Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-06, 20:56
  #1
Medlem
Vilken missuppfattning det har blivit kring detta ord.

Om en person lägger ut bilder på sig själv på sin blogg eller Facebook osv,
så måste man i dag "räkna med" att bli kallad ful, äcklig, tjock, vidrig etc.

Är det så jävla kul att sitta anonymt och pissa på människor?
Om man inte finner någon attraktiv, kan man inte bara gå tyst vidare?
Jag har aldrig förstått kicken i att spotta människor på detta sättet.

Men det är ju yttrandefrihet, vet du. Hjärna ellet hjärta räknas inte in, när skrevet skall säga sitt.

Det är samma sak med alla sverigedemokrater i Flashback. I&I är en rasistkloak utan dess like
(även om absoluuut ingen är rasist, "det har PK-media uppfunnit").
Att få kalla folkgrupper kollektivt grisar, parasiter, tjuvar, mördare etc på grund av
enskildas dåd, det är yttrandefrihet i det nya sverigemoderata samhället!

Den som mobbar flest och spottar mest vinner!
Citera
2010-08-06, 21:02
  #2
Medlem
Logisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Om en person lägger ut bilder på sig själv på sin blogg eller Facebook osv,
så måste man i dag "räkna med" att bli kallad ful, äcklig, tjock, vidrig etc.


Varför lägga upp bilder på sig själv då?
Citera
2010-08-06, 21:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logisk
Varför lägga upp bilder på sig själv då?



Det går inte att låta bli att kalla vederbörande ful och äcklig?
Är det ett måste på något vis?
Citera
2010-08-06, 22:26
  #4
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Välkommen till verkligheten. Människor är inga änglar. Om någon ful, patetisk människa lägger ut bilder på sig själv eller gör bort sig på något annat sätt - Ska då anonyma människor som inte har någon relation till denna person, ljuga för denna och säga att denna ser bra ut, är duktig eller något? Då är man bra naiv. Känns alltid så jävla skönt att trycka ned någon ful jävla nolla som har noll självinsikt så att denna tar bort sina bilder, videoklipp eller vad det nu är.

Det ligger i mänskligheten att trycka ned de som är sämre individer.
Citera
2010-08-06, 23:45
  #5
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt

Den som mobbar flest och spottar mest vinner!
Du har en väldigt förvriden uppfattning om saker och ting. Du borde titta lite på forumet Flashback så får du sett att det inte är som du tror.
Citera
2010-08-07, 08:55
  #6
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster-M
Välkommen till verkligheten. Människor är inga änglar. Om någon ful, patetisk människa lägger ut bilder på sig själv eller gör bort sig på något annat sätt - Ska då anonyma människor som inte har någon relation till denna person, ljuga för denna och säga att denna ser bra ut, är duktig eller något? Då är man bra naiv. Känns alltid så jävla skönt att trycka ned någon ful jävla nolla som har noll självinsikt så att denna tar bort sina bilder, videoklipp eller vad det nu är.

Det ligger i mänskligheten att trycka ned de som är sämre individer.
bolt har definitivt en poäng här, och det är väl människor som du som ger yttrandefriheten en rätt fadd smak av unken småaktighet!?

Att vissa finner nöje i att (anonymt dessutom) trycka ned någon "sämre individ" som du uttrycker det, vittnar bara om att man har alldeles för mycket fritid. Skaffa ett jobb, en familj och någon hobby (i positiv bemärkelse) så att du inte har så mycket tid att sitta där i ett mörkt rum framför ett tangentbord och en flimrande bildskärm och hacka på folk som du inte "har någon relation till"!

Visst. Man ska inte förbjuda folk att uttrycka sig, och i dagens digitala samhälle så blir påhoppen bara fler och fler och definitivt mer och mer omotiverade. Dessvärre. Man önskar bara att människor hade lite mera bakom pannbenet ibland!
Citera
2010-08-07, 12:48
  #7
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster-M
Välkommen till verkligheten. Människor är inga änglar. Om någon ful, patetisk människa lägger ut bilder på sig själv eller gör bort sig på något annat sätt - Ska då anonyma människor som inte har någon relation till denna person, ljuga för denna och säga att denna ser bra ut, är duktig eller något? Då är man bra naiv. Känns alltid så jävla skönt att trycka ned någon ful jävla nolla som har noll självinsikt så att denna tar bort sina bilder, videoklipp eller vad det nu är.

Det ligger i mänskligheten att trycka ned de som är sämre individer.

Jag instämmer i det d00rkey skriver ovan. Vill tillägga att jag i alla fall förstår argumentet "Känns alltid så jävla skönt att trycka ned någon ful jävla nolla", även om jag tycker det är otrevligt. Vad jag däremot inte förstår är resonemanget "Välkommen till verkligheten. Människor är inga änglar." som jag tycker mig ha sett flera gånger förut på Flashback. Det stämmer ju: verkligheten är ofta hemsk. Men det är när detta konstaterande används för att försvara egna handlingar jag inte hänger med. Varför skulle det faktum att verkligheten är hemsk försvara att den enskilda individen genom sitt handlande gör den ännu en smula hemskare?

- Varför slog du mig på käften?

- Välkommen till verkligheten. Människor är inga änglar.
Citera
2010-08-10, 14:59
  #8
Medlem
Cregers avatar
Folk visar inte respekt om de inte riskerar att få konsekvenser för att de beter sig tarvligt.

Jag tror inte riktigt det är "RAZISTER!! zom röztar på SD2010 lixom" som ligger bakom att folk inte visar respekt för varandra. Utan det är dels för att vi lever i den tiden där man inte behöver andra människor för att klara sig, så man behöver inte visa respekt för en total främling eftersom man aldrig kommer behöva dennes assistans med något.

Och sen tror jag inte att det direkt gör saker bättre om man tar in folk från andra länder och trycker in dem i Sverige för att skapa en mångkultur, där de inte kan bli utsparkade ur landet om de beter sig illa eller respektlöst mot svenskar som redan bor här eftersom det hade varit "rasistiskt" att ge dem konsekvenser för deras beteende.

EFTERSOM: den attityden som invandrare visar mot svenskar sprider sig sedan så den gäller svenskar emellan också och inte bara mellan blattar mot svennar.
Citera
2010-08-16, 11:42
  #9
Medlem
NyanNyans avatar
Lika bra att narcissisterna får vad de förtjänar.
Citera
2010-08-16, 14:25
  #10
Medlem
Är det anonyma individer som trycker ner dig via facebook? Och hur kan du ens ta åt dig utav folk som inte ens kan stå för sin åsikt?
Citera
2010-08-16, 15:41
  #11
Medlem
Coques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Vilken missuppfattning det har blivit kring detta ord.

Om en person lägger ut bilder på sig själv på sin blogg eller Facebook osv,
så måste man i dag "räkna med" att bli kallad ful, äcklig, tjock, vidrig etc.

Är det så jävla kul att sitta anonymt och pissa på människor?
Om man inte finner någon attraktiv, kan man inte bara gå tyst vidare?
Jag har aldrig förstått kicken i att spotta människor på detta sättet.

Men det är ju yttrandefrihet, vet du. Hjärna ellet hjärta räknas inte in, när skrevet skall säga sitt.

Det är samma sak med alla sverigedemokrater i Flashback. I&I är en rasistkloak utan dess like
(även om absoluuut ingen är rasist, "det har PK-media uppfunnit").
Att få kalla folkgrupper kollektivt grisar, parasiter, tjuvar, mördare etc på grund av
enskildas dåd, det är yttrandefrihet i det nya sverigemoderata samhället!

Den som mobbar flest och spottar mest vinner!

Det är vad du gör just nu, sitter anonymt och pissar på folk som sitter anonymt och pissar på folk.. hmm..
Citera
2010-08-16, 22:52
  #12
Medlem
virre56s avatar
allt har att göra med sin egen självkänsla, man vill på något sätt få sig själv att framstå bättre, snyggare, coolare etc.


..eller så vill man bara såra. tråkigt i vilket fall är det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback