Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-20, 20:10
  #81613
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
"Ytterligare skäl till förhöjd ersättning är att Fredrik Svensson har varit tvungen att flytta "

Han ville iallafall ha extra ersättning för att han var "tvungen att flytta"
Citera
2014-04-20, 21:28
  #81614
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Han ville iallafall ha extra ersättning för att han var "tvungen att flytta"

Med det menas att han var tvungen att flytta ifrån västra Götaland, inte att han var tvungen att flytta ut ur huset i Spekeröd.
Citera
2014-04-21, 14:45
  #81615
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Med det menas att han var tvungen att flytta ifrån västra Götaland, inte att han var tvungen att flytta ut ur huset i Spekeröd.

Varför var han tvungen att flytta ifrån Västra Götaland?
Citera
2014-04-21, 18:21
  #81616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Med det menas att han var tvungen att flytta ifrån västra Götaland, inte att han var tvungen att flytta ut ur huset i Spekeröd.
Pengarna för flytten från spekeröd bad han social om, dessa pengar ni pratar om, var dessa avsedda för sveda och värk, eller vad handlar de om?
Citera
2014-04-29, 17:03
  #81617
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Han var redan dömd, det fanns inget han kunde göra åt det. 16 år är lågt. Vi är glada helt enkelt.
Har FS tagit emot dagens besked med samma glädje som sist det begav sig?
Citera
2014-04-29, 20:29
  #81618
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Har FS tagit emot dagens besked med samma glädje som sist det begav sig?

Vilket besked ar det ?
Citera
2014-04-29, 20:32
  #81619
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Vilket besked ar det ?
Att FS kan se sig i månen efter ett prövningstillstånd. Det meddelade HD idag. Han lär sitta ett tag, och sist lät det som FS hade en oreserverad glädje över att "bara" ha fått 16 år.
Citera
2014-04-29, 20:36
  #81620
Medlem
Grandiosos avatar
Här får även den här tråden det fint och tydligt klarlagt via bohusläningen, det som
framkom idag, slutpunkten på alltsammans:

Exsambon i Marinafallet får inte prövningstillstånd i Högsta domstolen. Det beslutade HD under tisdagen. Det innebär att hovrättens morddom på 16 års fängelse står fast.

I och med Högsta domstolens beslut är en snårig och lång rättsprocess till ända. Exsambon har tidigare blivit friad i både tingsrätt och hovrätt då ingen kropp hade hittats. Men när kroppen hittades av Missing People fick ärendet resning och exsambon dömdes för mord.


http://m.bohuslaningen.se/Default.as...link=1.3095267

__________________
Senast redigerad av Grandioso 2014-04-29 kl. 20:39.
Citera
2014-04-29, 20:55
  #81621
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Här får även den här tråden det fint och tydligt klarlagt via bohusläningen, det som
framkom idag, slutpunkten på alltsammans:

Exsambon i Marinafallet får inte prövningstillstånd i Högsta domstolen. Det beslutade HD under tisdagen. Det innebär att hovrättens morddom på 16 års fängelse står fast.

I och med Högsta domstolens beslut är en snårig och lång rättsprocess till ända. Exsambon har tidigare blivit friad i både tingsrätt och hovrätt då ingen kropp hade hittats. Men när kroppen hittades av Missing People fick ärendet resning och exsambon dömdes för mord.


http://m.bohuslaningen.se/Default.as...link=1.3095267


Se dar- Da kan Fredrik och maskrosen vara glada i 16 ar, rattshaveristerna kan fortsatta gripa efter halmstran och lusa ner traden med den enda dumma forklaringen efter den andra och under tiden glads merparten av att Fredrik Svensson far sitta bakom las och bom.

Ibland finns det en rattvisa som fungerar i Sverige iaf.
Citera
2014-04-29, 22:21
  #81622
Avstängd
MeggieClearys avatar
Underbara nyheter! Visst kan man säja att MJ och hennes anhöriga fick "sista ordet" i och med att mördaren får sitt straff. Att en mördare skulle gå fri och t.o.m leva ett gott liv på "skadeståndet" med bl.a solresa till Marrocko måste ju vara fruktansvärt för de anhöriga. Man ska inte kunna göra en sån här hemsk sak ostraffat. FS trodde nog länge att han skulle klara sej men rättvisan hann i kapp till slut. Tack till alla som medverkat till att få ett avslut!
Citera
2014-04-30, 01:11
  #81623
Medlem
Dr-Watsons avatar
Enligt Q så förhastade jag mig 2012-07-10 efter två inlägg i denna tråd. Men det tog tråden över 80 000 inlägg innan samma sak bekräftades från högsta ort.

Fråga
Förhastat mig

Mycket väntad utgång, och förhoppningsvis tar maskros ett förnuftigt beslut. Dumpa mördaren, och gå vidare.

Sanningen kommer alltid fram, om inte till 100%, så bortom allt rimligt tvivel. Duger det för hovrätten och HD, så duger det bra för mig.
Citera
2014-04-30, 07:17
  #81624
Avstängd
Fnurra-pa-tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Mycket väntad utgång

Sanningen kommer alltid fram, om inte till 100%, så bortom allt rimligt tvivel. Duger det för hovrätten och HD, så duger det bra för mig.


Ett tänkvärt inlägg. Någon sanning blev det inte, själv undrar jag om inte detta kommer ge signaler till polis/åklagare & domstolar som inte längre behöver följa modellen att alternativ behöver uteslutas.

Modellen med "fri bevisvärdering" kommer nu stå över "hellre fria än fälla", min farhåga är att detta påverkar kvaliteten i fortsatta utredningar och därmed rättssäkerheten.

Man begår ett stort misstag om man för ett ögonblick tror att Polisen "ryckte" upp sig när man hittade kroppen och rättade sina misstag. Den svidande kritiken på både person och organisation inom Polisen kvarstår, vi får inte glömma att fd. åklagare Kvarnström blev petad från fallet och sin mångåriga tjänst.

Den enda eloge som skall utdelas är till Missing People, de är de enda som hjälpte familjen i sin sorg.
Samt de civila programutvecklare som kan återskapa raderad data, det kommer i viktigt i framtida utredningar. Utan raderat SMS är jag inte säker på att FS fällts.

FS är ute om 10 år.
__________________
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-04-30 kl. 07:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback