Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-28, 12:20
  #1
Medlem
jeffkans avatar
för två dagar sedan mådde min flickvän skit och ville att jag skulle sova över hos henne, jag gjorde inte det då jag hjälper mina föräldrar vid en omfattande renovering och var tvungen att dra från hennes lägenhet vid 22tiden för att städa klart hela renoveringsområdet inför morgondagen då flera arbetare skulle komma kl 7. Jag sov över natten hos mina föräldrar då det är 20 km mellan respektive städer och fick ett sms precis innan jag skulle gå och lägga mig från min flickvän att hon mår fortfarande skit och ska gå ut och dansa med sina gymnasiepolare - jag blev lite smått irriterad men skrev att hon får göra som hon vill. (jag har nästan aldrig visat avundsjuka på det hon gör)

när jag vaknade igår, hade jag ett sms från henne att hon har kommit hem och ska sova - klockan var då 04:00

När vi träffades igår fick jag reda på att hennes bästa killkompis även följde med henne till hennes lägenhet och somnade på hennes soffa (full och med kläder på, enligt henne). Soffan står högst två meter från hennes egna säng och möblerna står i samma rum. Killkompisen har känt min flickvän sedan gymnasiet och de har varit bra kompisar hela tiden - dock så har killkompisen under ett tidigt stadium av deras vänskap visat känslor för henne som hon nekade och besvarade att hon bara vill vara vänner (allt enligt vad min flickvän har berättat för mig). Jag träffade min flickvän på högskolan, och vi blev tillsammans direkt - det var snart 3 år sedan, och killkompisen har på så sätt känt min flickvän totalt 6 år. Jag och killkompisen har aldrig bråkat eller något, men vi har ej heller blivit tighta för fem ören. Under sommaren så har jag jobbat och varit upptagen i snitt 12 timmar om dagen då jag även har flyttat mina föräldrars hem, och min flickvän har umgåtts en hel del med killkompisen, jag har ALDRIG visat avundsjuka utan enbart förståelse då jag själv ej kan vara med henne.

Men när jag igår hörde från henne att han sov över hos henne på hennes soffa brast det bara, jag blev först tagen av en enorm chock och som la sig till någon apatisk närvaro - jag kunde inte tänka klart eller ens säga något, jag bara la mig på hennes säng och kunde inte röra någon kroppsdel och det enda jag hörde var hur min flickvän grät och bad om ursäkt. jag låg så tills jag somnade och väcktes av min väckarklocka för att bege mig till mina föräldrar och hjälpa till med renoveringen, idag har jag inte kunnat göra något vettigt överhuvudtaget utan bara mår dåligt.

Överreagerar jag? Eller ska jag kunna kräva den respekten från hennes kompis att han fanheller ska slockna på min flickväns soffa? Som ni förstår så har jag extremt mycket OLIKa tankar just nu, men jag låter er få kommentera först innan jag skriver mina egna tankar...

Hur hade ni reagerat om er partners kompis av motsatt kön hade sovit över hos eran partner på soffan?
Citera
2010-07-28, 12:25
  #2
Medlem
micaeles avatar
Du låter extremt svartsjuk och verkar inte lita på din flickvän för fem öre. Är det så?
Citera
2010-07-28, 12:25
  #3
Medlem
korqs avatar
Du överreagerar, blir du apatiskt för att nån sover över hos din flickvän? Antingen litar du på henne eller så gör du inte. Ganska klart i detta fallet.
Citera
2010-07-28, 12:27
  #4
Medlem
apatileos avatar
Det som har hänt har hänt, tydligen så bad hon om ursäkt och du har förklarat vad du tycker om sådana situationer. Stämmer det hon berättar så vet jag inte vad som är så farligt, beror väl på tjejen iof. Har något liknande hänt tidigare ? Om det är första gången så borde du inte ta det så hårt, nu vet hon vad du tycker om linknande arrangemang och om det händer igen så är det värre.

Lycka till!
Apatileo
Citera
2010-07-28, 12:28
  #5
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du låter extremt svartsjuk och verkar inte lita på din flickvän för fem öre. Är det så?


Jag litar på henne fullständigt, hon extrajobbar på nattklubbar och jag har aldrig haft problem med det - och jag är väldigt medveten om att folk raggar på henne hela tiden då.
Citera
2010-07-28, 12:29
  #6
Medlem
JohnMiltons avatar
Jag tycker det beror väldigt mycket på.

Är du helt 100% säker på att han inte låg i hennes säng och det är en lögn?
Om du verkligen tror att det var på soffan han sov så tycker jag inte du behöver känna dig avis.
Jag kan i alla fall se mig själv sova helt oskyldigt på nåns soffa på fyllan utan att för den sakens skull bli intim med henne, om jag respekterade hennes förhållande. Är man full och behöver sova nånstans behöver det ju inte vara mer än så.

Så du får nog förklara lite mer hur du tänker. Är det att du är rädd att de låg med varandra, eller är det bara soffliggningen du är svartis på? Det är ju upp till var och en men jag tycker skillnaden är astronomisk. Slagga på nåns soffa kan man ju göra hur som helst och jag hade kunnat låta en tjejpolare sova på min soffa utan att känna att jag gjorde nåt dumt alls om jag inte var dragen till henne, det är nog så din tjej tänkt också.
Du tror inte att du bara är jävligt överarbetad och det kanaliseras genom det här?
Citera
2010-07-28, 12:31
  #7
Medlem
lordkelvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du låter extremt svartsjuk och verkar inte lita på din flickvän för fem öre. Är det så?

Ar du feminist eller?

ONT: Klart han inte ska slocka pa hennes soffa ffs, tjejer ar bast pa att dra deras gamla vanliga "men vi e ju bara vanner"... och senare nar det hander, i vanliga fall pa fyllan sa borjar de lipa och ber om forlatelse. Du lar vara ung sa du kanner inte riktigt till kvinnans lomska och horiga natur.
Citera
2010-07-28, 12:33
  #8
Medlem
Splendeurs avatar
Det är nog ingen fara, beror på hur ärlig tjej du har. Men du bör lita på henne då tillit, enligt mig, är det viktigaste i en relation.

Men det är störande. Minns en gång för flera år sedan när jag slockna på random ställe under en fest och fick reda på att min flickvän drivit runt med en snubbe som var tydligt intresserad av henne en halv natt. För att avsluta snabbt så valde jag att lita på min flickvän och vi är tillsammans fortfarande. Vad som hände under natten vet jag inte, det blev nedtystat efter ett tag.
Citera
2010-07-28, 12:37
  #9
Medlem
Bimsons avatar
Jag tycker inte att man gör så mot sin pojkvän eller flickvän. Förmodligen har inget hänt men jag anser att hon kunde kollat om det var OK med dig först. Hennes killkompis hade nog förstått. Det handlar om att visa respekt för varandra och inte skapa oro i onödan....
Citera
2010-07-28, 12:38
  #10
Medlem
jeffkans avatar
Jag är säker till 1000% att de inte sov i samma säng, det som får mig att må illa är att han sov på soffan. De åkte taxi hem från city, och KÖRDE förbi hans egna lägenhet. Han bor i princip 4 minuter från henne. Det stör jag mig på som fan, vi är båda två 22 år gamla - och hon är den första kärleken jag har känt i mitt liv.
Citera
2010-07-28, 12:39
  #11
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimson
Jag tycker inte att man gör så mot sin pojkvän eller flickvän. Förmodligen har inget hänt men jag anser att hon kunde kollat om det var OK med dig först. Hennes killkompis hade nog förstått. Det handlar om att visa respekt för varandra och inte skapa oro i onödan....

Det är en av mina tankar som har vandrat omkring i mitt huvud, jag hade svarat direkt ett nej på en sådan fråga.
Citera
2010-07-28, 12:44
  #12
Medlem
Bimsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffkan
Det är en av mina tankar som har vandrat omkring i mitt huvud, jag hade svarat direkt ett nej på en sådan fråga.
Berätta detta för henne. Hon kan ju bara vända på situationen så förstår hon vad du menar. Kompis eller inte så hade han ju varit intresserad av henne tidigare och eftersom både du och jag är killar så vet vi att det inte behövs mycket för att killen ska "varva" upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback