Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-29, 06:08
  #1
Medlem
BaalZeBubs avatar
"President Nicolas Sarkozy beordrade på onsdagen att 300 läger, som byggts av romer och resande runt om i Frankrike, ska rivas och att romer som orsakat ordningsproblem ska utvisas. "
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ro...ke_5055443.svd

Frågan är alltså: när vi ser sådan här aktiv politik mot zigenare i Europa, kommer Sverige att profilera sig som stället där man inte gör ett dugg av detta? När åtgärderna blir skarpa och resoluta så nära som i Danmark, kommer tiggarna och tjuvarna att tas emot med öppna armar i Sverige? Hur illa kan det sluta?

Jämför: 1) när man i Danmark vidtog åtgärder mot tvångsgifte bland vissa kulturer, skapades utrymme för dem i Malmö istället, som lanserades som kärlekens stad. Stackars tjejer. 2) när burkan förbjuds i land efter land har det talats om Sverige som ventilen dit burkabärarna kan bege sig
Citera
2010-07-29, 06:12
  #2
Medlem
BaalZeBubs avatar
http://www.france24.com/en/20100728-...ellers-nomadic
Citera
2010-07-29, 06:12
  #3
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
"President Nicolas Sarkozy beordrade på onsdagen att 300 läger, som byggts av romer och resande runt om i Frankrike, ska rivas och att romer som orsakat ordningsproblem ska utvisas. "
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ro...ke_5055443.svd

Frågan är alltså: när vi ser sådan här aktiv politik mot zigenare i Europa, kommer Sverige att profilera sig som stället där man inte gör ett dugg av detta? När åtgärderna blir skarpa och resoluta så nära som i Danmark, kommer tiggarna och tjuvarna att tas emot med öppna armar i Sverige? Hur illa kan det sluta?

Jämför: 1) när man i Danmark vidtog åtgärder mot tvångsgifte bland vissa kulturer, skapades utrymme för dem i Malmö istället, som lanserades som kärlekens stad. Stackars tjejer. 2) när burkan förbjuds i land efter land har det talats om Sverige som ventilen dit burkabärarna kan bege sig
Sverige kommer antagligen bli en fristad, det var det första jag tänkte när jag läste artikeln. Räkna iskallt med mer och mer tältläger där du minst anar det. Att klaga är meningslöst eftersom, ja ni vet vad.
Citera
2010-07-29, 06:27
  #4
Medlem
apatileos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
"President Nicolas Sarkozy beordrade på onsdagen att 300 läger, som byggts av romer och resande runt om i Frankrike, ska rivas och att romer som orsakat ordningsproblem ska utvisas. "
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ro...ke_5055443.svd

Frågan är alltså: när vi ser sådan här aktiv politik mot zigenare i Europa, kommer Sverige att profilera sig som stället där man inte gör ett dugg av detta? När åtgärderna blir skarpa och resoluta så nära som i Danmark, kommer tiggarna och tjuvarna att tas emot med öppna armar i Sverige? Hur illa kan det sluta?

Jämför: 1) när man i Danmark vidtog åtgärder mot tvångsgifte bland vissa kulturer, skapades utrymme för dem i Malmö istället, som lanserades som kärlekens stad. Stackars tjejer. 2) när burkan förbjuds i land efter land har det talats om Sverige som ventilen dit burkabärarna kan bege sig

Zigenarna kommer inte längre vara ett resande folk utan slår sig nog ner i vårt avlånga land.
Citera
2010-07-29, 08:50
  #5
Medlem
Drapåtrissors avatar
Hoppas Maria Leissner sätter morgonkaffet i vrångstrupen när hon läser det. Naturligtvis kommer dom hit förr eller senare allt annat vore rasistiskt.
Citera
2010-07-29, 08:55
  #6
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Hoppas Maria Leissner sätter morgonkaffet i vrångstrupen när hon läser det. Naturligtvis kommer dom hit förr eller senare allt annat vore rasistiskt.

Tänk vad underbart om 30-40 st av de zigenarna slog sig ned i närheten av där Leissner bodde. Då tror jag fan hon skulle avgå.
Citera
2010-07-29, 09:12
  #7
Medlem
HH74s avatar
Du underskattar henne. Hon skulle försöka få dit fler, men inte precis där hon där utan strax utanför. Det rasistiska folket måste ju läras om den fantastiska kulturen som dessa folk kommer med - allt annat vore ju rent nazistiskt och sånt vill vi ju inte ha här, eller?
Citera
2010-07-29, 10:02
  #8
Medlem
Viracochas avatar
Köpenhamn är på liknande linje:
http://www.sydsvenskan.se/danmark/ar...a-hemlosa.html

Jag lärde mig ett nytt ord: antiziganism
Citera
2010-07-29, 10:07
  #9
Medlem
Drapåtrissors avatar
Snart har vi nog det givna PK ordet "Romofob" i ordboken.
Citera
2010-07-29, 10:10
  #10
Medlem
Ja TS, dom kommer hit... Väx upp, och sluta vara så trångsynt. Jag säger inte att jag vill ha skitet här heller, men var inte så trångsynt och rädd som SD. Är de EU-medborgare (Rumänder/Bulgarer etc), ja då har vi svårt att skicka "hem" dom eftersom dom får vistas inom EU, tyvärr.
Citera
2010-07-29, 10:14
  #11
Medlem
sven.hedins avatar
Att myndigheter inte lite diskret får dessa att försvinna är ett under. Ingen kommer sakna dessa.
Citera
2010-07-29, 10:15
  #12
Medlem
Romer har en hel del att bjuda Sverige på, god mat trevlig musik och god arbetskraft.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback