43 963 besökare online
858 016 medlemmar • 45 862 178 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Livsstil > Rollspel och Sällskapsspel
Svara på ämne
Ämnesverktyg
3,5%
Medlem
Köpte detta spel på en loppmarknad för många år sen:

http://hem.passagen.se/sibhusky/Bilder%20304.jpg

Olyckligtvis följde det aldrig med några regler, men spelet verkar vara komplett i övrigt. Har plockat fram det under flera tillfällen men det har alltid slutat med att jag i ett förvirrat tillstånd slänger upp det på vinden igen. Därför kollar jag med er. Är det någon som har spelet hemma och har tid och lust att skriva ner/scanna in reglerna?

Och till er andra som spelat det, är det ett roligt spel värt att lägga ner en kväll på?

Tack!

/3,5%

dannywtf
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3,5%
Köpte detta spel på en loppmarknad för många år sen:

http://hem.passagen.se/sibhusky/Bilder%20304.jpg

Olyckligtvis följde det aldrig med några regler, men spelet verkar vara komplett i övrigt. Har plockat fram det under flera tillfällen men det har alltid slutat med att jag i ett förvirrat tillstånd slänger upp det på vinden igen. Därför kollar jag med er. Är det någon som har spelet hemma och har tid och lust att skriva ner/scanna in reglerna?

Och till er andra som spelat det, är det ett roligt spel värt att lägga ner en kväll på?

Tack!

/3,5%

Har spelat det spelet åtskilliga ggr, men det var för över 10 år sedan. Det jag kommer ihåg är att man ska plocka upp djungeltrummekort (?) varje omgång och att man slår med tärning när man slåss med skurkar. Det är därför man får +1 med bandarer och Devil. Man får alltså +1 till det man slog med tärningen. Får man stryk åker man tillbaka till grottan och får börja om.

Jag har för mig att man ska leta något i städerna/byarna och det ska väl finnas speciella kort för Bengali-town (eller vad det hette). När en person hittat det alla deltagare letar efter blir alla andra skurkar och ska jaga honom innan han tar sig tillbaka till dödskallegrottan. Fantomen får lägga till +1 steg varje tärningskast för att få fördel över skurkarna.

Jag kommer som sagt inte ihåg reglerna så bra, men det var ett rätt okej spel, vill jag minnas. Hur mycket gav du för det?

P.s. Letade lite hemma, men vi verkar ha slängt det.

"Vanliga glödlampor förbjöds för att dom vet att dåligt ljus, kallt ljus, gör människor till deppiga könlösa robotar. Slavar."
Senast redigerad av dannywtf 2010-08-04 kl. 15:19.

3,5%
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Har spelat det spelet åtskilliga ggr, men det var för över 10 år sedan. Det jag kommer ihåg är att man ska plocka upp djungeltrummekort (?) varje omgång och att man slår med tärning när man slåss med skurkar. Det är därför man får +1 med bandarer och Devil. Man får alltså +1 till det man slog med tärningen. Får man stryk åker man tillbaka till grottan och får börja om.

Jag har för mig att man ska leta något i städerna/byarna och det ska väl finnas speciella kort för Bengali-town (eller vad det hette). När en person hittat det alla deltagare letar efter blir alla andra skurkar och ska jaga honom innan han tar sig tillbaka till dödskallegrottan. Fantomen får lägga till +1 steg varje tärningskast för att få fördel över skurkarna.

Jag kommer som sagt inte ihåg reglerna så bra, men det var ett rätt okej spel, vill jag minnas. Hur mycket gav du för det?

P.s. Letade lite hemma, men vi verkar ha slängt det.

Tack ! Minns inte vad det kostade men har svårt att tänka mig att jag betalade mer än en 20-lapp för det.

Saffok
Medlem
Saffoks avatar
Tänkte passa på att låna tråden lite då det kändes onödigt att skapa en ny tråd. Jag undrar om någon sitter inne på regler till "Junta" 3rd edition, upplagan från 2005 eller om ni vet om någon sida där dessa kan finnas?

nallebusen
Medlem
jag har det Fantomenspelet, reglerna står i locket....

Lite svårt att scanna, men kan prova

ang. Junta kolla här:

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/242/junta

bluecafe
Medlem
bluecafes avatar
finns på skaparens hemsida

http://www.algaspel.se/~/media/Alga/...omenSEpdf.ashx

Svara på ämne
Topp Dela »