Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-29, 18:05
  #1
Medlem
Fnars avatar
Tjaba.
Jag ber om hjälp här då "fråga olle" inte känns så aktuellt...

Bakgrund då.
Jag och min kille Alex (får han kallas för tillfället) har varit ihop i snart 10 månader, och i början var det lite struligt med depressioner, några riktiga kalasfyllor och lite alltmänt smågnabb, men senaste halvåret har vi verkligen hittat varandra och ligger mer eller mindre på samma våglängd konstant. För ca två månader sedan började jag sova över mer och mer hos honom och är nästintill inneboende nu. Både han och jag kommer med små romantiska överaskningar till varandra (blommor, spontant biobesök, lagar den andra personens favoritmiddag, etc) när andan faller på. Vårt sexliv är underbart med skratt och lekar, snabbisar och rejäla omgångar. Helt enkelt lever vi ett bra liv tillsammans.

Okay. Till saken.
Alex har tidigare varit ihop med en tjej som får alias Belinda, de var ihop ca 3 år och var förlovade innan hon gick och var otrogen mot honom för att sedan dumpa honom via sms och blev någon vecka ihop med en annan kille som hon fortfarande är tillsammans med idag. Alex var väldigt ledsen såklart och var singel i ca 2 år och sedan dök jag upp i historien. Attraktion vid första ögonkastet och sen växte kärleken fram.

Häromdagen råkade Alex nämna att han hade fått sms från Belinda (hon kom på tal då vi träffade på en familjemedlem till henne på Ica) där hon undrade hur han mådde och hur det var med honom och att det var sååå länge sen dem träffats. Efter lite påtryckningar berättade han att han hade svarat att det var bra med honom och undrade hur det var med henne.
Efter ännu lite mer påtryckningar sa han även att hon hade skrivit att det var bra med henne och undrade ifall han hade varit på någon fest här i veckan som hon inte hade varit på men som hennes kompisar försökte dra med henne på.
Sedan sa Alex att han inte hade svarat och att de inte pratat mer efter det, fast han har börjat prata om henne. Inte konstant, men nämner henne två-tre gånger om dagen senaste 4 dagarna vilket han inte gjort innan. Visst har våra ex kommit på tal, men ingen av oss har pratat om dem så spontant som Alex gjort nu..

Okay.
Skumt att Belinda hör av sig från ingenstans och börjar fråga hur han mår. Förståligt att Alex svarar, det är ju ren artighet.
Men...
Idag fick jag låna Alex mobil då jag behövde skicka ett sms till en kompis då jag, fattig som vanligt, inte hade pengar nog på min egen lur för det. Och när jag hade skickat sms:et skulle jag radera leveransrapporten från inkorgen, och hamnade i utkorgen (dumma nymodiga mobiler).
Där fanns det fler sms från Alex, till Belinda.
Ett av dem verkade vara ett svar på detta med festen och kompisarna, för i det frågade Alex om inte hon och hennes kompisar kunde komma till en annan fest som ska vara nu i helgen (som jag och Alex ska gå på tillsammans...) och avslutade det hela med "kramar".

Jag vet, vid det här laget ska man inte kolla något mer i killens lur. Men jag kunde inte låta bli.

Det fanns ett annat sms, som oroar mig likaväl som det med festen nu i helgen.
I Det skrev Alex
" Juste, roligt att du hörde av dig förresten
Kram kram
"

Han vet såklart inte att jag sett det.
Men varför har han inte sagt att han bjöd in Belinda och hennes polare till festen?
Varför skriver han "kram" till sitt ex? (Han är inte den typ av kille som skriver "kram" till allt och alla utan är väldigt försiktigt med sådana ord och känslouttryck.)
Varför hör hon av sig till honom? (Ryktesvägen säger att det knakar i fogarna i hennes nya förhållande)
Och såklart,
Överreagerar jag eller borde jag hålla ett öga och ett öra öppet efter mer prat eller tecken på att Belinda är på väg för att försöka erövra hans hjärta?
För på något vänster har jag fått känslan av att han aldrig riktigt kommit över henne...

Sorry for the wall of text.
Vad lyckas ni pussla ihop av detta?
Tackar på förhand, fb-panelen!


***** En grej till! *****

Jag tittade på ett annat sms han skickat till Belinda okså, och hon jobbar i en klädbutik. För ca två veckor sedan var han och köpte nya tröjor och inte tänkte jag på vart han hade köpt dem. Men i sms:et hade han skrivit (minns inte ordagrant) :
"Jag var och köpte lite tröjor här förrut i din butik men du var inte där då "

Oron sprider sig...
__________________
Senast redigerad av Fnar 2010-07-29 kl. 18:42.
Citera
2010-07-29, 18:09
  #2
Medlem
Säg inget utan gå först på festen och se vad som händer där.
Men förstår din oro. Lycka till!
Citera
2010-07-29, 18:13
  #3
Avstängd
Om han går tillbaka till den bruden, så är de du som kan garva åt honnom eftersom han då måste vara den dummaste idioten i detta land. Säg till han att du läste för du va nyfiken, och se va han säger då.. de värsta som kan hända är väl att han dumpar dig och aldrig mer vill se dig, men de kommer han ju göra ändå efter han träffat den här Belinda..
Citera
2010-07-29, 18:18
  #4
Avstängd
ryskspions avatar
Han berättade inte exakt allt dom hade skrivit till varandra för han visste att du skulle bli svartsjuk även om han inte försökte vara något annat än trevlig mot ett gammalt ex.
Citera
2010-07-29, 18:29
  #5
Medlem
Fnars avatar
Hej igen ^^

Butterfly78: Du har en bra poäng, att inte göra en höna av något som kanske bara är en fjäder. Avvakta och se vad som händer. Tack för din empati, och tack för lyckoönskan. Den kan behövas..

Westman011: Jag håller med dig, om han går tillbaks till henne så får han ju skylla sig själv. Hon verkar inte vara den typ av tjej som lär sig av sina misstag och bättrar sig. Dock vet jag inte riktigt hur jag ska ställa mig till att konfontrera honom. Tyvärr är det inte förtroendeingivande att berätta att jag snokat i hans mobil. Sen är det inte förtroendeingivande av honom att utelämna information heller visserligen...

ryskspion: Det finns en hårfin gräns mellan att vara artig för artighetens skull då vi ändå är civiliserade människor och att vara artig av andra anledningar. Att svara på ett "hej hur är det" är att vara artig för artighetens skull. Att försöka arrangera ett möte med sitt ex är mer än artighet.
Och om han inte vill ha en svartsjuk flickvän borde han kanske inte bjuda in Exet med stort E till festen och kanske inte skriva "kramar" och, kanske inte heller, undanhålla delar av sanningen när jag frågar vad som blev sagt.

Tusan okså.
Hur borde jag göra?
Citera
2010-07-29, 18:32
  #6
Avstängd
ryskspions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnar
Hej igen ^^



ryskspion: Det finns en hårfin gräns mellan att vara artig för artighetens skull då vi ändå är civiliserade människor och att vara artig av andra anledningar. Att svara på ett "hej hur är det" är att vara artig för artighetens skull. Att försöka arrangera ett möte med sitt ex är mer än artighet.
Och om han inte vill ha en svartsjuk flickvän borde han kanske inte bjuda in Exet med stort E till festen och kanske inte skriva "kramar" och, kanske inte heller, undanhålla delar av sanningen när jag frågar vad som blev sagt.



Så dina pojkvänner får inte lov att träffa nån av sina ex överhuvudtaget oavsett om det är på ett vänskapliga plan?Oavsett hur bra vänner dom en gång har varit?
Citera
2010-07-29, 18:38
  #7
Medlem
forattjagkans avatar
Jag funderar på om det inte kunde vara bra för Alex att få träffa Belinda igen. (med dig med kanske) Jag gissar att hon var hans första riktiga kärlek? Och hon dumpade honom. Jag tänker att han kanske nånstans inom sig har kvar den romantiska bilden av hur allting var.

Vet själv att efter ett tag så 'försvinner' mycket av det negativa och man minns bara det underbara och fina och det blir nån drömbild av ex-partnern. Så min tanke är att det kanske kan vara nyttigt för honom att träffa henne IRL en gång och se att hon INTE är den väna prinsessa han lyckats övertala sig själv att hon var. Det betyder inte att han inte älskar dig givetvis, men det kan alltid bli ett visst nostalgiskt skimmer om den första riktiga kärleken där allt var så rätt och lätt blablabla.
Sen kan man ju hoppas att hon gått upp 60 kilo, tappat hälften av tänderna och blivit alkis eller nåt så han verkligen blir avskräckt.

Jag förstår din oro, men det kanske är bra att 'ta tjuren vid hornen'. (det kan ju också gå tokfel, men det hoppas jag verkligen inte på) Lycka till hur som helst!
Citera
2010-07-29, 18:39
  #8
Medlem
Fnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryskspion
Så dina pojkvänner får inte lov att träffa nån av sina ex överhuvudtaget oavsett om det är på ett vänskapliga plan?Oavsett hur bra vänner dom en gång har varit?

För mig skulle det vara helskumt att träffa någon som varit otrogen mot mig, brutit en förlovning, dumpat mig via sms och blir ihop med någon annan efter en vecka - på ett vänskapligt plan.
enligt Alexs utsago har de knappt haft kontakt genom åren som gått, och då är det hon som tagit kontakten.
det är just därför det är så skumt.
Citera
2010-07-29, 18:41
  #9
Medlem
MoogBeats avatar
Gå inte på festen! Hitta på en trovärdig ursäkt och låt "Alex" gå ensam. Se till att du har en spion på festen (en spion som "Alex" naturligtvis inte känner). Avvakta sedan spionens rapport, och posta sedan resultatet här på FB igen, så tar vi det därifrån.
Citera
2010-07-29, 18:43
  #10
Medlem
Snacka med han innan han är otrogen. Berätta att du inte är helt bekväm med smsen han har skickat. så han får sig en tankeställare om vad som är viktigt (även om han givetvis kommer förneka sitt uppsåt.)

Sitta och vänta på att din pojkvän ska bli full och knulla nått ex..... nja
Citera
2010-07-29, 18:48
  #11
Medlem
Gennens avatar
Sluta vara en obstinat informationskåt brutta skulle jag säga .
Kan se framför mig ts. Springa med fragma utkommande från diverse kroppsöpningar o slänga sig över sin arma killes mobil med sina smeagol fingrar för o få reda på hemligstämplad information! ;<

On.t då.

Ha lite extra span på festen, men litar du på killen ska inte de behövas.
Han kommer nog bara må bra av o träffa ludret ifråga o få ett korrekt slut, se att han inte har känslor kvar bla bla etc, kram skiten e bara bagateller eller vana.
__________________
Senast redigerad av Gennen 2010-07-29 kl. 18:58.
Citera
2010-07-29, 18:50
  #12
Medlem
Fnars avatar
forattjagkan: Tyvärr har hon inte gått upp 60 kg och tappat sina tänder. Jag såg henne igår nere i centrum och hon strålade (Fan!).
Jag vet, jag har okså varit dum nog att måla upp den perfekta bilden av min första pojkvän när det tog slut, men det gick över rätt fort då det visade sig att han var en total idiot (hur det uppdagade sig är inte väsentligt).
Fast Belinda kanske kan använda sig av skimmret som Alex kanske målat upp för att snärja honom ytterligare?

Moogbeat: Att skicka en mullvad är lockande, men det känns inte så moget. Fast i krig och kärlek....

getz: Jag vet att jag måste göra något snabbt, innan jag tappar greppet helt om situationen. Jag vet bara inte vad.. Ord kanske inte räcker. Och ord kan inte avvärja att Belindas närvaro hotar i framtiden.

Gennen: Jag tänker inte lura mig till hans mobil och lusläsa allt som står. När jag hamnade i utkorgen av misstag tog nyfikenheten överhand då jag såg att den rad som syns från sms:et i utkorgen inte stämde med vad han hade sagt att han hade skrivit. Jag har alltid litat på honom obetingat, men nu har det ju kommit fram att han har undanhållit saker från mig när jag frågat och då fick tilliten en törn och oron en chans att växa.
__________________
Senast redigerad av Fnar 2010-07-29 kl. 19:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback