Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-07, 21:35
  #12001
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det var ett inlägg från Zurfarn08 angående din teori.
Jag skiter fullständigt om han försvinner från tråden så det är fel person att fråga.
Jag är mer intresserad av att man hittar hennes kropp och nitar den skyldiga för mordet på henne.
Att rövslicka en misstänkt mördare ligger inte för mig förstår du och det har inget att ge mer än att förvilla läsaren.
Han är redan misstänkt från rättsväsendets håll.
Var i Zurfarn08:s inlägg står det vad jag tror?

Du kanske skiter i om han försvinner, men andra är intresserade av hans svar, så sluta kränka honom. Han är inte dömd för mord, bara misstänkt. Därför kan vi titta på andra alternativ, och var och en gör sin egen bedömning.

Jag delar helt ditt intresse, jag vill också att man hittar M, och om ett brott begåtts ska GM skaka galler.
Citera
2011-09-07, 21:37
  #12002
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KollaPolski
Någonting som jag ändå tycker är lite märkligt är dock med FS och Marinas pengar.
Som jag förstått det så togs det ut 15 000 kr i anslutning till Marinas försvinnande, 4060 kr hade FS i plånboken när han senare greps.
Ingen har dock hört av sej om några iaktagelser om att FS skulle ha spenderat pengar på något, ingen snabbköpskassörska, ingen pubägare eller halvskum langare.
Tror faktiskt någon skulle höra av sej om FS hade köpt droger för 5000-10 000 kr.
Sådana "gangster polare" hade/har nog inte FS som skulle knipa käft ifall han hade varit där och storhandlat. Detta är jag fundersam kring..

Kan ju vara en skuld som han kritat och betalat tillbaka, om jag mot förmodan skulle hålla på med att sälja olika substanser. Så skulle jag då inte säga om han handlat hos mig. Beträffande FS sk langare så kanske han inte bara hade röka, kanske tyngre droger. Möjligt att langaren har en massa stöldgods också, inte direkt ovanligt att köpare betalar med prylar. Tror ju inte att polisen skulle släppa denna langare ur sikte. Så varför skulle han säga något om eventuell drogaffär????
Citera
2011-09-07, 21:38
  #12003
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var i Zurfarn08:s inlägg står det vad jag tror?

Du kanske skiter i om han försvinner, men andra är intresserade av hans svar, så sluta kränka honom. Han är inte dömd för mord, bara misstänkt. Därför kan vi titta på andra alternativ, och var och en gör sin egen bedömning.

Jag delar helt ditt intresse, jag vill också att man hittar M, och om ett brott begåtts ska GM skaka galler.


Du läser inte tydligen men så var det och nu har du svaret på frågan.
Kränka? För att man säger sin åsikt eller frågar om det som är känsligt och dessutom svårt då det finns vittnen som påstår sig veta en del om misstänkte och det i form av fler än en enda person.
Man skulle kanske ta och svara på dom istället för att babbla om vad man gör under en viss tid som sova eller gå ut och röka.

Det här är flashback inte frälsningsarmen.
Citat:
Tja, ska vi acceptera Quarrels teori att Marina har tappat sig själv på blod över tid och hällt ut detta i sängen så finns det väl inget som hindrar att hon är i livet än idag


Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Men han är ju faktiskt lite av en trollkarl: djur och ex försvinner, så det är väl inte helt omöjligt att han försvinner själv?
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-07 kl. 21:42.
Citera
2011-09-07, 21:39
  #12004
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det togs ut 10000 kr. Det gjordes tre uttagsförsök a 5000 kr men bara två lyckades.
Här måste också noteras att bägge uttagen gjordes på samma kort, medan koden till uttagarens andra kort tydligen totalt hade fallit bort ur minnet.
Meningen tycks från början ha varit att ta ut 5 000 kr på vart och ett av korten:
10:55:17 Uttag 5 000 - Visa Gold
10:55:59 Uttag misslyckas - Bankkort
10:56:39 Uttag 5 000 - Visa Gold
Citera
2011-09-07, 21:46
  #12005
Medlem
letsdoits avatar
Artmix; du glömde svara på varför övervakningskamerorna i Stenungsund var så intressanta mitt under pågående mordutredning. - Är det någon särskild du misstänker, eller är du något på spåren?
Citera
2011-09-07, 21:47
  #12006
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du läser inte tydligen men så var det och nu har du svaret på frågan.
Kränka? För att man säger sin åsikt eller frågar om det som är känsligt och dessutom svårt då det finns vittnen som påstår sig veta en del om misstänkte och det i form av fler än en enda person.
Man skulle kanske ta och svara på dom istället för att babbla om vad man gör under en viss tid som sova eller gå ut och röka.



Jag ser ingenting om vad jag tror.
Citat:
Tja, ska vi acceptera Quarrels teori att Marina har tappat sig själv på blod över tid och hällt ut detta i sängen så finns det väl inget som hindrar att hon är i livet än idag
Det är uppenbart vem du avser här:
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Herregud det är väl ganska uppenbart vem som mördat henne?
Är inte det en kränkning? Eller vem är det som uppenbart har mördat henne?
Citera
2011-09-07, 21:49
  #12007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
[betr. lampskärmen bakom skohyllan]
Menar du att skärmen har legat och skräpat på samma ställe i fyra år? - Eller vilken lampskärm syftar du på? - Den som är hel och sitter kvar på sin lampfot, eller..?
Har sett tidigare i tråden att FS säger att det satt en speciell glödlampa i denna fot utan skärm. Har själv haft en sådan glödlampa med blommor i nyonljus i. Vi får nog glömma att det är något med lampskärmen, den satt troligen inte på foten på många år.
Citera
2011-09-07, 21:49
  #12008
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det här är flashback inte frälsningsarmen.
Vi ska alla glädja oss åt att en misstänkt - snart i första instans frikänd - önskar vara behjälplig med sökandet efter den spårlöst försvunna M.
Citera
2011-09-07, 21:49
  #12009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
FS har berättat att det är en glödlampa med text i. Storleken på lampan stämmer väl överens med den typ av glödlampor. Dessa lampor har stor sockel. Sådana sätter man INTE någon lampskärm på för då syns inte finessen i lampan. Jag fick en med en julgran i och vet att det fanns med olika text/motiv, så jag hoppas diskussionerna om lampskärmen slipper förta annan viktig tankeverksamhet.

Kan Marina ha blivit mördad redan sent på kvällen den 27:e? I så fall skulle L. Jonssons och hans kompisars iakttagelser på Spekeröds rastplats ha stor betydelse. Bär/släpar man en tung blodig kropp, bör byxorna bli rätt blodiga och åka av kvickt för att inte grisa ner någon annanstans. En extra t-shirt kan ha legat i bilen.

Den finessen tycks inte ha varit så viktig eftersom lampan tycks ha hållt i fyra år,Och kanske lite till.
Sockeln är förmodligen en vanlig E27 så det kan inte ha varit den du menade.
Utan snarare glaskroppen.
Men vad är det egentligen som säger att denna glödlampa satt i när brottet begicks ?
Visst kan vi lägga lampskärmen åtsidan,.... ett tag.
Citera
2011-09-07, 21:50
  #12010
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag ser ingenting om vad jag tror.

Det är uppenbart vem du avser här:

Är inte det en kränkning? Eller vem är det som uppenbart har mördat henne?


Nej du ser väl inte att jag nämner ett namn här gör du?
Och vem förbjuder mig i så fall att ha den åsikten?

Du förnekar alltså din teori här, fine.
Citera
2011-09-07, 21:50
  #12011
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag ser ingenting om vad jag tror.

Det är uppenbart vem du avser här:

Är inte det en kränkning? Eller vem är det som uppenbart har mördat henne?

Jaså, ser du inget om vad du tror? Nå, då ska jag påminna dig om vad du kallar "din teori" som du presenterade den 14/8 -11 kl 14:38.

Citat:
Nu sticker jag ut hakan som vanligt. Jag hittar inget bevis som binder FS vid brottet eller brottsplatsen på annat sätt än att han bodde där vid tidpunkten för försvinnandet.

Jag funderar på om M kan ha iscensatt försvinnandet själv. Först bytte hon ut bäddmadrasserna från FS gamla sängar. Därefter tappade hon sig själv på blod vid huvudänden, och skyddade bäddmadrasserna. Hon behövde inte tappa sig på två liter blod, det mesta antas ha sugits upp av bäddmadrasserna. Det räcker med en liten mängd blod för att åstadkomma den upptäckta blodfläcken. Efteråt, när blodet torkat, arrangerade hon om filtar och skydd så att det såg ut som vid upptäckten.

Dessutom sköt hon ett skott i väggen. I hålet hittades en liten benbit, för liten för att DNA-bestämma. Eventuellt blod gick inte heller att analysera. M kan ha skjutit genom ett djur, ett litet djur som gav ifrån sig lite blod, därför inget blod på väggen. En granne nämner att han hörde ett par skott, men säger inte att det var nattetid, vilket han borde ha gjort om det var FS som sköt M när hon sov.

Om man skjuter någon i sängen bör man skjuta uppifrån. Varför sitter då kulhålet i väggen, som om skottet avlossats i en bana något snett uppåt?

M kan sedan, precis som FS säger, ha stuckit iväg, gjort uttagen i Stora Höga och givit sig ut i världen, klädd i de kläder som saknas, med pass och kamera.

Minns du?

Edit: Jag gillar särskilt delen om att hon sköt genom ett litet djur när hon skulle åstadkomma skotthålet i väggen. Det är faktiskt stor humor där. Har du kollat med FS vad han tror om din teori?
Citera
2011-09-07, 21:50
  #12012
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Artmix; du glömde svara på varför övervakningskamerorna i Stenungsund var så intressanta mitt under pågående mordutredning. - Är det någon särskild du misstänker, eller är du något på spåren?


Har du missat att jag va och hämtade delar av det som är mitt som finns/fanns i huset.
Det va bra att kolla väglag då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback