Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-30, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Sporer är lika lagliga som cannabisfrön. Det vill säga lagliga så länge du inte försöker odla dem.

Anledningen till att growboxar är olagliga är för att de innehåller mysel som innehåller små mängder psilocybin, vilket innebär att growboxen innehåller narkotika.

Sporer innehåller inget psilocybin och är där med lagliga.
Sorry rättar mig svampsporer är endast olagliga om du importerar dem, alltså borde dom vara olagliga i sverige om du inte haft sporerna från 1998. Cannabis frön får du däremot importera man får till och med ha 1 planta men plantan får inte blomma. Alltså en feminiserad.
Citera
2021-12-31, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .kalashnikov
Sorry rättar mig svampsporer är endast olagliga om du importerar dem, alltså borde dom vara olagliga i sverige om du inte haft sporerna från 1998. Cannabis frön får du däremot importera man får till och med ha 1 planta men plantan får inte blomma. Alltså en feminiserad.

Källa tack.

Sluta sprida missinformation.
Senast redigerad av TrixNe 2021-12-31 kl. 00:23.
Citera
2021-12-31, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .kalashnikov
Tjoo snabb fråga någon som vet om det går att odla svamp utan en tryck kokare för att sterilisera batchen(burkarna)? Har 6x10ml sprutor i kylskåpet som stått en tid från vikingspores som jag skulle vilja testa.

Brunt ris i kastrull.

https://m.youtube.com/watch?v=UgCW-ZPkxIU

Brunt eller vit rismjöl i kastrull.

https://m.youtube.com/watch?v=49CBshZ4pBM

Utan kastrull köp uncle bens snabb ris vita sorten tror ej den bruna finns i sverige.

https://m.youtube.com/watch?v=3UkMGr7lqUw
Senast redigerad av TrixNe 2021-12-31 kl. 00:21.
Citera
2022-03-01, 16:25
Medlem
Tjenare hur går det till att odla svamp? Vad ska jag tänka på in för val av sort? Lite tips och trix ifrån odlingen skulle uppskattas. Sen kanske den viktigaste frågan hur tar jag in growkits utan att tullen ska nyttja mina sporer? Tacksamm för svar
Citera
2022-03-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleBalle12369
Tjenare hur går det till att odla svamp?
Kräver för långt svar. Googla eller kolla in den här länken https://www.shroomery.org/forums/sho...umber/22337800
Citat:
Vad ska jag tänka på in för val av sort?
"A cube is a cube". Alla cubensis är väldigt lika med få undantag. Välj någon och börja bara.
Citat:
Lite tips och trix ifrån odlingen skulle uppskattas.
Tips: Tryckkokare!
Citat:
Sen kanske den viktigaste frågan hur tar jag in growkits utan att tullen ska nyttja mina sporer?
Nyttja? Nåja, mitt tips är att chansa bara. Eller köp bara in sporer eftersom de inte är olagliga.
Citat:
Tacksamm för svar
Väl bekomme!
Citera
2022-03-09, 10:37
Medlem
sporer på flyg

Har läst att sporer är lagligt. Är det då 100% säkert att ta med sporer köpte i Amsterdam på flyget?
Citera
2022-03-09, 15:16
Moderator
Psilosophers avatar
Flyttar för infogning i (FB) Att odla svamp, vanliga frågor och länkar

Psykedeliska substanser --> Drogodling och drogtillverkning
/Moderator
Citera
2022-03-18, 08:47
Medlem
Beställde ett par nybörjarkit från elefanten. Den kom väldigt snabbt men det ser öppnat och ompaketerat ut, antar att det är tullen som kollat. Ingenting saknades i lådan men finns det stor risk för ett hembesök nu?
Citera
2022-03-23, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neand
Beställde ett par nybörjarkit från elefanten. Den kom väldigt snabbt men det ser öppnat och ompaketerat ut, antar att det är tullen som kollat. Ingenting saknades i lådan men finns det stor risk för ett hembesök nu?

Slängde grejerna för säkerhets skull. Vågar inte riskera något.
Citera
2022-04-18, 23:16
Medlem
DudeConfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neand
Slängde grejerna för säkerhets skull. Vågar inte riskera något.

På riktigt?

Med en sån där paranoia så kanske du inte alls ska hålla på med droger. Då det lätt kan eskalera! Jag säger det bara för ditt välmående.

Tipsar dig att bara odla svampen nästa gång och ha låstdörr. Knackas det på dörren och farbror blå står utanför dörren, ja då kan du agera lite fort och kasta ut svampen. Samt att agera smart och ljuga för dessa män i uniform.
Citera
2022-05-14, 21:37
Medlem
Elibabas avatar
hej grabbar jag undrar ifall jag kan lägga lite klorin i en kastrull, koka upp vattnet, låta det kylas ner sen använda för att spraya för att fukta i påsen? (kör growkit). Jag orkar inte köpa såntdär från apoteket.
uppskattas ifall jag får snabbt svar!!
Citera
2022-05-15, 16:14
Medlem
Är det grönt att handla på myceland.com och ecofungi?? Säljer inget olagligt och inrikes men ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in