Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-12, 19:45
  #83545
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag tror du får nöja dig med RPU;ns resultat.
Det framkom alltså inget sådant i RPU:n?
Citera
2016-11-12, 19:47
  #83546
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det framkom alltså inget sådant i RPU:n?

Nej
Citera
2016-11-13, 00:56
  #83547
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Har det framkommit något kring om GM var psykopat?

Det krävs ganska mycket för att kvalificera in sig som sådan. Om det skulle räcka att vara en allmänt otrevlig typ och leva på andra, som gärningsmannen här gjorde, så skulle en stor andel av Sveriges befolkning klassas som psykopater.
Citera
2016-11-13, 09:43
  #83548
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Har följt den här tråden från början ganska noggrant, men efter hand blev den väldigt tjatig och det var master hit och master dit etc. Nu kollade jag och upptäckte att den fortfarande lever, tittade på förhöret och har läst kommentarerna till den. Kan konstatera att vi, säkert utifrån vår egen personlighet, utbildning, allmänna åsikter och allt möjligt, läser in olika saker i denna. Detta såg jag: en pressad FS, som inte alls "bröt ihop", utan snarare var otroligt tålmodig och behärskad. Den kvinnliga förhörsledaren var outhärdligt tjatig och och arrogant. Den andre verkade mest gammal, trött och obegåvad. Om det är så här polisförhör går till i verkligheten, så är jag inte förvånad över att antalet brott, som inte går till åtal är så stort. F ö så tror jag att FS är oskyldigt dömd.


men bröt han inte ihop på slutet? vill minnas att han blev redigt förbannad och slet bort kameran vid ett tillfälle...
Citera
2016-11-13, 09:44
  #83549
Medlem
mjohan84s avatar
alla som har följt tråden vet hur fs livshistoria ser ut..
frågan är hur stor roll den spelar in med att han blev dömd?
Citera
2016-11-13, 11:31
  #83550
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Det krävs ganska mycket för att kvalificera in sig som sådan. Om det skulle räcka att vara en allmänt otrevlig typ och leva på andra, som gärningsmannen här gjorde, så skulle en stor andel av Sveriges befolkning klassas som psykopater.
Jag har för mig att han mördade sin sambo också. Det kan ju ha spelat in när jag ställde frågan, eller vad tror du själv?

Pastakrydda påstår att det inte framkommit något om personlighetsstörning i RPU:n. Vart kan jag läsa denna? I paragraf 7-undersökningen så nämns ju just misstänkt personlighetsstörning.
Citera
2016-11-13, 21:53
  #83551
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag har för mig att han mördade sin sambo också. Det kan ju ha spelat in när jag ställde frågan, eller vad tror du själv?

Pastakrydda påstår att det inte framkommit något om personlighetsstörning i RPU:n. Vart kan jag läsa denna? I paragraf 7-undersökningen så nämns ju just misstänkt personlighetsstörning.

Jo, men det är en enstaka gärning och det räcker inte för att någon ska klassas som psykopat, om du menar i ordets rätta bemärkelse.
Citera
2016-11-15, 21:48
  #83552
Medlem
mjohan84s avatar
kroppen hittades ju slutligen
hur gick det med hennes väska , mobil och pass? dessa saker är aldrig återfunna ?
är det dessa saker man tror att kalsongmannen dumpade på rastplatsen ?
Citera
2016-11-26, 06:00
  #83553
Medlem
ristolainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
men bröt han inte ihop på slutet? vill minnas att han blev redigt förbannad och slet bort kameran vid ett tillfälle...
Ursprungligen postat av letsdoit
Han är inträngd i ett hörn här - och trots att han sagt sig aldrig spekulera, är det just det han nu tvingas göra: Han hävdar att man inte kan veta när efter kl. 10:01:39 den 29 juli, MJ avlidit, plus ifrågasätter han att MJ skulle ha mördats i huset. - Det var ju meningen att MJ skulle ha dött när han befann sig på kyrkogården; detta kullkastas nu helt. Han förstår också att han inte kan slingra sig undan det faktum att om MJ avlidit tidigare har han själv befunnit sig i huset och att mördarens många sysslor då inte skulle ha undgått honom.https://www.youtube.com/watch?v=DE8Zbt4XCPU&t=73s
Citera
2017-01-03, 22:28
  #83554
Medlem
Lischos avatar
Finns inga ljudfiler kvar? Har prövat men inga fungerar längre..
Citera
2017-01-07, 23:04
  #83555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Finns inga ljudfiler kvar? Har prövat men inga fungerar längre..
Undrar också det, har kollat med lite folk men det är tufft
Citera
2017-01-14, 08:58
  #83556
Medlem
ristolainens avatar
Några vallningsvideor finns i alla fall: https://www.youtube.com/channel/UCPI...LD4LNHtHcJVyHw
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback