Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-06, 13:14
  #1
Medlem
Hej.

Tecknade djurförsäkring för någon vecka sedan, fick idag hem fakturan (inbetalningspappret) där jag skall betala in 3500 spänn!

Går det inte att betala kvartalsvis eller liknande? Istället för hela årsavgiften på en gång.. kan inte pröjsa 3500 just nu!

Går det? ska man kontakta agria?
Citera
2010-08-06, 13:42
  #2
Medlem
Avantasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av what3ver
Hej.

Tecknade djurförsäkring för någon vecka sedan, fick idag hem fakturan (inbetalningspappret) där jag skall betala in 3500 spänn!

Går det inte att betala kvartalsvis eller liknande? Istället för hela årsavgiften på en gång.. kan inte pröjsa 3500 just nu!

Går det? ska man kontakta agria?
Det ska gå, ring Agria.
Citera
2010-08-06, 13:44
  #3
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av what3ver
Hej.

Tecknade djurförsäkring för någon vecka sedan, fick idag hem fakturan (inbetalningspappret) där jag skall betala in 3500 spänn!

Går det inte att betala kvartalsvis eller liknande? Istället för hela årsavgiften på en gång.. kan inte pröjsa 3500 just nu!

Går det? ska man kontakta agria?

Ring Agria och fråga om du kan få det uppdelat på autogiro varje månad. Vad jag vet brukar det gå bra. Dom har faktiskt frågat mej hur jag vill betala trots mycket lägre summa för katt.
Mvh
Citera
2010-08-08, 17:14
  #4
Medlem
swedcelbs avatar
Det går att dela upp årskostnaden på månadsbetalning. Jag tror de lägger på några procent i admin-avgift för månadsbetalning, men runt 310-320 kr per månad är ju trevligare än en smäll på 3.500...
Citera
2010-09-16, 02:26
  #5
Medlem
bombaccis avatar
Lånar tråden lite...

Såg att man kan försäkra en skäggagam för ca 500 kr ( per år?). Litar inte så mycket på försäkringsbolag då jag misstänker att de alltid har något kryphål som de kan smita undan med. Men på deras hemsida så står det att de ersätter om djuret dör eller blir så allvarligt skadat så att veterinären rekomenderar avlivning, men varför ska man föräskra sitt djur då? Så att jag kan få några hundralappar o köpa ett nytt djur för?

Skulle min blivande skäggis bli sjuk så vill jag ju att försäkringen ska täcka veterinärkostaderna för att djuret ska må bättre!

Läst att veterinärkostaderna annars kan bli ca 6000kr! Låter lite överdrivet men skulle vilja veta mer om detta. Någon som har kunskaper kring detta?
Citera
2010-09-16, 10:49
  #6
Medlem
Avantasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Lånar tråden lite...
Är inte insatt i skäggagamsförsäkringar men det finns ju dels veterinärvårdsförsäkring, dels livförsäkring som är det du nämner ovan att man får pengar om djuret dör eller måste avlivas. Angående "kryphål" ska såna stå i villkoren (vad försäkringen täcker och vad den inte täcker) så rekommenderar att du läser igenom dessa noga. Angående kostnader är veterinärer dyrt, helst större veterinärerstationer som är de som brukar ha mest kunskap om exotiska djur, så tycker inte 6000 låter konstigt.
Citera
2010-09-16, 13:56
  #7
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avantasia
Är inte insatt i skäggagamsförsäkringar men det finns ju dels veterinärvårdsförsäkring, dels livförsäkring som är det du nämner ovan att man får pengar om djuret dör eller måste avlivas. Angående "kryphål" ska såna stå i villkoren (vad försäkringen täcker och vad den inte täcker) så rekommenderar att du läser igenom dessa noga. Angående kostnader är veterinärer dyrt, helst större veterinärerstationer som är de som brukar ha mest kunskap om exotiska djur, så tycker inte 6000 låter konstigt.

De hade försäkringar för smådjur. De had eolika priser för olika djur, skäggagamerna var på ca 500 kr. Men då täcker en sådan försäkring eventuell veterinärvård?

Vore ju kanske bra att gå till veterinären en gång per år för att kolla upp hur skäggisen mår.
Citera
2010-09-16, 14:52
  #8
Medlem
Avantasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
De hade försäkringar för smådjur. De had eolika priser för olika djur, skäggagamerna var på ca 500 kr. Men då täcker en sådan försäkring eventuell veterinärvård?

Vore ju kanske bra att gå till veterinären en gång per år för att kolla upp hur skäggisen mår.
Alltså, veterinärvårdsförsäkring täcker veterinärvård, livförsäkring täcker vid dödsfall.

Villkor: http://www.agria.se/Agria/bilder.nsf/LookUpByKey/9796/$file/Villkor2010%20Favorit.pdf?Open&NoFrames=1


Tror dock inte försäkringen täcker en allmän hälsokontroll.
Citera
2012-01-29, 16:06
  #9
Medlem
BekymradMedborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av what3ver
Hej.

Tecknade djurförsäkring för någon vecka sedan, fick idag hem fakturan (inbetalningspappret) där jag skall betala in 3500 spänn!

Går det inte att betala kvartalsvis eller liknande? Istället för hela årsavgiften på en gång.. kan inte pröjsa 3500 just nu!

Går det? ska man kontakta agria?

Man kan välja halvårs- eller helårsinbetalning.
Jag har det förstnämda och betalar drygt 700 kr varje halvår, det är dock utan tilläggsförsäkringar och utan livförsäkring.

Försäkringsbolagen vill spela på folks rädslor.
Jag har också enbart trafikförsäkring på bilen, vilket är det minsta man måste ha. Har man en ny bil ska man nog teckna en helförsäkring, med tanke på värdet. Om man har en äldre bil så får man nog inte ut så mycket pengar, även om hela bilen skulle bli sönder.
Citera
2012-01-29, 16:42
  #10
Medlem
Jag betalar månadsvis, autogiro
Citera
2012-01-29, 18:07
  #11
Medlem
Vad har du försäkrat, lät dyrt det där....
Citera
2012-11-19, 12:30
  #12
Medlem
Accentifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Vad har du försäkrat, lät dyrt det där....
Troligtvis nån hund i medelhög premiegrupp.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback