2026-01-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Inte sett eller hört om några läckor. Några i chatten på Skills senaste stream spekulerade om den första Japanska TD´n med hjul kanske dyker upp.

Man får sitta beredd klockan 10 imorgon helt enkelt. Hoppas servrarna inte kraschar som de brukar göra...

Sökte lite efter läckor men hittade inga men resten av vecka jobbas det så det blir till att se vad som finns kvar när man kommer hem.
Citera
2026-01-27, 21:55
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Man får sitta beredd klockan 10 imorgon helt enkelt. Hoppas servrarna inte kraschar som de brukar göra...

Kl 10? Brukar det inte vara 18 eller 19?
Hmm.....
Citera
2026-01-27, 22:10
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Kl 10? Brukar det inte vara 18 eller 19?
Hmm.....
Det står så här, och AEG sa samma tider för en stund sedan i dears stream.

https://thearmoredpatrol.com/2026/01/27/wot-auction-2026-lot-schedule-for-the-6th-auction-january-2026/
Citera
2026-01-28, 10:05
Medlem
Ace Venturas avatar
Första objektet blev EBR75 (VIII). 15.000 st finns och högst bud vinner. Lägsta bud är 8.000 guld. Lycka till!
Citera
2026-01-29, 16:27
Medlem
Ace Venturas avatar
Andra objektet är en ny amerikansk (IX) heavy: SPTH. 30.000 finns och utgångspris var väl typ 11.000 guld.

Kan inte låta bli att tycka att den ser lite kul ut. Det är som en medium med pansar. Kör 50kmh med bra kanon och penn (t ex 165 penn med HE) - sånt kan man ha skoj med. Men det är en mediumheavy med heavy mm, och det är inte lika kul. Vi får se hur det ser ut senare ikväll.

Btw - man får ju onekligen viben att nu är det dags för BZ-176 att dyka upp igen.
Senast redigerad av Ace Ventura 2026-01-29 kl. 16:32.
Citera
2026-01-29, 18:52
Medlem
xyklopfs avatar
Quickybaby recenserar SPHT - dagens vagn i Black Market :

https://www.youtube.com/watch?v=0ZenSp6mL8M
Citera
2026-01-30, 13:04
Medlem
Citat:

Håller han på med WoT än? Har han inte ledsnat. Han måste ju hållit på i över 15+ år.
Citera
2026-01-30, 13:26
Medlem
Ace Venturas avatar
Dagens objekt:
🇬🇧 “Triumphant” Centurion Action X
• Price (Gold): minimum price: 15,000 Gold.
• Quantity: 6,000 pcs.

Citat:

Typisk vagn som bara unicums kommer att klara av att köra bra. Om QB har problem, vad lär då inte pöbeln ha? Så, under devisen "högmod går före fall" så införskaffade jag naturligtvis en (den gick knappt upp i pris). Kommer väl bli utskjuten som en spottloska varje gång jag testar den men det är alltid kul med lite udda vagnar i garaget.
Citera
2026-01-30, 15:03
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Håller han på med WoT än? Har han inte ledsnat. Han måste ju hållit på i över 15+ år.

YouTube/Streama WoT är hans jobb. Ska han sluta måste han skaffa någon annan sysselsättning, som han kan leva på.
Citera
2026-01-30, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
YouTube/Streama WoT är hans jobb. Ska han sluta måste han skaffa någon annan sysselsättning, som han kan leva på.

På tiden jag var intresserad och spelade WoT, när det var nytt och jag tittade på han så doktorerade han i geografi. Tror han tog sin doktorshatt. Har man ändå plågat sig igen en kandidat, magister eller masterexamen och sen en forskarutbildning så borde väl man kunna få ett jobb. Eller tjänar han fläsk på att spela dataspel?
Citera
2026-01-30, 17:05
Medlem
Citat:
På tiden jag var intresserad och spelade WoT, när det var nytt och jag tittade på han så doktorerade han i geografi. Tror han tog sin doktorshatt. Har man ändå plågat sig igen en kandidat, magister eller masterexamen och sen en forskarutbildning så borde väl man kunna få ett jobb. Eller tjänar han fläsk på att spela dataspel?

Med hans följarbas på YT och Twitch med ca 5k tittare så drar han nog över 100k kr/månaden + x antal tusen i sponsring. Så antar att han fortsätter med streaming eftersom vanliga jobben för han kommer inte i närheten av hans streamers lön
Citera
2026-01-31, 10:15
Medlem
Ace Venturas avatar
Dagens objekt blev “Udarniy” (Tier 8, Soviet HT, Premium)
• Type: Open auction (competitive bid is shown).
• Price (Gold): minimum price: 8,800 Gold.
• Quantity: 25,000 pcs.

Trodde det var en upphottad variant av IS-3 först - men utöver bättre pansar så ser den sämre ut än IS-3 på nästan alla andra punkter vid en snabb jämförelse hos Skill? Fast den ser lite bättre ut än Defendern statsmässigt, och det kanske är det som är meningen? Och med det pansaret så kommer den bli en svårknäckt nöt "head on" i tier VIII oavsett vad.

Kolla även free xp-försäljningen som dom också kör den här helgen. Har man tur och får högsta beloppet motsvarar det mer än en hel XI-grind som man slipper ta sig igenom (för endast 50 kr)

https://wargaming.net/shop/wot/main/freeXPspecial_bundle_feb26

För en grind-lat-putte som jag passar detta utmärkt.

Citat:

Man skulle kunna tro att han borde ha tappat fart vid det här laget men så är det inte. Fortfarande sevärd om man gillar WoT tycker jag.
Senast redigerad av Ace Ventura 2026-01-31 kl. 11:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in