Citat:
Ursprungligen postat av
Ace Ventura
Inser att en del händer de perioder jag är borta från Wot nuförtiden. Nu när jag spelar igen ser jag en del vagnar som jag inte har en aning om vad de kommer ifrån och om de är bra eller inte? 122 TM (tjing-tjong med?), T-77 (ser ut som T-57ans yngre gay-bror? US Heavy?) och Kptz 50t (eller ngt liknande, typ tysk med?). Var kommer dessa ifrån och är de något att ha?
Vackert så! Nå, hur är den?
Jag har 122TM och den är
riktigt bra - trots den horribla reloaden. Med BiA, Vents och Bounty Rammer så ligger den på 13,98s - men det är helt klart en sniper/peekabootank - inte minst tack vare bra depression och bra turret armor - så det handlar om att titta upp, lägga ett laserskott, och sen titta ner igen. Träffar nästan lika bra som de svenska TDna med blixtsnabba skott - dock gäller det verkligen att ta sin tid och sikta fullt.
Har carryat en hel dös matcher med 3k+ dmg - det handlar dock om att hålla folk på avstånd (inte minst så de missar weakspotsen på turret) så det är lite TD-spelstil och tålamod som gäller med den. Gör grymma credit-inkomster iallafall.
Kunze har jag inte spelat så mycket med än, hela veckan har varit ganska off pga gick som sagt nästan in i väggen för att fixa den - plus en fet jobbhelg och sen jobb i veckan så har knappt haft tid att spela alls.
Men den är rätt lik Leo PTA vilket är en vagn jag gillar skarpt, i princip samma kanon med snabbare reload (7,35s) i standardläget, men ca 9,4s i sniperläget men träffar då
ännu bättre än PTAn (som redan har en av de bästa kanonerna i spelet). Kör dock fullt lyxpimpning, dvs Bond Vents, Bounty Rammer och Bounty Optics och 5skillad crew.
En sak jag stör mig på med sniperläget är att max-depressionen känns flytande - eftersom den lyfter bakvagnen, så drar du kanonen i botten kommer den ner till "normala" typ 10 grader - och sedan såsar den sig ner de sista 5 graderna långsamt.
Men jag gillar den skarpt so far! Är väl definitivt inte en vagn för precis alla (nada armor whatsoever) men gillar du Leo PTA så är den ett klart intressant vagn! Inte direkt OP men gör klart bra ifrån sig!