Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2010-08-30, 14:36
  #85
Medlem
Brales avatar
Ni är psykopater SMA, 8armade elefanten och Discord. Dags att söka upp en psykolog vet ja.
Citera
2010-08-30, 15:09
  #86
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brale
Ni är psykopater SMA, 8armade elefanten och Discord. Dags att söka upp en psykolog vet ja.
6) Den kanske obehagligaste delen av den konspiracistiska metoden är smutskastning och misstänkliggörande av meningsmotståndare. Om du inte håller med konspiracisten är du lurad, och går du så långt som att argumentera emot eller försöka motbevisa konspirationsteorin, ja då är du en del av konspirationen. På det sättet undviker konspiracisten att någonsin behöva lyssna på meningsmotståndare, och omöjliggör en rationell diskussion. Ofta framställer sig konspiracisten som en skeptiker som har modet och integriteten att ifrågasätta etablerad kunskap. Att konspiracisten själv tror okritiskt på sin egen konspirationsteori innebär förstås att det här är ett typexempel på bristande självinsikt.
Citera
2010-08-30, 16:38
  #87
Avstängd
ryskspions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Lite självdistans måste det väl finnas bland foliehattarna? Eller menar du att listan som han skrev inte passar som handen i handsken på många i denna forumdel?


Att starta en tråd för att sedan vägra diskutera ämnet och istället häva ur sig nonsens har absolut inget med självdistans att göra.
Han har förutfattade meningar om dom ni kallar foliehattar och han som han hävdar är "på ett visst sätt" att alla tänker likadant och är likadana allihop.
Jag skulle hellre vara en foliehatt än att gå runt och tro att jag är synsk som TS uppenbarligen tror att han är.


Med mer korrekta ord så startade TS en trolltåd
__________________
Senast redigerad av ryskspion 2010-08-30 kl. 16:54.
Citera
2010-08-30, 17:40
  #88
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
LOL, du gör precis allt på min lista i detta inlägg
Beskriv var med egna ord.
Citera
2010-08-30, 17:43
  #89
Medlem
Brales avatar
Konspirationsförnekare

"En person omedveten/ej förmögen att ta reda på/ej intresserad av konspirationerna som sker i världen, när dessa tas upp och diskuteras utav mer pålästa individer, kritiserar en förnekare ofta detaljer såsom grammatik, enstaka faktafel (pga förmedlarens slarv) eller försöker diskreditera en konspiration genom att hitta fel på källa/brist på "trovärdig" källa (läs: ej i genomsnittsmedia) och bedömer för övrigt konspirationen som ej trovärdig per automatik då dennas världsuppfattning av känslomässiga skäl ej får rubbas, alternativt har sadistiska skäl till att inte vilja acceptera fakta bakom konspirationen i fråga. En förnekare kännetecknas utav att aldrig vilja fördjupa sig i en konspiration utan agerar mest uppe på ytan och kritiserar samt förlöjligar en konspirationsteoretiker då förnekaren oftast inte är adekvat påläst i ämnet i fråga. En förnekare är oftast mycket politiskt korrekt och tar starkt parti för genomsnittsmedia, makthavare, läkemedelsbolag, företag i allmänhet och liknande potentiella konspiratörer. En förnekare har ofta en tendens att inte vilja fortsätta diskussioner med teoretiker när denne får saklig fakta presenterad, utan väljer att antingen byta ämne eller ta upp endast de delar utav fakta som förnekaren känner till/tror sig känna till, resten förkastas och ingen tid spenderas på att själv ta reda på informationen som ligger till grund för en konspiration."


- NationalEncyklopedin vol 7 1998 sid 34-36
__________________
Senast redigerad av Brale 2010-08-30 kl. 17:45.
Citera
2010-08-30, 17:50
  #90
Avstängd
ryskspions avatar
precis som dessa foliehattar
http://www.youtube.com/user/okisdr?f.../9/mCQW9UlskN8
Så är vi alla annorlunda!
Citera
2010-08-30, 17:57
  #91
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryskspion
Att starta en tråd för att sedan vägra diskutera ämnet och istället häva ur sig nonsens har absolut inget med självdistans att göra.
Han har förutfattade meningar om dom ni kallar foliehattar och han som han hävdar är "på ett visst sätt" att alla tänker likadant och är likadana allihop.
Jag skulle hellre vara en foliehatt än att gå runt och tro att jag är synsk som TS uppenbarligen tror att han är.


Med mer korrekta ord så startade TS en trolltåd
Jag tror även h*n startade tråden i tron att det inte fanns några fakta att bygga några argument med. När de presenterades blev elefanten osäker och började tramsa hej vilt.

Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda

Hur gynnar detta Illuminati / judar / frimurar/ ödlorna?

Du ingår i den illuminata nwo vet inte sär skrivningen konspirationen.

Jag skulle bara skoja till det, men ni hittade givetvis en konspiration i min bluff.

Google är något som metahjälmarna alltid hänvisar till då de står med mössorna på sned

Du länkar till en antisemitisk foliesida

Jag har redan berättat att tråden skapas för att lura in er foliehattar i en fälla, nu så försöker ni rädda era ansikten genom personangrepp och nazistiska länkar
__________________
Senast redigerad av Pannlampa 2010-08-30 kl. 17:59.
Citera
2010-08-30, 17:58
  #92
Medlem
Brales avatar
Riktiga bra länk där, men som vanligt kommer dom inte ens att titta på det.

Pannlampa, ja exakt!
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback