Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-05-11, 21:15
Medlem
Strayns avatar
Varför, oh varför ska just tv3 sända hockey-vm? Snacka om att ha den absolut dummaste personalen...jag säger bara: Åke Unger och Håkan Södergren...

Argh, vad dåliga dom är!!! Bara Södergrens jag-är-så-djävla-kunnig-så-att-jag-måste-se-ut-som-jag-snart-skiter-på-mig min förstör allting, och sen Åke Ungers djävla referat, jag menar hur svårt kan det vara ett namn som cooke? inte alls tycker man, men han envisas med att uttala det coke...fy fan.
Men priset tas ändå av hans uttal av slovaken nagys namn, det uttalas lugnt och fint n-a-g-y, men tror ni att herr unger uttalar det så? Men nej. han uttalar det naaaaadj...satan också.

NEJ, tillbaks med hockey-VM till SVT, och köp in Lasse Grankvist som kommentator!

Tack för mig
Citera
2004-05-11, 21:42
Medlem
Scrambles avatar
Som med allt annat är det pengar som styr och rättigheter som kostar.
Citera
2004-05-11, 22:25
Medlem
Fat bastards avatar
Sänk tv-ljudet och kör sportradion simultant, det är det nog många som gör när Granqvist kommenterar.
Hans sidekick L-G Jansson är en riktig hockeyexpert till skillnad från jättedildon i tv3
Citera
2004-05-11, 22:32
Medlem
Nebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Sänk tv-ljudet och kör sportradion simultant, det är det nog många som gör när Granqvist kommenterar.
Hans sidekick L-G Jansson är en riktig hockeyexpert till skillnad från jättedildon i tv3

Tyvärr brukar inte tv- och radiosändningarna vara synkroniserade. Bilden kommer före ljudet om man skulle göra så eller tvärtom beroende på vad det är som visas.
Citera
2004-05-11, 22:34
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebo
Tyvärr brukar inte tv- och radiosändningarna vara synkroniserade. Bilden kommer före ljudet om man skulle göra så eller tvärtom beroende på vad det är som visas.
Det har jag inte märkt själv faktiskt. Hockeyfinalen häromdan var perfekt simultan iallafall.
Citera
2004-05-11, 22:46
Medlem
Nebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Det har jag inte märkt själv faktiskt. Hockeyfinalen häromdan var perfekt simultan iallafall.

Okej, jag har testat detta när "Lindebojj" håller låda under diverse fotbollsmatcher och då har det varit flera minuter fel. Likaså under kvalmatcherna på femman, detta kanske dock är en ströförteelse.
Citera
2004-05-11, 22:54
Medlem
dr kavorkins avatar
I semin så var radion ca en sekund före bilden.
- Lidström skjuter från blå, och missar målet.
och det gjorde han sen.
Citera
2004-05-12, 19:07
Medlem
Jakob den Oudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strayn
Varför, oh varför ska just tv3 sända hockey-vm? Snacka om att ha den absolut dummaste personalen...jag säger bara: Åke Unger och Håkan Södergren...

Argh, vad dåliga dom är!!! Bara Södergrens jag-är-så-djävla-kunnig-så-att-jag-måste-se-ut-som-jag-snart-skiter-på-mig min förstör allting, och sen Åke Ungers djävla referat, jag menar hur svårt kan det vara ett namn som cooke? inte alls tycker man, men han envisas med att uttala det coke...fy fan.
Men priset tas ändå av hans uttal av slovaken nagys namn, det uttalas lugnt och fint n-a-g-y, men tror ni att herr unger uttalar det så? Men nej. han uttalar det naaaaadj...satan också.

NEJ, tillbaks med hockey-VM till SVT, och köp in Lasse Grankvist som kommentator!

Tack för mig

Ja, för Åsa på SVT är ju en jättebra kommentator ju. Absolut....... Svt har väl inte gjort nåt bra med sport sen VM -94?

Tycker personligen att TV3 gör hockey-vm grymt bra. Äntligen lite engegerade kommentatorer...

Avspark är ungefär 32 gånger bättre än Fotbollskväll.

Go TV3!
Citera
2004-05-12, 19:29
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Det värsta var dock reklamavbrotten i matcherna. Jag har dyrt och heligt lovat mig själv att aldrig mera köpa en flaska Norrlands Guld eller ha något med Tele2/Comviq att göra. Falcon har jag aldrig gillat, så där gör det varken till eller från.

Förstår inte företagen att folk blir förbannande av att få matcherna avbrutna av reklam. Jag klagar inte på TV3, givetvis gör de ju allt de kan för att tjäna pengar på skiten, men jag förstår inte att det finns företag som vill annonsera mitt i matcherna. Dessutom till ett löjligt högt pris antar jag.
Citera
2004-05-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Det värsta var dock reklamavbrotten i matcherna. Jag har dyrt och heligt lovat mig själv att aldrig mera köpa en flaska Norrlands Guld eller ha något med Tele2/Comviq att göra. Falcon har jag aldrig gillat, så där gör det varken till eller från.
Det där är verkligen ett hatobjekt. Precis när man till nöds har accepterat de ideliga avbrotten mellan perioderna börjar fanskapen med reklam under matcherna. Man borde regga ett schysst namn och slänga upp en sida som hänger ut idioterna som väljer att annonsera under matcherna. Namninsamlingar och bojkottskampanjer är språk dom borde förstå. Dom satans krämarna försöker flytta fram positionerna, men nu är gränsen nådd.
Citera
2004-05-12, 20:28
Medlem
Hispervispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley

Förstår inte företagen att folk blir förbannande av att få matcherna avbrutna av reklam. Jag klagar inte på TV3, givetvis gör de ju allt de kan för att tjäna pengar på skiten, men jag förstår inte att det finns företag som vill annonsera mitt i matcherna. Dessutom till ett löjligt högt pris antar jag.

Vi har en satellitmotagare som har inbyggd HD, när en hocketmatch startar sätter jag inspelaren i pause-läge,dvs den börjar spela in. Efter ett tag så börjar jag titta samtidigt så fortsätter den spela in. Reklamavbrott ->jag snabbspolar förbi->fortsätter titta och parallellt så fortsätter inspelningen. Kalasbra uppfinning.
Citera
2004-05-12, 20:29
Medlem
Philemon Arthurs avatar
Det är väl Internationella Ishockey förbundet som beslutat att det ska vara reklamavbrott. Men frågan är vad man väljer, ett reklamavbrott eller någon av tv3s roliga tävlingar där man ska gissa vilken hockeyspelare de spexat till i photoshop.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in