någon hade stulit hans identitet, registrerat 26 bilar och fått 280 parkeringsböter i hans namn

– På den tiden bodde jag utomlands. Jag åkte tillbaka till Sverige och ville ordna upp situationen.

– Jag har varit tvungen att ta hjälp av socialen för att få en lägenhet på grund av alla skulder och anmärkningar. Jag var tvungen att bo på hotell i Erikslust och Limhamn under åtta månader.

– Jag tror att den här personen även sålt mitt personnummer till andra.

Någon advokat säger han sig inte ha råd med.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...gssyndare.html
__________________
Senast redigerad av gulasnubben 2010-08-07 kl. 12:10.
Citera
2010-08-08, 10:26
  #2
Medlem
deckardrottningens avatar
Borde han inte kunna sälja dom 26 bilar han äger, för att betala av p-skulderna?
Citera
2010-08-08, 13:33
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Borde han inte kunna sälja dom 26 bilar han äger, för att betala av p-skulderna?


Hur ska han göra det? Han har varken tillgång till själva bilar, han vet inte vilka personer som verkligen "äger" o vart de bor o vart bilen står. Tror inte att nån köpare köper en bil utan att ens titta på den eller känna.
Citera
2010-08-08, 14:21
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rushdi
Han har varken tillgång till själva bilar, han vet inte vilka personer som verkligen "äger" o vart de bor o vart bilen står.
Stöldanmäla bilarna så letar polisen upp dom.
Citera
2010-08-08, 15:14
  #5
Medlem
cynthias avatar
Enligt Ratsit är han gift och bor på Lantmannagatan 64.

Hur försörjer han sig och varför komma tillbaka till Sverige när han är skuldsatt?
Citera
2010-08-08, 15:17
  #6
Medlem
Läste artikeln igår och blev lite fundersam må jag säga. Knappast otänkbart att han själv medverkat i det här och nu påstår motsatsen och hoppas få skulder avskrivna med hjälp av snyftande i media.
Citera
2010-08-08, 15:24
  #7
Medlem
cynthias avatar
Vägverket måste ju ha skickat mer brev till honom om ägarbyten, fordonsskatter, bilprovning och parkeringsböter än vad jultomten får i brevväg. Vart tog de breven vägen?

Om han nu bodde utomlands de här åren så borde väl hans adress ha varit den i utlandet? Eller han fortsatte att plocka ut svenska bidrag trots att han jobbade utomlands?

Här ligger en hund begraven.
Citera
2010-08-09, 01:05
  #8
Medlem
Glitch2007s avatar
Enligt en säker källa (som jag inte tänker röja) är Suleman en av de värsta 'bilmålsvakterna' i Malmö och han har full koll på alla bilarna. Han utnyttjar helt enkelt den svaga svenska lagstiftningen/kontrollen och spelar offer!
Citera
2010-08-09, 08:32
  #9
Medlem
krisus avatar
Nu är inte jag speciellt insatt i hur det där med bilar fungerar.
Men ett par saker i TS fick mig att fundera.

1) "Jag tror att den här personen även sålt mitt personnummer till andra."
Varför "köpa" ett personnummer? Menar det finns ratsit och upplysning mfl siter där det bara är att plocka ett personnummer. Att behöva köpa en killes personnummer? Jag fattar inte.

2) Som andra redan påpekat. Om en bil reggas i ditt namn så lär du ju få hem en massa papper från myndigheterna. Det smarta är väl då att KONTAKTA sagda myndigheter och fråga vad som händer.
Jag vet att om det damp in regpapper på en merca hos mig så skulle jag banne mig reagera.
Varför vänta till 26 bilar är reggade i ditt namn?
Sen håller jag med Cyntiha i allt hon säger.

För mig ser det ut som om stackars Sherwan är en målvakt för p-böter.
Bilarna är reggad i hans namn medvetet. Han får nog en slant eller 2 för det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback