• 1
  • 2
2010-07-30, 07:58
Medlem
Nemesisdivinas avatar
Vem orkar bry sig om vad fettsäcken Röv-aida säger. Hon har aldrig sagt, och kommer aldrig att säga något vettigt. Men försörjd med skattepengar är hon.
Citera
2010-07-30, 09:30
Medlem
johanbtks avatar
Varför åker hon inte hem till Palestina och arbetar med bögfrågor där?
Citera
2010-07-30, 09:36
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Ok, det är en sak att göra alla till bögälskare i sverige, det är väl rätt och riktigt ifall vi röstar fram den politiken. Men all denna bögkolonialism i österled förstår jag mig inte på
Djävla snygg problemformulering, Stålpojken! För en 30 år sedan var homosexualitet sjukdomsklassat och man försökte sig bl.a. på aversionsterapi för att bota den. Så bara för att det inte är så längre så innebär det att folk är bögälskare? Du kan ju trösta dig med att ditt svartvita antingen-eller-tänk är så svenskt som det bara går att bli. Fullständigt omöjligt att ha mer än en tanke i huvet. Med samma logik så kan man säga att jag älskar volvoraggare då jag inte ser dom som sjuka. (Men då måste du ju älska dom? Nej, det gör jag inte. Men då så vill du ju döda dom?)
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Så de får alltså rösta för att gå ur unionen då? Men jag tror inte den baltiska gnäll-maskinen frivilligt lämnar gåsen som värper guldägg åt dem?
Nej, men å andra sidan så har de väldigt breda arschlen som kan sitta på två stolar samtidigt. Och vad är det med det där lilla operettlandet där skildringar av hypnos förbjöds nyligen? Stalin kom tillbaka, allt är förlåtet!
Senast redigerad av Herr Lindholm 2010-07-30 kl. 09:45.
Citera
2010-07-30, 10:30
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nej, men å andra sidan så har de väldigt breda arschlen som kan sitta på två stolar samtidigt. Och vad är det med det där lilla operettlandet där skildringar av hypnos förbjöds nyligen? Stalin kom tillbaka, allt är förlåtet!

Det är väl helt rimligt att de baltiska staterna inte ser sitt EU-medlemskap som en present från snälla västliberaler, utan som att de får sin rättmätiga plats och att de har lika mycket rätt att påverka EU:s linje som alla andra medlemsstater. Många i Baltikum ser inte poängen med att ersätta traditionella värderingar med en låtsasuniversell mänskligarättigheterskultur bara för att folk i Skandinavien vill det. Eller de vill själv välja vad de ska ta till sig.

Din skildring av hur den svenska kulturen fungerar är dock ganska bra. Många svenskar har nog svårt att föreställa sig att i många andra länder är det faktiskt möjligt med mer än en godkänd position samtidigt i det offentliga samtalet. I en sådan kultur blir det också svårare att tvinga in samhället i senmodern identitetspolitikens moraliska dikotomier. I Sverige räckte det med att man vann en kritisk massa positioner så började hela apparaten arbeta åt samma håll.
Citera
2010-07-30, 10:36
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tras
Många i Baltikum ser inte poängen med att ersätta traditionella värderingar med en låtsasuniversell mänskligarättigheterskultur bara för att folk i Skandinavien vill det. Eller de vill själv välja vad de ska ta till sig.

När baltiska politiker inser att de kan få fina toppjobb genom att lobba för hbt-grupper så kommer vi inom snar framtid att se världens största pridefestival i Tallin eller Riga.
Citera
2010-07-30, 10:42
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Det är väl helt rimligt att de baltiska staterna inte ser sitt EU-medlemskap som en present från snälla västliberaler, utan som att de får sin rättmätiga plats och att de har lika mycket rätt att påverka EU:s linje som alla andra medlemsstater. Många i Baltikum ser inte poängen med att ersätta traditionella värderingar med en låtsasuniversell mänskligarättigheterskultur bara för att folk i Skandinavien vill det. Eller de vill själv välja vad de ska ta till sig.

Din skildring av hur den svenska kulturen fungerar är dock ganska bra. Många svenskar har nog svårt att föreställa sig att i många andra länder är det faktiskt möjligt med mer än en godkänd position samtidigt i det offentliga samtalet. I en sådan kultur blir det också svårare att tvinga in samhället i senmodern identitetspolitikens moraliska dikotomier. I Sverige räckte det med att man vann en kritisk massa positioner så började hela apparaten arbeta åt samma håll.
Men du tycker inte att det är liiite märkligt att de stiftar sådana där lagar ca 20 år efter frigörelsen? Liksom en lag mot skildringar av hypnos? Visst, har man en stövel i ansiktet en 50 år så blir man inte vacker. Men lyckades de verkligen under ca 20 år av frihet inte lära sig något av det ironiska tänkandet? Fattar de verkligen inte att de framstår som löjliga av sådana lagar? Tycker du inte själv att en lag mot skildringar av hypnos är urlöjlig? Det enda som fattas är att Bagdad Bob dyker upp och säger att 110% av landets får har en högt stående moral och protesterar mot homosexualitet.
Citera
2010-07-30, 10:59
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Men du tycker inte att det är liiite märkligt att de stiftar sådana där lagar ca 20 år efter frigörelsen? Liksom en lag mot skildringar av hypnos? Visst, har man en stövel i ansiktet en 50 år så blir man inte vacker. Men lyckades de verkligen under ca 20 år av frihet inte lära sig något av det ironiska tänkandet? Fattar de verkligen inte att de framstår som löjliga av sådana lagar? Tycker du inte själv att en lag mot skildringar av hypnos är urlöjlig? Det enda som fattas är att Bagdad Bob dyker upp och säger att 110% av landets får har en högt stående moral och protesterar mot homosexualitet.

Jag skulle ju inte stifta en lag mot hypnos, men jag tror inte att de litauiska politiker som stod bakom lagen bryr sig nämnvärt om hur de framstår i västeuropeiska postmarxistiska och liberala elitgruppers ögon. De tycker nämligen att dessa grupper är löjliga och tragiska, och de mer ideologiskt medvetna menar dessutom att det är litauerna som slåss för det riktiga Europa, det som dessa västeuropeiska elitgrupper grundligt har förstört. De ser det som att de hjälper västeuropéerna att bryta den identitetspolitiska hypnos de hamnat under sedan, låt oss säga, 1968.

Det finns sannolikt bland konservativa litauer personer som förstår hur man kan driva med ett totalitärt samhälle som det sovjetiska med ironi, vilket många av dem säkert gjorde, och under betydligt mer repressiva omständigheter än Magnus Betnér. Det hade säkert varit smart att använda den ironin till att slåss även mot den västeuropeiska skuld- och identitetspolitiska kulturen som har vissa gemensamma monomana och repressiva drag med det sovjetiska systemet.
Citera
2010-07-30, 20:11
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Östeuropa är väl snart halva unionen så man får väl ställa sig frågan huruvida det är Sverige eller Baltikum som bäst representerar unionens HBT-värderingar.

Precis min poäng. Folkpartister i synnerhet tror dock att deras värderingar(som inte ens är speciellt vanliga bland svenskar heller) är universellt godtagna och bejakas av en majoritet av människorna överallt. Herr Lindholm har tidigare uttryckt sin ilska över att balterna inte gillade bögparaden i Riga.

https://www.flashback.org/t351336
Citera
2010-07-30, 20:24
Medlem
Lantbruks avatar
Jag håller med Ruwaida. Tvinga folk från Baltikum, och deras politiker, att medverka i tillexempel pride-festivalen i Stockholm. Ge dom gratis dildosar och allt möjligt.
Förhoppningsvis har de då förstånd nog att fatta vilket föredöme de själva är, och vilket perverst skräckexempel Sverige är.

//Rickard Melkersson
Citera
2010-07-30, 20:56
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Ok, det är en sak att göra alla till bögälskare i sverige, det är väl rätt och riktigt ifall vi röstar fram den politiken. Men all denna bögkolonialism i österled förstår jag mig inte på.

Jag tycker det är fegt att ge sig på östländer som iaf har pridetåg osv. Hon borde åka ner till somalia eller där det verkligen är farligt för bögar och propagera istället, men jag antar att hon saknar stake.

Här är artikeln: http://www.newsmill.se/artikel/2010/...ganisationerna

Det saknar hon säkert.

Givetvis skall våra politiker inte lägga sig i hur man agerar i Baltikum. Minns hur arga svenska politiker brukar bli om någon från ett annat land kritiserar t ex den svenska invandringspolitiken. Den svenska världssamvete-som-lägger-näsan-i-blöt-mentaliteten måste få ett slut. Vi har inte ård att göra oss till ovänner med hela vår omvärld.
Citera
2010-07-30, 21:28
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Jag skulle ju inte stifta en lag mot hypnos, men jag tror inte att de litauiska politiker som stod bakom lagen bryr sig nämnvärt om hur de framstår i västeuropeiska postmarxistiska och liberala elitgruppers ögon. De tycker nämligen att dessa grupper är löjliga och tragiska, och de mer ideologiskt medvetna menar dessutom att det är litauerna som slåss för det riktiga Europa, det som dessa västeuropeiska elitgrupper grundligt har förstört. De ser det som att de hjälper västeuropéerna att bryta den identitetspolitiska hypnos de hamnat under sedan, låt oss säga, 1968.

Det finns sannolikt bland konservativa litauer personer som förstår hur man kan driva med ett totalitärt samhälle som det sovjetiska med ironi, vilket många av dem säkert gjorde, och under betydligt mer repressiva omständigheter än Magnus Betnér. Det hade säkert varit smart att använda den ironin till att slåss även mot den västeuropeiska skuld- och identitetspolitiska kulturen som har vissa gemensamma monomana och repressiva drag med det sovjetiska systemet.

Detta kan ramas in och sättas på väggen! StuG firar med en identitär kanna te!

Våra stackars politiker har ju sällan aktivt, genom intellektuellt reflekterande kommit fram till sin "identiteslösa hypnos" och kulturmarxism - utan som medel-lågintelligenta, obildade (och ofta t o m outbildade) själlösa hjon är deras hjärnor som tomma burkar som fyllts på med sjuka idéer från USA.

Därför går det helt enkelt inte in deras huvuden att våra baltiska grannländer (som i likhet med övriga f d östblocket ironiskt nog kan tacka Sovjet för att en bit av deras, och Europas, kultur och etnicitet bevarats) inte är intresserade av abonnemanget, Som när Haddock till slut skriver på en skylt för att Kalkyl skall fatta:"Er apparat intresserar oss inte!"
Senast redigerad av StuG 2010-07-30 kl. 21:32.
Citera
2010-07-30, 22:57
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
...Därför går det helt enkelt inte in deras huvuden att våra baltiska grannländer (som i likhet med övriga f d östblocket ironiskt nog kan tacka Sovjet för att en bit av deras, och Europas, kultur och etnicitet bevarats)...

Haha, kul parantes, den infallsvinkeln har jag aldrig tänkt på.

...

För alla som orkar läsa, kolla in denna uttömande artikel om gayparader, fjollerier o.s.v.:

"NORMALITETEN UNDER ATTACK - HBT-LOBBYN GRANSKAD:
http://reaktion.motpol.nu/?p=509

Romarrikets sista dagar föregicks av promiskuitet och dekadens, vilket gjorde att Romarriket lätt kunde invaderas av barbarer norrifrån.
Har Västvärlden samma öde att vänta nu tro?

//Rickard Melkersson
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback