2010-08-03, 20:14
Medlem
intervalls avatar
Hej jag är i groparna på att starta företag, men är helt novis på detta, nån som har använt verksamt.se och missar man något eller täcke de det viktigaste man behöver veta? Såhär står det om sidan;

För dig som driver eller vill starta företag har Bolagsverket, Skatteverket och Tillväxtverket skapat en webbsida med samlad information. Du kan delta i starta företag-dagar, skapa en affärsplan och registrera enskild näringsverksamhet.

www.verksamt.se
Citera
2010-08-05, 16:30
Medlem
Stuuuuutes avatar
Jag har använt det, funkar helt okej. Dock var det i ett beta stadie kan man säga när jag använde det.
Citera
2010-08-05, 16:51
Medlem
intervalls avatar
Okay, man missar inget viktigt allafall?
Citera
2010-08-06, 12:00
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intervall
Okay, man missar inget viktigt allafall?
Nej, för fasen det behöver Du inte vara orolig över.
Citera
2010-08-06, 21:23
Medlem
intervalls avatar
Tack.
Citera
2011-01-11, 17:03
Bannlyst
Hur snabbt går registrering av exempelvis ett Handelsbolag genom verksamt.se?

Går det betydligt snabbare än om man skickar in papprena via post?
Senast redigerad av Alkohol 2011-01-11 kl. 17:06.
Citera
2011-02-14, 01:34
Medlem
ideviants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkohol
Hur snabbt går registrering av exempelvis ett Handelsbolag genom verksamt.se?

Går det betydligt snabbare än om man skickar in papprena via post?

I dagsläget är det 18 dagars handläggningstid, tror det tar längre tid om du tar det på post.
Citera
2011-02-14, 14:58
Medlem
rtxs avatar
Min enskilda firma har jag precis fått registrerad och klar, och jag använde verksamt.se.
Om man ska sammanfatta den så har den mest varit till besvär, alla miljoner frågor som man ska svara på finns det en förklaring till, men förklaringarna är ytterst generella och aldrig får man någon vägledning till vad som är relevant, där är förstås inte en blankett mycket bättre, men en blankett förväntar man sig inte mycket av.
Sen så om man som jag är ivrig och vill veta status hela tiden så lär man sig snabbt att verksamt.se är den i särklass mest instabilt driftade sidan i världshistorien, den är konstant nere, och om man mot förmodan tar sig förbi deras Bank-ID inloggning, så ligger kommunikationen med största sannolikhet nere mot Skatteverkets system (vilket de skriver ut i klartext), varpå de inte kan meddela någonting.....
Citera
2011-02-14, 15:34
Medlem
Privatpers0ns avatar
Nu kommer jag att gå lite OT men då min fråga ändå rör verksamt.se så kör jag på. Min dotter har sedan några år en enskild firma som varit vilande och vill nu omvandla den till AB är det smidigt att göra detta genom verksamt.se? Eller ska hon välja den traditionella vägen?
Citera
2011-02-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Nu kommer jag att gå lite OT men då min fråga ändå rör verksamt.se så kör jag på. Min dotter har sedan några år en enskild firma som varit vilande och vill nu omvandla den till AB är det smidigt att göra detta genom verksamt.se? Eller ska hon välja den traditionella vägen?

Det finns inget som heter omvandla eller ombilda när man pratar om bolag.
Man registrerar helt enkelt det nya bolaget som vanligt och sedan köper det nya bolaget det gamla och tar över verksamheten.
Det går mycket smidigare att göra det via verksamt.se än via pappersblanketter om du frågar mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in