Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-25, 18:35
  #25
Medlem
att ordna ett anonymt bankkonto för att kunna ta emot pengar på via blocket/tradera bedrägerier är i stort sett omöjligt om du inte känner en målvakt eller liknande som kan stå på kontot och ta emot pengar.. annars får gärna nån förklara hur man gör detta ?? utländska bankkonton ser väl lite suspekt ut att använda kan jag tycka.. Bästa hade ju varit ett Swedbank konto eller nordea konto på någon helt annan person än sig själv då hade man kunnat göra stora pengar.
__________________
Senast redigerad av Newflash31 2015-11-25 kl. 18:35. Anledning: fel stavat
Citera
2015-11-26, 19:29
  #26
Avstängd
PayPal är det lättaste. Lägg ut annons på nåt dyrt. Typ kamera.

Sen kontaktar du nån som säljer en kamera också, gärna samma modell och allt.

Köparen skickar pengarna till denperson du ska ha kameran av. Personen skickar kameran när pengarna är inne.

Grejen är du måste ha fakeid men risken att åka dit är minimal då ingen kreditupplysning tas och det är först när han som köpte din annons anmäler som uppdagas vad som hänt.
Citera
2015-11-26, 19:30
  #27
Avstängd
I want some brand bags but illegitimate. I like the prices.
Citera
2015-12-15, 17:23
  #28
Avstängd
Enkelt å enkelt..., det finns ett jävligt bra sätt och det är att själv jobba på posten sen ha nån kompis som kommer in och hämtar ut varorna med ett hemmasnickrat id.
Fy fan, man skulle ju kunna ta ut enorma mängder dagligen.
Citera
2015-12-16, 02:04
  #29
Medlem
beardbraids avatar
Köp nåt som liknar hasch. Paketera i lagom stora bitar. Sälj utanför valfri gymnasieskola.
Citera
2015-12-22, 17:51
  #30
Avstängd
Finns ett ganska klurigt sätt. inte det bästa eller enklaste, men stora pengar kan göras.

1. du köper nåt av calle på blocket och betalar direkt till hans konto.

2. du har lagt ut en annons där Du skickar med postförskott/bussgods och mohammed betalar när han hämtar ut. Du har dock inte skrivit ditt egna kontonummer utan det är calles du har skrivit.

3. efter nån dag när pengarna borde ha kommit in på calles konto ringer/smsar du honom och säger att du råkade få in hans kontonummer när du skulle betala en vara. Ni har ju handlat förut och du hade hans konto i din adressbok på internetbanken.

Calle kollar och ser att visst fan har det kommit in 20 k han inte vet och skickar mohammeds pengar till ditt konto. Katching!
Citera
2015-12-23, 09:05
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nynint
Finns ett ganska klurigt sätt. inte det bästa eller enklaste, men stora pengar kan göras.

1. du köper nåt av calle på blocket och betalar direkt till hans konto.

2. du har lagt ut en annons där Du skickar med postförskott/bussgods och mohammed betalar när han hämtar ut. Du har dock inte skrivit ditt egna kontonummer utan det är calles du har skrivit.

3. efter nån dag när pengarna borde ha kommit in på calles konto ringer/smsar du honom och säger att du råkade få in hans kontonummer när du skulle betala en vara. Ni har ju handlat förut och du hade hans konto i din adressbok på internetbanken.

Calle kollar och ser att visst fan har det kommit in 20 k han inte vet och skickar mohammeds pengar till ditt konto. Katching!


tror inte det är en bra idé eftersom Calle kommer bli polisanmäld av mohammed för bedrägeri. Calle kommer hänvisa polisen till dig, och det styrks via banköverföringen
Citera
2015-12-23, 23:35
  #32
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Lät säga att man säljer något på blocket och köparen lägger över pengar på bankkontot.
Konversationen är seriös och jag skickar bilder på produkten som inte finns egentligen utan på låtsas.
Jag skickar bild på förpackningen jag skickar den i och fyller den istället med något helt annat och sänder den till köparen (med intyg på att den är skickad)
Kan man bli polisanmäld för detta? Tror ni Polisen bryr sig?
Alltså att förpackningen/paketet skickas tomt eller med typ folie i istället för produkten som köparen betalat för.
Citera
2015-12-25, 11:13
  #33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekuling2015
Lät säga att man säljer något på blocket och köparen lägger över pengar på bankkontot.
Konversationen är seriös och jag skickar bilder på produkten som inte finns egentligen utan på låtsas.
Jag skickar bild på förpackningen jag skickar den i och fyller den istället med något helt annat och sänder den till köparen (med intyg på att den är skickad)
Kan man bli polisanmäld för detta? Tror ni Polisen bryr sig?
Alltså att förpackningen/paketet skickas tomt eller med typ folie i istället för produkten som köparen betalat för.

I 99 fall av 100 nej då det är en fis i rymden samt du har "bevis". Det blir en jävla massa onötdigt jobb om dom ska hålla på å utreda för några tusen och inte dom prioriterar.

Däremt KAN du få påhälsning av dom du blåser om dom får reda på vem du är. har hänt en hel del.
Citera
2015-12-27, 22:17
  #34
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nynint
I 99 fall av 100 nej då det är en fis i rymden samt du har "bevis". Det blir en jävla massa onötdigt jobb om dom ska hålla på å utreda för några tusen och inte dom prioriterar.

Däremt KAN du få påhälsning av dom du blåser om dom får reda på vem du är. har hänt en hel del.

Låt säga att någon på Blocket eller någon liknande sida vill köpa 2 biljetter till bio "Jimmie Åkesson".
Du har inga men ljuger att du har det.
Du kan endast skicka biljetterna med posten. Ok, säger köparen och överför värdet på biobiljetterna eller iallafall en del av värdet.
När säljaren skickar brevet så lägger hen tomt papper i eller något helt annat.
Köparen får brevet någon dag senare när pengarna redan är skickade och blir sur, polisanmäler sedan. Hur många på poliskontoret kommer bry sig?
Köparen betalat i förskott, kommer hen få pengarna tillbaka? Kan ju vara en kamera, mobil etc också som köparen blir blåst på?
__________________
Senast redigerad av Kallekuling2015 2015-12-27 kl. 22:20.
Citera
2015-12-28, 10:37
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gungdungkung
Tänk er att ni beställer något dyrt på hemleverans i någon annans namn på faktura, typ en klocka. Ni beställer produkten via internet från ett öppet nätverk. I beställningen fyller ni i personnummer, adress o.s.v. till den gatan som personen faktiskt är skriven på och allt annat.

Men! Vad ni ändrar är telefonnumret, ni ber även företaget att ringa er innan leveransen sker.

När leveransen ska köras ut ringer telefonen, ni åker iväg till gatan och låtsas komma ut ur lägenhetsporten på bottenvåningen, tar emot grejerna, skriver någon kråka, väntar tills postombudsmannen kört iväg och sedan kör ni själv hem med produkten.

Min erfarenhet av legitimering vid hemleverans är att den har varit väldigt slapp. Att ordna ett falskt ID vore ändå bra säkerhetsåtgärd för detta scenario.

Vad som är fantastiskt med detta är att ingenting kommer kunna spåras tillbaka till dig.

Däremot kommer han som faktiskt bor där och som kommer få fakturan inom nästkommande dagar ha ett jävla helvete till att skapa ett alibi tror jag. Eller inte. Men det jag menar är att det kommer finnas 100 andra skäl till att misstänka honom än att misstänka någon annan helt slumpvis människa.

Edit: Kom bara ihåg att köpa ert kontantkort till mobilen KONTANT
Låter som att nån sett filmen plastic :P
Citera
2017-03-23, 04:10
  #36
Avstängd
Finns välditg, jag upprepar, VÄLDIGT! många företag och privatpersoner som hyt ut vädligt värdefulla saker.

Du behöver inte ens få bolizen efter dig om du är smart. Hyr en svindyr kamera tex och säg du ska ut och fota i skärgården. Otruligt nog så märkte du inte den stora vågen från en förbipassereande båt och du trillade i vattnet flera hundra meter från land.

Sen är det bara sälja skiten efter ett tag. Och sälj den för fan inte i sverige. Lägg ut den på ebay eller nåt. Antal k rikare och allt ses som olycka.


Hyr en motorcyckel nån dag och säg den blev stulen alternativt låt nån halvkrimminell kopmis stjäla den när den står på gården din. Skulle nog säga att risken för att åka dit är ta mig fan minus 3000%.

Motorcykelstölder sker ofta. Sätt upp övervakningskamera just den kvällen så man ser att det faktiskt är nån som snor den, nån mörkhyad . Eller vithyad om du som ägare är svart.

Ta bild på den när den är låst, du poserar framför och lägg sen upp på facebook med texten" slutkört för ikväll, ny tag imorgon". Bara så det blir lite extra bevis att du låst den innan den stals.
Eller varför inte slå på stort när du ändå är igång? Hyr nån värdefull bild för några hundra tusen och låt nån sno den.

Hyra vattenskoter vetjag inte om det krävs körtkort för men tror inte det. Isf är det bara betala kontant och dra iväg med den.

tips till alla tjuvar och banditer där ute. Gör inte saker som drabbar privatpersoner. Alla företag som hyr ut saker vet om risken och är fullt försäkrade om nåt händer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback