Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-17, 13:26
  #22357
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guason
Såg ej så imponerande ut i mina ögon. Jag är dock nyförälskad i WOT.
Wot räcker långt. Har spelat i flera år och jag tycker fortfarande att det är skitkul!

Ang mods bör du nog lära dig spelet först innan du installerar några. Annars kommer det bara vara ännu mer förvirrande. Kör 3-4k matcher först så att du kommer in i det lite mer, sen kanske....

En annan bra grej är att joina en aktiv klan och plutona/kriga tillsammans med andra. Det lär man sig mycket på.
-------

Från det ena till det andra. Skulle det inte komma en sovjetisk clowntank (tier VIII heavy) också? Är den på g eller var det bara på ryss-servrarna (som vanligt)? Någon som hört något?
Citera
2017-02-17, 18:11
  #22358
Medlem
vrooms avatar
Tog på mig skämskudden och pimpade upp min Tier 4 T-28 med bra besättning och vents, binocs med mera. Maken till sälklubbare

Annars funderar jag på att sälja av allt tungt skräp när de nya lightsen kommer. Lights är nästan det enda jag spelar nu för tiden.
Citera
2017-02-18, 07:05
  #22359
Avstängd
guasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Wot räcker långt. Har spelat i flera år och jag tycker fortfarande att det är skitkul!

Ang mods bör du nog lära dig spelet först innan du installerar några. Annars kommer det bara vara ännu mer förvirrande. Kör 3-4k matcher först så att du kommer in i det lite mer, sen kanske....

En annan bra grej är att joina en aktiv klan och plutona/kriga tillsammans med andra. Det lär man sig mycket på.
-------

Från det ena till det andra. Skulle det inte komma en sovjetisk clowntank (tier VIII heavy) också? Är den på g eller var det bara på ryss-servrarna (som vanligt)? Någon som hört något?
Tack för tipsen.

Hur är dessa tunga amerikanska tanks, T34? Verkar som kanonen är ej så värst bra, stämmer det?
Citera
2017-02-18, 07:24
  #22360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guason
Hmm vad är det? Sorry tråden.. kommer göra er galna med rookie frågor?

Offtopic, var det inte snack om skaparna för WOT skulle skapa ett spel där man skötte marktrupper, någon som vet?

Ställ alla dina frågor, men sluta tro att du vet något om spelet såsom att folk som klagar på premium ammo är dåliga förlorare. Vänta tills du har några tusen spel under bältet.
Citera
2017-02-18, 13:21
  #22361
Avstängd
guasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Ställ alla dina frågor, men sluta tro att du vet något om spelet såsom att folk som klagar på premium ammo är dåliga förlorare. Vänta tills du har några tusen spel under bältet.
Hur många spel har jag då? Du har ingen aning. Säkert bättre än dig. Om du ska svara med ett drygt svar kan du lika gärna hålla käften din tattare.
Citera
2017-02-18, 14:26
  #22362
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Wot räcker långt. Har spelat i flera år och jag tycker fortfarande att det är skitkul!

Ang mods bör du nog lära dig spelet först innan du installerar några. Annars kommer det bara vara ännu mer förvirrande. Kör 3-4k matcher först så att du kommer in i det lite mer, sen kanske....

En annan bra grej är att joina en aktiv klan och plutona/kriga tillsammans med andra. Det lär man sig mycket på.
-------

Från det ena till det andra. Skulle det inte komma en sovjetisk clowntank (tier VIII heavy) också? Är den på g eller var det bara på ryss-servrarna (som vanligt)? Någon som hört något?

QB har lirat den på ett account igår, kolla upp Quickybaby på Twitch, Obj252 heter tanken.

Citat:
Ursprungligen postat av guason
Tack för tipsen.

Hur är dessa tunga amerikanska tanks, T34? Verkar som kanonen är ej så värst bra, stämmer det?

Ingen höjdare. Bra kanon med bra pen och en grym turret, men förbannat jävla trött och ett T7 chassi. Köp inte den idag, då är det bättre att vänta in bättre tanks tex Patriot, Scorpion G, Obj252.

Edit - Kör inga mods du inte vet är godkända. Weakspotsmods, dödatanks-mods osv är fusk hela högen. WOT har ett bra UI som blir bättre nästa patch då man får upp vilken ammo motståndarna använder.
__________________
Senast redigerad av different_trip 2017-02-18 kl. 14:40.
Citera
2017-02-18, 14:38
  #22363
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Ställ alla dina frågor, men sluta tro att du vet något om spelet såsom att folk som klagar på premium ammo är dåliga förlorare. Vänta tills du har några tusen spel under bältet.
Seså, ha lite överseende! Han är ju trots allt newbie på det här spelet!
Citat:
Ursprungligen postat av guason
Hur många spel har jag då? Du har ingen aning. Säkert bättre än dig. Om du ska svara med ett drygt svar kan du lika gärna hålla käften din tattare.
Kanske kan vara en bra grej att tona ner attityden lite om du vill ha tips och råd av folk här inne!
Man svämmar ju inte över av lust att hjälpa nån som ber folk hålla käften och kallar dom för tattare!

Äntligen klar med UDES 03 och har köpt strv 103-0!
Emil II blir jag klar med under dagen och köper då en Kranvagn.
Men jag kommer behålla Emil II då jag behöver någon mer tier IX i mitt garage!

Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra i det här spelet då jag bara har 11 vagnar kvar att forska fram!
Ryska artyn,franska tds och strv 103-B är vad jag har kvar!
Citera
2017-02-18, 15:53
  #22364
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
QB har lirat den på ett account igår, kolla upp Quickybaby på Twitch, Obj252 heter tanken.


Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra i det här spelet då jag bara har 11 vagnar kvar att forska fram! Ryska artyn,franska tds och strv 103-B är vad jag har kvar!
Ha! Det var som tusan. 11 kvar bara!? Bra jobbat!

....var bara därför tvungen att räkna hur jag ligger till. Har 27 vagnar kvar, men då är några riktigt nära så jag lär ligga runt 20-22 inom kort.

Ryska artyn har jag iofs påbörjat igen som sagt men franska TDs har jag också kvar. Kom till tier VIII innan jag tröttnade. Engelska artyt och ett gäng suspekta ryss-meds (A-serien) är också några jag lämnat därhän.
-------

Såg f.ö. en svensk idag i en Type 59 men med bara 1k matcher. Hur gick det till? Ingen re-roller utan ett riktigt blåbär som dog först av alla (utan att ha avfyra ett skott). Snacka om att kasta pärlor för... osv. Fast Type 59 är väl inte vad den har varit iofs.
Citera
2017-02-18, 17:28
  #22365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guason
Hur många spel har jag då? Du har ingen aning. Säkert bättre än dig. Om du ska svara med ett drygt svar kan du lika gärna hålla käften din tattare.

Jag skulle gissa på 250 games med tanke på hur litet kunskap du verkar besitta. Att jag har spelat spelet sen release och närmar mig 15k games behöver ju inte betyda att jag är bättre än dig. Men nu är jag bättre än dig. Du kan ju ladda hem lite fusk, det nog precis vad en person som du behöver. En person utan hyfs eller mognad.
__________________
Senast redigerad av kalimist8 2017-02-18 kl. 17:33.
Citera
2017-02-18, 17:50
  #22366
Medlem
franges avatar
efter förra helgens bryt så fick jag nog och köpte mig en Skorpion G, och slängde över crewen på 3dje skillen ifrån min Steyr WT jag kört några tusen matcher med - och herregud vilket monster Skorpionen är!

Allt jag saknat hos Steyren, dvs snabb och smidig som en medium - och kanonen från helvetet! Pricksäker som Oden själv och pennar och skadar som jag vet inte vad... Visserligen 10,5s laddtid men helt klart inte så det blir något problem. Halvdant med camo jämfört med Steyren men kan å andra sidan snabbt backa eller gömma sig... Inga problem att göra 2500-3000dmg i en halvdan match. Och drar in pengar som bara fan.

Som jag tidigare tyckt när jag bara mött skiten på slagfältet - inte det minsta OP, alltså Bara autoloader och lite bättre camo som saknas nu
Citera
2017-02-18, 18:03
  #22367
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Jag skulle gissa på 250 games med tanke på hur litet kunskap du verkar besitta. Att jag har spelat spelet sen release och närmar mig 15k games behöver ju inte betyda att jag är bättre än dig. Men nu är jag bättre än dig. Du kan ju ladda hem lite fusk, det nog precis vad en person som du behöver. En person utan hyfs eller mognad.

Spelat från release och närmar dig 15k matcher?? Jag har spelat sen 2014 och har 20k matcher och jag har verkligen inte hardcorespelat så du kan inte ha varit så aktiv....
Citera
2017-02-18, 18:35
  #22368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Spelat från release och närmar dig 15k matcher?? Jag har spelat sen 2014 och har 20k matcher och jag har verkligen inte hardcorespelat så du kan inte ha varit så aktiv....

Stundtals, framförallt för två år sedan spelade jag väldigt mycket, clanwars osv. Men senaste åren har min speltid oftast spenderats i EU4
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback