Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-01, 23:16
  #1
Medlem
pappa-statens avatar
http://www.imdb.com/title/tt1475582/

3 episoder á 90minuter är filmade, del ett sändes förra söndagen och del två ikväll.

Riktigt bra gjord, har fått grym respons från kritiker. Förhoppningsvis får de fortsätta med fler episoder efter det här mottagandet, skådespelarna för holmes och watson är helt klockrena båda två.
Citera
2010-08-03, 14:07
  #2
Medlem
Sordids avatar
Tycker de trycker lite för mycket på att Holmes ska vara en "high functioning sociopath", annars är jag glatt överraskad.
Citera
2010-08-03, 14:39
  #3
Medlem
Blåbärskungens avatar
Den var riktigt bra tycker jag.
Citera
2010-08-03, 15:01
  #4
Medlem
Nibelungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbetheman
Hoppas avsnitten finns på TPB
De finns på eztv.it, så bör ligga på tpb också

Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Tycker de trycker lite för mycket på att Holmes ska vara en "high functioning sociopath", annars är jag glatt överraskad.
Att de trycker på det var en av de sakerna jag verkligen gillade med första avsnittet. Det var ett bra tag sedan jag läste böckerna, men det är just hans sociopatiska sida som jag tyckte gjorde Sherlock intressant. Hade de inte tryckt på det hade serien bara blivit en till deckarserie i mängden, nu kändes det faktiskt som Sherlock Holmes

På wikipedia finns följande att läsa, så med lite tur kan det bli mer än de tre avsnitt som är planerade

"Following the critical acclaim that the first episode attracted, BBC executives are reported to be interested in commissioning more stories."
Citera
2010-08-03, 16:17
  #5
Medlem
Sordids avatar
Att de inkluderar det i berättandet är en sak, det har jag ingenting emot- men att de däremot trycker på det som de gör riskerar att göra karaktären till en karikatyr.
Citera
2010-08-06, 18:13
  #6
Medlem
Falcãos avatar
Låter rätt hemskt med en Sherlock Holmes som utspelar sig i nutid men jag kan ha fel.
Citera
2010-08-09, 11:16
  #7
Medlem
Blåbärskungens avatar
3:e avsnittet var bäst hittills. Utan att avslöja för mycket så måste det komma nya avsnitt.
Citera
2010-08-20, 17:48
  #8
Medlem
Jag fick upp ögonen för denna serien när jag såg att Steven Moffat stod som medskapare och har skrivit manus till del ett.

Har nu sett alla delarna och det var en mycket underhållande serie. Jag tycker dom har fångat Sherlocks säregenheter och dr Watsons tålmodighet på ett bra sätt.

Jag gilla den moderna varianten av "a three pipe problem"

Edit: Hoppas BBC ger grönt ljus för fler delar i samma format!
Citera
2010-08-21, 09:35
  #9
Medlem
GREKEN1980s avatar
Serien ar battre an vad man tror.
Citera
2010-08-21, 18:37
  #10
Medlem
Pastor Franzs avatar
Det är bekräftat att det kommer komma en andra säsong av Sherlock!

http://www.tv.com/second-season-of-s...s_list;title;0
Citera
2010-08-21, 19:07
  #11
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Det är bekräftat att det kommer komma en andra säsong av Sherlock!

http://www.tv.com/second-season-of-s...s_list;title;0
Underbart!
Jag hoppas Watson blir lite mer till nytta i själva fallen, nu har han mest tittat på liken och konstaterat att dom har dött.
Citera
2010-08-22, 14:01
  #12
Medlem
keffkarls avatar
Rekommenderas!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback