Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-03, 23:20
  #83557
Medlem
Osceolas avatar
Det finns en hel del sysslolösa WT som inte har något annat intellektuellt att syssla med! Marina var en sadist och Fredrik hennes undergivna slav som till slut inte orkade mer. Så vem är skyldig? Plantageägaren i Sydamerika eller slaven från Afrika?
Citera
2017-02-03, 23:31
  #83558
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Finns inga ljudfiler kvar? Har prövat men inga fungerar längre..

Vilka ljudfiler är mest intressanta? Tingsrättens eller hovrättens det vill säga den nya omgången?
Citera
2017-02-04, 01:54
  #83559
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osceola
Det finns en hel del sysslolösa WT som inte har något annat intellektuellt att syssla med! Marina var en sadist och Fredrik hennes undergivna slav som till slut inte orkade mer. Så vem är skyldig? Plantageägaren i Sydamerika eller slaven från Afrika?
Ähumm. Så du menar att Fredrik är en oskyldig neger? Till råga på allt. Jo tjena. Skriv gärna flera inlägg i tråden så får vi andra ett gott skratt. Fredrik sitter där han sitter idag pga att rättvisan kom ikapp honom. Problem med det?
Citera
2017-02-05, 00:04
  #83560
Medlem
Osceolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Ähumm. Så du menar att Fredrik är en oskyldig neger? Till råga på allt. Jo tjena. Skriv gärna flera inlägg i tråden så får vi andra ett gott skratt. Fredrik sitter där han sitter idag pga att rättvisan kom ikapp honom. Problem med det?

Nä, jag menar inte att han är oskyldig! Men om du vet lite historia så fanns det en del hel frigivna slavar i USA som hade ihjäl sina ägare. Marina var en "ägare" och sadist!
,
,

,
,
Citera
2017-02-21, 23:40
  #83561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Vilka ljudfiler är mest intressanta? Tingsrättens eller hovrättens det vill säga den nya omgången?


Jag är intresserad av båda men helst från den senaste hovrätten!
Citera
2017-03-29, 14:43
  #83562
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
alla som har följt tråden vet hur fs livshistoria ser ut..
frågan är hur stor roll den spelar in med att han blev dömd?

Jag tror att den spelar ganska stor roll. Dessutom stör jag mig väldigt på att han inte haft något motiv. Det motiv, som mest framförts är att han riskerade att bli bostadslös. MEN om han mördade M, så skulle han ju garanterat bli bostadslös?
F ö fattar jag inte varför jag fortf tänker på detta "fallet", men det känns fel på något sätt.
Citera
2017-03-30, 01:04
  #83563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Jag tror att den spelar ganska stor roll. Dessutom stör jag mig väldigt på att han inte haft något motiv. Det motiv, som mest framförts är att han riskerade att bli bostadslös. MEN om han mördade M, så skulle han ju garanterat bli bostadslös?
F ö fattar jag inte varför jag fortf tänker på detta "fallet", men det känns fel på något sätt.

Klart han mördade Marina. Han har även haft ihjäl djur till och från. Han är sadist.
Citera
2017-03-30, 11:46
  #83564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Jag tror att den spelar ganska stor roll. Dessutom stör jag mig väldigt på att han inte haft något motiv. Det motiv, som mest framförts är att han riskerade att bli bostadslös. MEN om han mördade M, så skulle han ju garanterat bli bostadslös?
F ö fattar jag inte varför jag fortf tänker på detta "fallet", men det känns fel på något sätt.
Intressant, tror du FS eller för den delen andra kriminella tänker, vilka konsekvenser får mitt handlande? Svartsjukan och avsaknaden av empati avgjorde MJ öde, avrättad i sitt eget hem i sängen.

FS är en blandmissbrukare helt utan konsekvenstänk, och därför sitter han där han sitter och hade jag fått bestämma så hade han aldrig mer fått tillträde till naturen.
Citera
2017-03-30, 16:16
  #83565
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Klart han mördade Marina. Han har även haft ihjäl djur till och från. Han är sadist.

Att någon tagit ihjäl ett djur eller två säger i princip inget om samme man är en mördare eller inte. Anser man att ett skott i huvudet är ett sadistiskt sätt att beröva någon människa livet är ens referensramar tämligen begränsade.
Citera
2017-04-05, 16:45
  #83566
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Att någon tagit ihjäl ett djur eller två säger i princip inget om samme man är en mördare eller inte. Anser man att ett skott i huvudet är ett sadistiskt sätt att beröva någon människa livet är ens referensramar tämligen begränsade.

Instämmer helt med dig. Och då återstår fortfarande min fråga: vad var hans motiv? Någon har nämnt svartsjuka, men enl uppgift så hade de ett helt fritt förhållande, där hon hade BDSM-förbindelser; något som FS var införstådd med, men inte intresserad av. Därmed faller svartsjuka.
Citera
2017-04-05, 21:24
  #83567
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Instämmer helt med dig. Och då återstår fortfarande min fråga: vad var hans motiv? Någon har nämnt svartsjuka, men enl uppgift så hade de ett helt fritt förhållande, där hon hade BDSM-förbindelser; något som FS var införstådd med, men inte intresserad av. Därmed faller svartsjuka.
Med all respekt så har den här tråden, med snart 7000 inlägg, diskuterat Fredriks motiv sedan 2010. Bläddra runt lite för att ta del av diverse spekulationer.

Till syvende och sist klargjorde rättsväsendet att det helt enkelt inte fanns utrymme, på många plan, att kontemplera en alternativ GM.

Fredrik sonar nu sitt brott. Jag tror dock inte att han sörjer något annat än sitt eget frihetsberövande.
Citera
2017-04-05, 21:57
  #83568
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Med all respekt så har den här tråden, med snart 7000 inlägg, diskuterat Fredriks motiv sedan 2010. Bläddra runt lite för att ta del av diverse spekulationer.

Till syvende och sist klargjorde rättsväsendet att det helt enkelt inte fanns utrymme, på många plan, att kontemplera en alternativ GM.

Fredrik sonar nu sitt brott. Jag tror dock inte att han sörjer något annat än sitt eget frihetsberövande.
Hovrättsdom nr 2:
Citat:
Som framgått ovan undersökte polisen också under den återupptagna
forundersrlkningen om någon annan som haft kontakl med Marina Johansson
skulle kunna miistiinkas fiir brottet. Undersökningen resulterade i att samtliga
undersökta personer kunnat avforas från utredningen. Därtill kommer att
Marina Johanssons dator och telefon inte kom till anvdndning valken på
morgonen eller under dagen den 28 juli, fiir någon personkontakt, och att också
all öwig kontakt med ytterviirlden avslutades, bortsett från de smsmeddelanden
som behandlas nedan. Detta trots att hon normalt var en flitig
anvåindare av sin telefon.
Hovrätten godtog polisens uppgift om att alternativa gärningsmän avförts utan vidare, trots att polisen inte belade denna uppgift.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback