Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-29, 18:54
  #52885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Masta jag levla upp alla proffesions i MoP ocksa for att fa Jack of all trades achivementen?

Jag hade alla proffesions pa hogsta i Cataclysm men den achivementen kanske inte fanns da?

Det ser ju ut som jag har klarat av den pa bilden
http://www.bilddump.se/bilder/201312...18.185.246.png

Maxa alla prof på en char? Dvs resetta dem?
2013-12-29, 19:07
  #52886
Medlem
Lucens avatar
Kan någon förklara vad det menas med CM? Har precis börjat lira igen efter ett längre uppehåll.

Vill även ha tips på en bra ren UI. Hade tukui(tror det heter så) innan men verkar inte finnas kvar.
Jag vill ha ett rent UI men som ändå har allt jag behöver för att njuta av spelet.
2013-12-29, 19:09
  #52887
Medlem
Ess85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucen
Kan någon förklara vad det menas med CM? Har precis börjat lira igen efter ett längre uppehåll.

Vill även ha tips på en bra ren UI. Hade tukui(tror det heter så) innan men verkar inte finnas kvar.
Jag vill ha ett rent UI men som ändå har allt jag behöver för att njuta av spelet.

Jodå Tukui finns definitivt kvar, använder det själv.
En enkel googling borde leda dig rätt.

CM antar jag betyder "Challenge Modes"
2013-12-29, 19:10
  #52888
Medlem
Fråga:

Är World of Warcraft mycket bättre än Warcraft 3 Reign och Chaos och Warcraft Frozen Throne?! Jag har dessa två spel och jag tycker att de är fantastiskt roliga! Kommer jag gilla World of Warcraft om jag gillar Warcraft 3?!
2013-12-29, 19:12
  #52889
Medlem
Lucens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Jodå Tukui finns definitivt kvar, använder det själv.
En enkel googling borde leda dig rätt.

CM antar jag betyder "Challenge Modes"

Tack! Jag har varit inne på den hemsidan innan men då hittade jag bara den andra som också verkar finnas där.

Vad innebär Challenge Modes?
2013-12-29, 19:14
  #52890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubes
Hur mycket tror du det kostar för 9/9 CM gold? Är så trött på att försöka hitta folk till CM

Finns lite streams som ibland ger ut gratis boosts, det är värt ett försök! Ett exempel är sintorra(streamar just nu), men jag har sett flera som gjort det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lucen
Vad innebär Challenge Modes?

Challenge mode är en svårighetsgrad på dungeons, så som normal eller heroic. Det finns dock bara 9 dungeons som har denna svårighetsgrad, och den är helt enkelt mycket svårare än en vanlig/heroic dungeon. Oftast när folk kör challenge mode dungeons så går dom för guld. Det finns några requirements och en speciell tid du ska klara av(t.ex. 9minuter och måste ha dödat alla bossar+40 trash mobs), så får du guld achievementet. När du har klarat alla challenge mode dungeons med en guld tid så får du ett achievement, och lite extra grejer så som ett transmog-set som annars inte går att få, och så kommer du kunna teleportera dig till dungeons genom din spell book.
__________________
Senast redigerad av Ph4TH4xx0r 2013-12-29 kl. 19:22.
2013-12-29, 19:15
  #52891
Medlem
Ess85s avatar
Den finns massor av olika versioner av Tukui, bland annat ElvUI som numera verkar vara mycket mer populärt.

Challenge Modes handlar om att köra heroics på tid, bättre tid ger bättre belöningar, Snabbaste tiden på servern belönas även med en titel beroende på vilken Heroic.
2013-12-29, 19:16
  #52892
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Fråga:

Är World of Warcraft mycket bättre än Warcraft 3 Reign och Chaos och Warcraft Frozen Throne?! Jag har dessa två spel och jag tycker att de är fantastiskt roliga! Kommer jag gilla World of Warcraft om jag gillar Warcraft 3?!
Det är ju helt olika spel. Det enda som är likt med WoW och Warcraft-serien är ju storyn. Warcraft-serien är ju RTS-stategispel och WoW är ett MMORPG.
2013-12-29, 19:20
  #52893
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucen
Tack! Jag har varit inne på den hemsidan innan men då hittade jag bara den andra som också verkar finnas där.

Vad innebär Challenge Modes?

CMs är heroics för folk som är uttråkade
2013-12-29, 19:22
  #52894
Medlem
Resanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
Maxa alla prof på en char? Dvs resetta dem?

Nej achivementet är account wide så bara maxa alla proffs på samma account.

Citat:
Ursprungligen postat av Lucen
Tack! Jag har varit inne på den hemsidan innan men då hittade jag bara den andra som också verkar finnas där.

Vad innebär Challenge Modes?

Challenge modes är svårare verisioner av dungeons, dem droppar inte någon loot utan är endast en utmaning för cosmetic rewards. All gear blir ner scalad till 463 ilvl, samt där är en tidsgräns på hur snabbt du ska vara klar med den för och få olika bonusar. Så handlar mycket om och skippa maximalt trash och aoea som fan samtidigt som du inte dör.
2013-12-29, 19:41
  #52895
Medlem
Lucens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Jodå Tukui finns definitivt kvar, använder det själv.
En enkel googling borde leda dig rätt.

CM antar jag betyder "Challenge Modes"

En fråga om Tukui, finns det nån sätt att "lösgöra" alla frames?
Så jag kan flytta unitframes o CDs o så vidare?
2013-12-29, 19:45
  #52896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Det är ju helt olika spel. Det enda som är likt med WoW och Warcraft-serien är ju storyn. Warcraft-serien är ju RTS-stategispel och WoW är ett MMORPG.

Vad är skillnaden mellan RTS-strategispel och MMORG?!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback