Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-29, 00:06
  #13
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
samma art ostron säljs i saluhallar som "fine de claire" men man bör hålla koll på algblomningar o dylikt... de funkar utmärkt som bete på kusten om man bottenmetar... äter inte ostron, men en vän tog upp ett gäng som växt under en brygga strax norr om kungälv och rökte dem på grillen och det var inga problem varken smak- eller matförgiftningsmässigt...

själv hatar jag dem då jag trampade på ett och fick sy i foten, den sommaren blev förstörd... så jag bankar sönder dem med en sten och fångar (tång)räkorna som kommer för att äta... kokar dem och käkar med aioli...

Så det var du som förstörde min semester där man gick som en katt kring het gröt. Tack!
Citera
2022-09-29, 01:16
  #14
Medlem
Mandingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Så det var du som förstörde min semester där man gick som en katt kring het gröt. Tack!
Nej, det tvivlar jag på, sett många hacka bort dem från sten och bryggor där barn badar för att ingen ska skära sig... jag är så sällan i de krokarna att jag bara lyckats plocka/krossa några dussin...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback