Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-28, 23:49
  #1
Medlem
muppenwtfs avatar
Hej flashback, vänder mig än en gång hit. ALla svar uppskattas!
Varit hos min flickväns farmor i två nätter för hennes skull. Hon sa vi skulle umgås idag men ångra sig igår för hon skulle vara med en kompis som åkte bort imorgon. En av hennes killkompisar som jag tror gillar henne, iafl sexuellt, ringde henne hela natten. Han skrev idag på facebook att han undra om hon ville med ut idag. Jag skrev en otrevlig rad om att man kanske inte ringer mitt i natten för att fråga detta. Hon säger dock att hon ska umgås med denna vän som hon påstå sig ha lovat henne. Han säger att hon ska ju också med ut, vilket visar sig stämma. Alltså har de inte lovat detta. Läser runt och fler av min flickväns bekräftelseboys ska visst till samma ställe ikväll... Hur som så går hon dit, jag blir rejält sur.
Mår som när jag var rejält deprimerad fast värre.
Skulle kunna göra slut med min flickvän just nu utan att reflektera något större på det efter 11 månader och 3 veckors förhållande.
Vill bara starta om mitt liv från början. vet inte vad jag ska göra. Sagt åt henne att vi ska höras om en vecka igen, dagen innan vår 1 årsdag. Sa att jag knappt orkar leva till henne och hon svara "okej. ha de så bra då "
fy fan, nu orkar jag inte mer. Vet att jag inte kommer klara att inte höra av mig.
vill bara skriva att hon ska dra åt helvete men rädd för jag ska ångra det någon gång kanske

Gjort en riktig fuling och låna pappas mobil och smsa från den att jag var borta och undra om hon visste var jag var. Hon smsa mig lite lamt till min mobil "hej var är du?" och jag svara inte utan fortsatte fråga om hon hade fått kontakt med mig från min fars mobil. Hon påstår sig ha försökt men att jag inte svarar. känner mig fruktansvärt ouppskattad.

vill inte ha några moralkakor och jag vet att jag inte mår sår bra och gör konstiga saker. Vill bara ha konkreta tips och tankar!

Edit: Läste mitt inlägg och insåg hur fruktansvärt nonchalant hon verka. Detta är dock extrema situationer, och om man bortser från dessa är hon till och från väldigt gullig och säger jag älskar dig och grejer.
Vill vara med henne men står bara inte ut just nu.
Citera
2010-07-28, 23:53
  #2
Medlem
JizzieJinxs avatar
Vad är problemet? Att du mist livslusten över huvudtaget och anser att det totalt är hennes fel eller att hon är en jävla fitta? Hon verkar vara en normal tjej enligt det du skriver medan du verkar vara i behov av psykisk hjälp. Förklara lite
Citera
2010-07-28, 23:56
  #3
Medlem
muppenwtfs avatar
så må vara fallet men överreagerar jag helt åt hennes utgång ikväll? Dels i och med att han skrev ungefär "följ med ut" jag skrev typ "nej du hon ska nog vara med mig om hon inte är med ****" och att hon sen hänger med dom iafl, fast hon uttryckligen sagt att hon hellre är med mig än går ut, gör mig så jävla förbannad.
Vill träffa henne men skulle inte kunna se henne nu utan att blir flyförbannad. Även fast jag skulle vilja.
Tar Sertralin mot depression men missade min medicinering igår pga. farmors resan
Citera
2010-07-28, 23:58
  #4
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
så må vara fallet men överreagerar jag helt åt hennes utgång ikväll? Dels i och med att han skrev ungefär "följ med ut" jag skrev typ "nej du hon ska nog vara med mig om hon inte är med ****" och att hon sen hänger med dom iafl, fast hon uttryckligen sagt att hon hellre är med mig än går ut, gör mig så jävla förbannad.
Vill träffa henne men skulle inte kunna se henne nu utan att blir flyförbannad. Även fast jag skulle vilja.
Tar Sertralin mot depression men missade min medicinering igår pga. farmors resan

Men för det första, varför svarar du på ett sms som han skickar till henne? Det är väl hennes uppgift?

Hon hade först sagt att hon skulle vara hemma men ändrade sig sen för att gå ut på krogen? Då kanske man kan bli lite sne, säga att det var kass stil. Sen går man vidare med livet. Så länge hon inte är en taskig bitch som gör detta jämt så överreagerar du till 100%.
Citera
2010-07-29, 00:00
  #5
Medlem
muppenwtfs avatar
må så vara. Nej det var på facebook wallen.
men fy fan, att se att dom vinner henne över mig, hennes pojkvän. Det känns fan.
Citera
2010-07-29, 00:04
  #6
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
må så vara. Nej det var på facebook wallen.
men fy fan, att se att dom vinner henne över mig, hennes pojkvän. Det känns fan.

Men det är väl ingen tävling heller? Där någon vinner eller inte. Var glad att hon har vänner att umgås med istället för att sitta hemma och sura.
Citera
2010-07-29, 00:06
  #7
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Du är för avundsjuk och bryr dig för mycket för ditt eget bästa. Du agerar i affekt vilket gör situationen värre.

Ska du försöka manipulera någon så gör det ordentligt, okej? Man tar inte och blir sur och skriver kommentarer på facebook.

Du har med stor sannolikhet lyckats sätta relationen på snedsteg. Du ska inte agera som att du bryr dig om henne över allt annat i hela världen, hur speciell känner hon sig inte då? Hur mycket bättre än dig kan hon inte få när du blir avundsjuk på dessa andra herrar och kommenterar vad de skriver på communitys? (Om jag förstod det rätt.)

Du ska skita fullständigt i det och sluta vara en så känslosam person i situationen där det inte behövs. Avundsjuka är oerhört osexigt i de flesta lägen förutom där det är ett oskyldigt gulligt bevis på genuin uppskattning, inte primalt "Min kvinna, hugga hugga gruff gruff".

Skit samma. Lita på din partner, försök hålla relationen på en bra nivå, agera inte och dra förhastade slutsatser "Åhh han gillar dig ååh han vill ha dig". So fucking what? Vem fan bryr sig om någon stöter på henne? Vem gillar inte det? Jag uppskattar att kvinnor stöter på mig oavsett om jag är i en relation eller inte.

Har hon inte karaktär nog att endast se det som en komplimang då hon faktiskt bör trivas med dig kan du ifrågasätta vad du har där att göra över huvud taget.
Citera
2010-07-29, 00:11
  #8
Medlem
muppenwtfs avatar
Kanske mer en fråga för psykakuten men just nu vill jag umgås med henne, fast skulle bara bli så jävla sur om jag såg henne. hur fan kommer jag över det?
Och ska försöka att ta lite avstånd men blir irriterad på det mesta som rör sig, slog till en människa på centralen som gick långsamt framför mig idag.
Den där jävla medicinen...
och fy fan att hon inte ens försöker nå mig, skulle fan lika gärna kunna ha dött utan att hon blinka.
Trots att jag senaste veckan fixat ett jävla jobb åt henne samt köpt biljetter hit å dit för 1000 kr.
Citera
2010-07-29, 00:14
  #9
Medlem
JizzieJinxs avatar
Hon kommer aldrig att kunna bekräfta dig till fullo, tala om för dig att du duger för allt i livet. Du får skaffa dig lite självförtroende och samtidigt försöka inse att du inte kan kontrollera en människa.
Citera
2010-07-29, 00:16
  #10
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Kanske mer en fråga för psykakuten men just nu vill jag umgås med henne, fast skulle bara bli så jävla sur om jag såg henne. hur fan kommer jag över det?
Och ska försöka att ta lite avstånd men blir irriterad på det mesta som rör sig, slog till en människa på centralen som gick långsamt framför mig idag.
Den där jävla medicinen...
och fy fan att hon inte ens försöker nå mig, skulle fan lika gärna kunna ha dött utan att hon blinka.
Trots att jag senaste veckan fixat ett jävla jobb åt henne samt köpt biljetter hit å dit för 1000 kr.

Visade hon inte uppskattning när du gjorde det då? Räcker inte det?

Vem orkar gå runt och bekräfta sin partner hela tiden. Det är inte speciellt roligt i längden, snarare tjatigt och vardag.

Du hade ju sagt att ni inte skulle höras på ett tag, hon kanske är lika arg som dig? Sluta upp med tonårsfasonerna. Ring upp henne och säg att du blev arg för att du haft det stressigt, att hon självklart får göra vad hon vill och vara med vem hon vill. Såklart hon ska gå ut med sina vänner, speciellt om hon sagt det.

Det handlar inte om vem som "vinner". Du verkar på något ha inställningen att hon är din att övertygas och göra som du vill med. Hon är den hon är och hon gör som hon gör, om det inte passar dig så skit i det. Tro inte att du med kommandon kan förändra människor, vad dom gör och hur dom ska agera. Det enda du kan göra är att på bästa möjliga sätt förmedla ditt synsätt på något och få dom att anamma det för att det är det rätta. Det går inte att säga "Nej gå inte ut med dom som bara vill ha dig", för det är inget som säger att hon vill ha dom. Det ligger ingen skuld i hennes beteende och det är du som har betett dig illa.
Citera
2010-07-29, 00:17
  #11
Medlem
muppenwtfs avatar
något som gick alldeles utmärkt innan jag fick den där jävla diagnosen...
fy fan, känner mig bara helt likgiltig till allting
Citera
2010-07-29, 00:19
  #12
Medlem
JizzieJinxs avatar
Gå till en psykolog. Det är mitt råd. Vad har du för diagnos?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback