Flashback bygger pepparkakshus!
2004-05-11, 23:23
Medlem
Finn Frösts avatar
vad som kan tänkas, tex, kan man byta ut style xp mot nått bättre, lika lätt att skaffa skins till. Vad bör jag ha för antivirus. Vilka codecs gäller, räcker det fortfarande med ffdshow o det här "ac3?" o sen VLC på detta. Hur ska jag hantera min nya c:, andra hdn blir d: nu enbart för dls... MANGE TACK!
Citera
2004-05-11, 23:29
Moderator
Ruskigbusss avatar
Men? Ursäkta - men va fan skriver du? Fattar ett och annat ord, men kan du vara vänlig och översätta till svenska (eller norska)?
Citera
2004-05-12, 00:41
Medlem
oGGos avatar
c:\ (30gb~20%)
d:\ (130gb~80%)
(detta gäller då förstås för en hd med kapacitet på 160gb)

c:\ innehåller windows,program etc.
d:\ innehåller downloads, spel etc.

Installera windows Xp sp1 och installera direkt en brandvägg från ex. zonealarm.com

In på windows update och dra hem alla nödvändiga updates.

Installera antingen sedan codecs eller kör bara på vlc. (jag kör både och)
[codecs]
DivX511Bundle
ffdshow
VobSub
XviD
Elecard MPEG2 Decoder

[andra program]
Valfritt antivirusprogram (f-secure/norton... you name it)
Google toolbar (för borttagning av popups)
winamp
etc. etc. + annat godis man vill ha.

Även att rekomendera är väl att ha ex. någon spyware remover etc.

Klart!
Citera
2004-05-12, 07:43
Bannlyst
ett annat sätt är att innan du ominstallera ladda ner alla patchar och skräp som behövs, på http://v4.windowsupdate.microsoft.co...corporate=true kan du välja vilket os du har och om du har några servicepack installerade, och sen få ladda ner alla uppdateringar som kommit sedan dess och spara dessa på d:
har du dragit ner nätverksinstallationen av sp1? den på 130mb istället för den lilla som själv tankar ner komponenterna under installationen = låter datorn stå opatchad mot de senaste hålen i en halvtimma eller vad det tar

sasser och blaster kommer annars direkt när du stoppar i nätverkskabeln typ..
Citera
2004-05-12, 08:32
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underlig
ett annat sätt är att innan du ominstallera ladda ner alla patchar och skräp som behövs, på http://v4.windowsupdate.microsoft.co...corporate=true kan du välja vilket os du har och om du har några servicepack installerade, och sen få ladda ner alla uppdateringar som kommit sedan dess och spara dessa på d:
har du dragit ner nätverksinstallationen av sp1? den på 130mb istället för den lilla som själv tankar ner komponenterna under installationen = låter datorn stå opatchad mot de senaste hålen i en halvtimma eller vad det tar

sasser och blaster kommer annars direkt när du stoppar i nätverkskabeln typ..

Hörrudu, det där var en jämrans bra adress, den kände jag inte till alls......jäkligt skönt att kunna välja lite mer fritt än via den vanliga Windows Update...tackar för den
Citera
2004-05-12, 09:50
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Hörrudu, det där var en jämrans bra adress, den kände jag inte till alls......jäkligt skönt att kunna välja lite mer fritt än via den vanliga Windows Update...tackar för den

håller med, den adressen har dem allt hållit hemlig..

edit: den finns på svenska också! http://v4.windowsupdate.microsoft.co...corporate=true
Citera
2004-05-12, 11:34
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag håller med. Jag kände till att den fanns - men hade glömt bort adressen.
Tackar!
Citera
2004-05-12, 13:30
Bannlyst
konstigt nog hittar jag inte patchar mot sasser och blaster där, syrran ringde precis och berättade att hennes och morsans dator startar om hela tiden..

nyaste "viktiga uppdateringar" var Windows XP Driver 5.10.0.5410 for Realtek AC 97 Audio (KB833846) - (Posted Date: April 09, 2004)
uppdateras den inte automatiskt / så ofta tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in