2010-07-28, 09:39
Medlem
frdns avatar
Tjenare!
Jag har fått en spelning på lördag (DJ).
När jag frågade vad som stod på önskelistan fick jag detta som svar:

80,90-tal, schlager, dansband och buggigt. Det är efter ett bröllop ska tilläggas. Vad bör jag tänka på? Kan ni ge mig bra skivor att ladda ned (främst dansband och buggigt, det andra kan jag nog förstå själv)? Jag ber om ursäkt att jag låter som en jävla idiot , men det är inte direkt min musiksmak och inte direkt det jag brukar spela.

Tack på förhand!
Citera
2010-07-28, 09:55
Medlem
Chansa på att besöka en bensinmack. Det är tydligen där dansbandsmusiken säljs. Kundkategorin är sådan att den aldrig söker sig till skivaffärer, utan bara kommer på att de vill ha något dansband att lyssna på i bilstereon när de är ute och reser. Det där är något som dansbandsmogulen Bert Karlsson också har bekräftat då han har kritiserat topplistorna för att de inte tar med försäljningssiffror från bensinmackarna. Förmodligen kan du utgå från att det de säljer på macken, också är relativt populärt i de kretsarna. Mackarna har inte utrymme för att lagerhålla alltför udda musik.
Citera
2010-07-28, 10:06
Medlem
SarangHaes avatar
Skaffa något samlingsalbum med titel liknande "Svenska Schlagerklassiker"
Citera
2010-07-28, 10:14
Medlem
ascHacks avatar
Arvingarna- Eloise
Gyllene tider- Jag går och fiskar.. osv..
Ace of base- Beautiful Life
Haddaway - What is love
Roxette- Stars..osv..
Robyn- något från 97

Gissar att det är något liknande du borde spela, gå den vägen. Dock låter det som ett riktigt tungt uppdrag, men pengar är pengar
Citera
2010-07-28, 10:38
Medlem
frdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Arvingarna- Eloise
Gyllene tider- Jag går och fiskar.. osv..
Ace of base- Beautiful Life
Haddaway - What is love
Roxette- Stars..osv..
Robyn- något från 97

Gissar att det är något liknande du borde spela, gå den vägen. Dock låter det som ett riktigt tungt uppdrag, men pengar är pengar

Haha, klockrena klassiker som alltid går hem! Jag kommer naturligtvis inte köpa några skivor utan kommer att ladda ned och bränna dessa istället, så tips på var jag kan köpa skivorna är ganska irrelevant, tack ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in