Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-02, 08:29
  #1
Medlem
Säker anslutning misslyckades

Ett fel uppstod under anslutning till www.csn.se.

Den andra SSL-parten stöder inte certifikat av typen den mottog.

(Felkod: ssl_error_unsupported_cert_alert)


Ovan stående sker när jag knappat in min kortkod. Hur löser jag det här problemet? Jag använder Firefox (senaste) och Windows XP.
Citera
2010-08-02, 08:45
  #2
Medlem
Flytande_argots avatar
Testa med IE. Har för mig att det inte funkade med FF för mig heller.
Citera
2010-08-02, 08:47
  #3
Medlem
JGyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Testa med IE. Har för mig att det inte funkade med FF för mig heller.

Det funkar inte med firefox, kör med IE som ovanstående skribent säger!
Citera
2010-08-02, 08:51
  #4
Medlem
Dessvärre fungerar inte IE heller:

Webbsidan kan inte visas

Försök med följande:
Diagnostisera anslutningsproblem


Jag använder Nordea för övrigt. Nexus är installerat, likaså de tillägg som finns på Nordea.
Citera
2010-08-02, 09:16
  #5
Medlem
SNIFF2s avatar
Se till att det certifikat du använder är sign cipher. key-verification.

I mitt nexus finns det två stycken. En som är med USBkabeln och dosa och en annan där man kan använda lösenord.
Citera
2010-08-02, 09:43
  #6
Medlem
http://img514.imageshack.us/img514/3761/10465342.png

Så ser det ut...
Citera
2010-08-02, 11:09
  #7
Medlem
funka för mig med firefox igår... kolla så du har senaste bankid programmet
Citera
2010-09-13, 17:47
  #8
Medlem
Hej, fick detta som svar när jag frågade på Nordea supporten. Funkade för mig.
BTW så är denna tråd typ samma som https://www.flashback.org/p25452409
Citat:
Hej

Om du loggar in via Firefox så visas 2 delar av certifikatet, Basic Pin och Signature Pin. När du loggar in på nordea.se så spelar det ingen roll vilket som är valt men när du ska logga in på andra sidor som tex Skatteverket så måste Basic Pin vara valt och detta är inte förvalt.

Var uppmärksam när rutan "Denna plats har begärt att du identifierar dig med ett certifikat:" kommer fram och välj i rullningslisten det andra certifikatet (Basic Pin) så bör det fungera bra att logga in. Signature Pin används bara i samband med att någonting ska signeras på sidan.

Om du använder en annan webbläsare eller om problemet kvarstår ber jag dig att ringa vår internetsupport på telefonnummer 0771-421516 för vidare hjälp.

Med vänlig hälsning
Nordea Bank AB(publ)
XXX XXX
Citera
2010-09-20, 20:18
  #9
Medlem
Köttkvarns avatar
Har inte kunnat logga in med Nordeas e-leg någon gång. Testat Safari, FF, IE, Opera, på både osx och win7 (genom vmware). Får alltid samma "Säker anslutning misslyckades. ssl_error_handshake_failure_alert". Blir till att byta bank om ingen fix framträder. Har vart såhär i flera år. Någon idé på lösning?
Citera
2010-09-22, 22:46
  #10
Medlem
Alimamas avatar
Vilka offer det måste vara som jobbar på Nordea. Tidigare har jag inte kunnat logga in på CSN med e-legitimationen, men nu får jag inte ens ladda ner fildjäveln från Nordea. Varken med FF eller IE. Jag är oerhört sugen på att byta bankjävel.

Edit: Jag bytte dator och helt plötsligt fattade hemsidan att programmet var installerat och lät mig mata in en signeringskod varefter den bad mig ange ett lösenord. Problemet är bara att inget lösenord accepteras. Inte heller är det så att det är jag som är dum i huvudet då jag har testat lösenord som t.ex. C01X4U51eR, TYghBN57 och Nordea666. Det sista är ett skämt och därutöver inte giltigt.

Får någon det att fungera? Vad finns det kvar att testa? Vigvatten?
__________________
Senast redigerad av Alimama 2010-09-22 kl. 23:07.
Citera
2011-01-15, 16:04
  #11
Medlem
Försökt med 3 olika datorer nu. På en av dem fungerar det att logga in på csn med internet explorer. De två andra får jag samma felmeddelande som ovan oavsett webläsare. Jag har spenderat dagen med att kontrollera inställningar i iexplorer på den datorn och jämfört med de andra två. Hittar ingen skillnad alls. Förtusätter att det är nexus programvaran som spökar. Satans dyngnordea
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback