Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-06, 02:23
  #1
Medlem
Vid ca 19:30 ikväll (5/8) blev en vän till mig bestulen på sin iPhone när vi satt med ett par vänner i Kungsparken. En uppenbart påtänd kille kom fram och betedde sig konstigt och påträngande, varpå han tog hennes telefon och sprang därifrån.
Några av oss sprang efter, men vi tappade bort honom när han sprang in på mindre gator mellan husen vid Grönsakstorget/Domkyrkan.
Trots att han svarade och pratade (sluddrade) med oss när vi ringde till den stulna mobilen lyckades vi inte övertyga honom om att lämna tillbaks den, ens mot "hittelön".

Jag är väl medveten om att detta inte är ett speciellt allvarligt brott, men det faktum att rånoffret är en ung, gravid kvinna gör mig så fruktansvärt arg. Det är i mina ögon ett offer som är totalt moraliskt oförsvarbart att ge sig på.

Lyckligtvis gjorde hans skumma beteende att jag tog upp kameran och jag lyckades faktiskt ta en bild på honom knappt 30 sekunder innan han sprang iväg med telefonen.
Polisanmälan är gjord, men all hjälp som kan fås med identifikation uppskattas såklart.
Skulle det dessutom vara så att polisen inte gör något kan han åtminstone få vara känd här.
Skit ska skit ha, jävla preggo-rånare.

BILD: http://img820.imageshack.us/img820/4240/pundare.jpg
Citera
2010-08-06, 02:27
  #2
Avstängd
Uncle-Bens avatar
Hur kunde du ta kort så snabbt? Varför slog ni inte ner han?
Feg?
Citera
2010-08-06, 02:28
  #3
Medlem
Fenrers avatar
Varför ingrep ni inte tidigare? Satt ni bara där som några jävla fån eller?
Citera
2010-08-06, 02:32
  #4
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiteMe
Vid ca 19:30 ikväll (5/8) blev en vän till mig bestulen på sin iPhone när vi satt med ett par vänner i Kungsparken. En uppenbart påtänd kille kom fram och betedde sig konstigt och påträngande, varpå han tog hennes telefon och sprang därifrån.
Några av oss sprang efter, men vi tappade bort honom när han sprang in på mindre gator mellan husen vid Grönsakstorget/Domkyrkan.
Trots att han svarade och pratade (sluddrade) med oss när vi ringde till den stulna mobilen lyckades vi inte övertyga honom om att lämna tillbaks den, ens mot "hittelön".

Jag är väl medveten om att detta inte är ett speciellt allvarligt brott, men det faktum att rånoffret är en ung, gravid kvinna gör mig så fruktansvärt arg. Det är i mina ögon ett offer som är totalt moraliskt oförsvarbart att ge sig på.

Lyckligtvis gjorde hans skumma beteende att jag tog upp kameran och jag lyckades faktiskt ta en bild på honom knappt 30 sekunder innan han sprang iväg med telefonen.
Polisanmälan är gjord, men all hjälp som kan fås med identifikation uppskattas såklart.
Skulle det dessutom vara så att polisen inte gör något kan han åtminstone få vara känd här.
Skit ska skit ha, jävla preggo-rånare.

BILD: http://img820.imageshack.us/img820/4240/pundare.jpg

Känd missbrukare!

Fallet är i princip uppklarat, om vittnen finns. Dessvärre så är han välkänd för olika tillgreppsbrott och andra tråkigheter i sin eviga jakt på pengar till narkotika. Telefonen kommer dock aldrig att komma till rätta, om jag är rätt ute med vem mannen är.
Citera
2010-08-06, 02:36
  #5
Medlem
Hade kameran uppe och tog kort på vännerna när han kom.

Eftersom han stod upp och vi satt när han ryckte till sig telefonen fick han ett försprång, dessutom betvivlar jag att jag som 160cm kort tjej som är sääämst på att slåss hade gjort en påtänd kille någon större skada om jag hade hunnit upp i tid, men självklart önskar jag att jag hunnit ge det ett försök.

Inga svar som faktiskt tillför något?
Jag är här för information, inte för meningslösa kommentarer och flashbacktroll.
Citera
2010-08-06, 02:37
  #6
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Känd missbrukare!

Fallet är i princip uppklarat, om vittnen finns. Dessvärre så är han välkänd för olika tillgreppsbrott och andra tråkigheter i sin eviga jakt på pengar till narkotika. Telefonen kommer dock aldrig att komma till rätta, om jag är rätt ute med vem mannen är.

Det är jag med på, men hur hennes kompisar bara kan sitta och garva åt det hela och välj att fotografera snubben har jag lite svårare att förstå, istället för att konfrontera honom har jag svårare att förstå.
Citera
2010-08-06, 02:40
  #7
Medlem
LaVickys avatar
Personen är en känd missbrukare som någon annan sa tidigare, jag är själv inte brukare men har sett fanskapet i de kretsarna ett bra tag.

Bra att anmälan gjorts
Citera
2010-08-06, 02:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Känd missbrukare!

Fallet är i princip uppklarat, om vittnen finns. Dessvärre så är han välkänd för olika tillgreppsbrott och andra tråkigheter i sin eviga jakt på pengar till narkotika. Telefonen kommer dock aldrig att komma till rätta, om jag är rätt ute med vem mannen är.

Ok. Är så trött på alla jävla pundare! Polisen antydde att de sett honom förr.
Vi förstår att telefonen är borta för alltid, har spärrat allt så att han förhoppningsvis inte kan tjäna pengar på den. Det viktiga nu är att han får sitt straff (det lilla man får för sånthär) och förhoppningsvis blir igenkänd av fler, i tid.
Citera
2010-08-06, 02:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Det är jag med på, men hur hennes kompisar bara kan sitta och garva åt det hela och välj att fotografera snubben har jag lite svårare att förstå, istället för att konfrontera honom har jag svårare att förstå.


Slår du ner alla som pratar med dig?
Det är gott om pundare och a-lagare i göteborg, han gjorde ju ingenting annat än att prata förrän han plötsligt tog telefonen och sprang iväg, varpå vi jagade efter.
Som sagt hade jag redan kameran uppe, på bilden har han fortfarande inte gjort något.
Citera
2010-08-06, 02:56
  #10
Medlem
aero-88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiteMe
Slår du ner alla som pratar med dig?
Det är gott om pundare och a-lagare i göteborg, han gjorde ju ingenting annat än att prata förrän han plötsligt tog telefonen och sprang iväg, varpå vi jagade efter.
Som sagt hade jag redan kameran uppe, på bilden har han fortfarande inte gjort något.

Varför drar man fram sin iPhone i ett läge som detta? Nästan så ni får skylla er själva ifall ni är så godtrogna.
Citera
2010-08-06, 03:11
  #11
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aero-88
Varför drar man fram sin iPhone i ett läge som detta? Nästan så ni får skylla er själva ifall ni är så godtrogna.

men hallå eller! Det är väl ingen som har skrivit att de har dragit fram iPhonen när han kom fram.
Citera
2010-08-06, 03:14
  #12
Avstängd
Sauron_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Ben
Hur kunde du ta kort så snabbt? Varför slog ni inte ner han?
Feg?

Har du varit i slagsmål med en påtänd snubbe? Har du ens varit i slagsmål någon gång?

Nej, trodde inte det. Gå inte runt och kalla folk för feg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback